Terug naar overzicht
Wij trouwen op 09/06/2007 en hebben vorige week de datum en het uur vastgelegd voor ons kerkelijk huwelijk. Dit gebeurde via de contactpersoon van onze kerk, want onze kerk heeft een priester van een andere gemeente, die daarnaast nog 4 parochies heeft. Enkele maanden voor ons huwelijk dienen we dan samen met de priester ons misboekje door te nemen. Voor de rest kunnen we met al onze vragen terecht bij de contactpersoon.Groetjes,Kirstenwww.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
Dat is inderdaad nog veel te vroeg. Wij hadden het uur en de datum al anderhalf jaar op voorhand vastgelegd bij de contactpersoon van de parochie (de koster). Dan moesten we een blad invullen en bewijs van doop en vormsel afgeven. Uiteindelijk zijn we pas een maand op voorhand echt bij de pastoor langsgeweest. Mijn misboekje was toen al af. Hij heeft hier ook echt niet moeilijk over gedaan, alles was goed voor hem. Wij hadden wel een heel moderne en makkelijke pastoor.Ik begon toen ook echt wel in paniek te raken, omdat ik al verschillende keren had gebeld voor een afspraak en telkens zeiden ze dat het te vroeg was.Dus geen paniek, dit is blijkbaar normaal...Groetjes,Lindsay06/05/06
Hallo, Wij trouwen op 14 augustus en zijn ergens in het begin van het jaar voor de eerste keer langs geweest. Ondertussen hebben we ons misboekje afgegeven en wachten we al meer dan een maand op ons pastoraal gesprek. Het parochiecentrum vroeg ons om daarvoor een afspraak te maken in juni. Maar de pastoor reageert maar niet... Hij heeft wel ons boekje goedgekeurd. En wij zitten op het punt dat het ons al niet meer kan schelen of hij nu een gesprek heeft met ons op voorhand of niet! groetjes,Sofie
Wij trouwen pas op 8 september volgend jaar maar hebben toch volgende week al het eerste gesprek met de priester. Toen we na een mis aan hem gingen vragen of we in zijn kerk zouden mogen trouwen, stelde hij dit zelf voor. Hij vindt het wel erg belangrijk zijn parochianen te kennen en aangezien wij hier nog maar een jaar wonen denk ik dat hij ons echt beter wil leren kennen. Ik verschiet er van dat het er op andere plaatsen zo anders aan toe gaat! Wij zijn alleszins heel blij dat we nu al kunnen kennismaken, we willen er namelijk graag iets erg persoonlijks van maken en daarbij hoort voor ons ook dat we een zekere 'band' hebben met de priester.groetjes,Astrid08.09.2007
HoiWij trouwen 24 maart 2007. Ik heb ook al reeds contact opgenomen met de pastoor, maar hij zei dat het ook nog te vroeg was om langs te komen. Ik moest in december terugbellen om een afspraak te maken. Onze datum en uur is wel al gereserveerd. Groetjes Ann
Beste Karen,Maak je daar maar niet te druk in, het is best normaal dat ze niet zoveel op voorhand afspreken. Wij trouwen op 09.09.06 en hebben volgende week ons eerste gesprek met de priester...ons misboekje is wel al een hele tijd geleden goedgekeurd.dus alles komt wel goed !veel succes !GroetjesAnn-Sophiewww.gunther-annsophie.bruiloftsite.nl
Wij trouwen in september en moeten ook nog langs gaan bij de pastoor.We zouden wel graag in het kort al aan het misboekje beginnen.Kan je dit mss al op voorhand voorbeelden krijgen nog voordat je bij de pastoor geweest bent?