TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
An
9-6-2012
|
8-1-2012 18:55:15
Toch nog even snel contact leggen met de buren? Of misschien een hondenhotel?
|
|
Hanne
30-6-2012
|
8-1-2012 19:11:41
ik doe hem naar een hotel
|
|
Chantal
16-6-2012
|
8-1-2012 19:13:06
Misschien kun je hem het grootste deel van de dag meenemen op jullie trouwdag en hem een speciale functie geven (ringaanbrenger - mee op tijdens de fotoshoot). Je kunt dan bv. aan iemand van de familie vragen om hem aan z'n leiband overal mee naar toe te nemen zodat je dit zelf niet hoef te doen (omdat je dan al genoeg vast gaat hebben; bruidsboeket, cadeautjes aannemen, je kersverse man :D).
's avonds kun je hem dan bv. ofwel in een aparte kamer in de feestzaal laten (als dit mag van jullie feestzaal), zodat je af en toe eens kunt gaan kijken/even buiten laten voor een plasje) of anders door iemand naar huis laten brengen en hem in z'n eigen bench/mandje thuis laten slapen. Misschien dat de avond/nacht alleen niet te lang is voor je hondje en dat je dit wel aandurft?
Of anders toch misschien contact leggen met de buren en hen de situatie uitleggen.
Lieve groetjes
Chantal
|
|
Britt
23-6-2012
|
8-1-2012 19:21:40
Hey, wij gaan het zo doen:
mijn vriend gaat er smorgens nog eens mee buiten voor hij mij komt halen, dat zal rond 9u zijn. Rond 14u komt een vriendin van mij onze hond halen voor mee op de foto's te staan. En omdat onze gasten toch maar tegen 18u komen zal hij bij ons blijven tot 17u. Zodat mijn vriendin hem naar huis doet en haar kan klaarmaken om terug te komen. En rond 22u gaat de buurvrouw nog eens wandelen met hem. Dan gaat hij tch meestal slapen en wd maar wakker tegen 11u en dan gaan mijn schoonouders met hem komen wandelen. Wij blijven in een B&B slapen aan de feestzaal en komen rond 15u terug naar huis.
Onze hond is een engelse bulldog, dus slaapt veel en vind het niet zo erg om eens een dagje alleen door te brengen. Als we thuis zijn slaapt hij soms ook heel de dag door.
groetjes Britt
|
|
stephanie
30-6-2012
|
8-1-2012 19:28:01
Hey,
Wij zijn ook nog aan het twijfelen wat we met onze honden gaan doen.. Ik zou ze er graag even bij hebben voor de foto's maar, kvrees dat we niemand gaan vinden die ze de dag zelf nog naar het pension willen brengen.. Dus kvrees dat we ze den dag ervoor naar het pension zullen moeten doen.
Groetjes !
|
|
Saskia
8-6-2012
|
8-1-2012 19:30:57
wij hebben een frans bulldogske en die zal die dag mijn ouders thuis gaan waar ze het gewoon is van te komen. ze kan daar vrij binnen en buiten...
maar mssn toch is kijken voor een hotel!
|
|
Ann
21-7-2012
|
8-1-2012 19:35:04
Ik ben thuis tot half 10 en dan komt men verloofde ons oppikken om foto's te gaan trekken en dan gaat onze hond gewoon mee. Nadien is er een lunch voorzien bij mijn toekomstige schoonouders en daar gaat hij ook mee. Voor de kerk gaat ze ook mee want ze zal de ringen brengen. Nadien gaat ze naar huis. Vrienden of broers of zus die dan ons huisje overhoop gaan zetten,zullen ze dan bij ons thuis afzetten. Dus zit ze eigenlijk maar van 6 tot 6 alleen. En dat vindt ze zeker niet erg.
Groetjes Anneken
|
|
Jana
5-5-2012
|
8-1-2012 19:54:56
bedankt bruidjes! heb al liggen rondzien naar hotels, maar helaas is er bij ons in de buurt maar 1tje maar helaas ik kan daar mijn hond op zondag niet afhalen. en ik had hem toch graag op zondag bij mij gehad! Onze lambo(rghini) meenemen naar de kerk en op fotos is geen optie hij is zo speels en kan geen minuut stilzitten!! dus kga nog een beetje verder kijken voor mischien een hotel iets verder gelegen of een andere optie!
|
|
Nele
28-4-2012
|
8-1-2012 20:17:38
En de dierenarts? Wil die niet een weekendje doggysitten? :o)
|
|
Evy
7-7-2012
|
8-1-2012 20:46:39
Hey,
Dat probleem hebben wij ook met ons Duitske Jacy. Ze is helaas niet echt sociaal(hebben haar overgekocht van een kweker toen ze al een jaartje was en heeft dit niet aangeleerd-onze pogingen lukken niet echt) en kan niet naar een hotel. Te schuw! met ons mee kan ze niet, ze is te wild en te speels (ik denk ni da mijn kleed lang heel gaat blijven dan :) ) Ik ga er 's morgens nog mee buiten, ga dan naar de kapper en naar ouderlijk huis voor kleed en make-up ed. Voordeel is dat ze wel gewoon is om lang alleen te zijn. 's middags komt mijn broer of zus even over en weer. en 's avonds zal het iemand anders zijn vrees ik die even over huis zal moeten. Probleem is dat ik nog niet weet wie, ik vertrouw mijn sleutels zeker niet op die dag aan bepaalde familieleden... Groetjes
|
|
tima
8-9-2012
|
8-1-2012 22:28:46
hier ook een engelse bull maar hij gaat wel op hotel niet tegen staand dat hij ook gemakkelijk 20u slaapt zonder een plasje te gaan doen maar wij blijven over nachten met laat ontbijt . onze feestzaal is in zedelgem en julles zit in diksmuide dus hondehotel is de oplossing .tzal raar doen want julles is dan bijna 8jaar en nog nooit op hotel geweest .Amaai britt foto's met de hond ik zie dat niet zitten met julles zijn kwijl muiltje
|
|
sofie
21-4-2012
|
9-1-2012 7:30:51
Hier een rhodesian ridgeback. Wij doen de viering en receptie thuis, dan dan is er geen probleem.
hopelijk willen vrienden van mijn ouders ( die op de receptie zijn uitgenodigd) dan bij ons thuis blijven ( we moeten het nog vragen) als wij nr het avondfeest vertrekken. Aangezien wij in onze feestzaal blijven slapen, komen wij pas zondag middag thuis.
Ideaal zou dus zijn dat die mensen thuis blijven slapen, dan is onze hond toch op haar gemak.
2e optie (indien die mensen dat niet zien zitten) is om ze naar iemand van de hondenschool te brengen. Maar aangezien ze niet zo fel voor andere honden is, verkies ik optie 1.
Fingers crossed :-)
|
|
Tine
26-5-2012
|
9-1-2012 10:24:36
Bij ons zijn het wel onze buren die we onze hond gaan toevertrouwen. Ze blijft daar nu vaak al tijdens een weekend of tijdens onze vakantie. Zo kan ze wel in haar eigen nest slapen maar gaat ze door de dag naar de buren.
|
|
Evelien
7-7-2012
|
9-1-2012 11:50:16
Bij ons ook Ridgeback, dus niet een hond die je zo maar aan iedereen kan meegeven.Ons plan: 's morgens voor ik naar mijn ouders rij om me klaar te maken ga ik eerst met hem nog eens naar het bos. Hij gaat dan met mij mee naar mijn ouders (waar hij het goed gewoon is) om me te klaar te maken en ik neem ook zijn plooi bench al mee. Tegen 11u10 vertrekken we naar het gemeentehuis en blijft hij gewoon bij mijn ouders in de bench. Na het gemeente huis komen onze families dan weer mee naar mijn ouders hun huis voor een broodje te eten en blijven we met z'n allen daar want om 14u30 is ook bij hun in de tuin onze viering! Erg makkelijk en onze hond kan er dan gewoon wat rondlopen en hij wordt ook verwacht onze ringen te brengen. Na de viering gaan we foto's nemen en daar hoort hij ook zeker en vast eens op te staan. Nadien keren we terug naar mijn ouders. Om 18u start ons avondfeest met een receptie. Vanaf dan blijft onze hond bij mijn ouders in de bench slapen en dan halen wij hem 's zondag weer op.
|
|
Eline
23-6-2012
|
9-1-2012 18:54:21
Ik heb ook al liggen nadenken over dit probleem en ben er ook nog niet uit. We hebben een Beagle thuis die echt heel hard aan ons hangt maar wel 8 uurtjes alleen kan zitten. Wij gaan ze waarschijnlijk een hele dag meenemen met ons omdat we alleen voor de wet trouwen, zij mag dan bruidshond zijn Alleen 's avonds zitten we met een probleem. Tegen 17uur eten we met de familie en de buren gaan we misschien ook uitnodigen 's avonds. Als we ze niet vragen kan ze wel naar de buurvrouw die ons Aisa destijds ook es bijhield overdag. Maar als ze wel komen hebben we een probleem. Want ik denk er niet aan ze naar een hondenhotel te doen omdat zij gewoonweg geen hond is om in zo'n hok te houden, zij is echt een knuffelbeest en gaat de boel bijeen janken als ze daar zo alleen in zit. In 't slechtste geval laat ik ze bij mijn ouders (wonen op 5 minuten van de feestzaal) en dan gaan we wel eens piepen 's avonds. Want wij krijgen de bruidssuite van het hotel en blijven daar dus slapen. Als er iemand van de kanten van Brasschaat/Berendrecht is en bereid is om ons Beagletje thuis op te vangen, ge moogt het altijd laten weten
|
|
Nathalie
2-6-2012
|
9-1-2012 19:38:09
Hallo,
Bij ons was er eigenlijk geen twijfel mogelijk... Onze 4 woefs (1 Pitbull, 1 Briard, 1 Franse Bulldog en 1 Boxer) gaan naar een hondenhotel... Ik zou ze er veel liever bij hebben, maar dat is niet echt mogelijk... De Pitbull is zo zot als Leuven foor, overenthousiast zeg maar, de Briard is een "mama's"-kindje en zou heel de tijd op mijn kleed liggen (ze wil altijd dicht bij mij liggen), ook is ze niet zo'n held met vreemde mensen en veel volk, 't is nogal een bange madam, de Franse Bulldog is ook over-sociaal en doet niets liever dan springen (niet goed voor de nylon-kousen en de haartjes op de kleren) en de Boxer is ook zo'n zot geval, hij durft wel eens te plassen van zottigheid... Mits wat traing zou het misschien wel lukken hen mee te nemen, maar 4 woefies zijn er geen 1.. Ze meegeven met andere mensen is niet echt een optie, ook niet om ze naar huis te laten brengen, we blijven namelijk ergens slapen... We kunnen ook 1 hond meenemen, maar ik kies niet graag tussen mijn honden... En als we dan ene meenemen moet er één woef even alleen in het pension zitten (ze zitten 2 per 2 als we niet thuis zijn of als ze op pension gaan) We trouwen op een zaterdag en we vertrekken dinsdag op honeymoon... Dus blijven ze daar ineens... Pffff, als ik eraan denk dat ik hen moet missen, komen spontaan de tranen in mijn ogen :( Maar het is een super goed pension waar ze naast hun eten en drinken ook aandacht krijgen...
Groetjes...................
|
|
Fredie
26-6-2010
|
9-1-2012 20:42:28
Hey Jana,
kan je niet in je kennissenkring, collegakring e.d. eens vragen of iemand je een student(in) kan vinden die voor een zacht prijsje op je huisdier wil passen ? Zoals velen dat doen om te babysitten maar dan bij jou om te doggysitten ?
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|