TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieve
1-9-2006
|
25-7-2006 21:02:37
Hey,
ik denk niet dat je daar iets kan opkleven. Geef gewoon wat je graag zelf zou krijgen en dan zal het wel ongeveer goed zijn. Volgens mij hangt het af van jouw financiële situatie, je band met die vrienden en of je al dan niet mag gaan eten.
Voor goede vrienden zou dit inderdaad ongeveer mijn bedrag zijn, maar ik heb ook al mensen gehoord die dit niet kunnen/willen geven en het te veel vinden...
Groetjes, Lieve
|
|
Lies
2-6-2007
|
25-7-2006 23:09:02
Hoi Sara,
dat is ook het bedrag dat wij normaal geven. Ik denk dat dat een goed gemiddelde is.
Groetjes,
Lies
|
|
sadia
7-7-2007
|
26-7-2006 6:12:14
Hallo,
Hoeveel je geeft hangt inderdaad samen hoe goed je de mensen kent en of je al dan niet mag mee dineren. Bovendien zou het kunnen dat je een vrijgezellenavond hebt gehouden waarop je (in ons geval) bruid en bruidegom een hele avond niets hebt laten betalen en waarbij je ook al wat geld toen hebt uitgegeven aan hun kledij toen, attributen bij de spelletjes, hun eten, hun drank, de fototoestelletjes, de ontwikkelingskosten, de album, ... Rekening daarmee gehouden hebben wij als cadeau wat minder gegeven dan 100€. Maar de totaalsom dus met vrijgezellenkosten erbij zijn zeker over de 100€ geweest.
Uiteindelijk geef jij wel wat jij wil!!!
Sadia 7/7/7
|
|
Saar
25-8-2006
|
26-7-2006 9:35:00
Hey Sara,
als wij naar een avondfeest gaan van (gewone) vrienden geven wij ook 100 euro. Ik vind dat zeker een geoorloofd bedrag. Voor een receptie geven we meestal 50 euro. Maar zoals hier ook al gezegd werd, dat hangt af van hoe close je bent en wat je financiële toestand is... Want wie geeft wat hij heeft, is waard dat hij leeft!! :-)
vele groetjes,
Saar (25/08/06) www.saarenfrank.be
|
|
Els
1-4-2006
|
26-7-2006 14:17:02
Hey mensen,
effe een waarschuwing: opletten met dit thema, want vorig jaar is er een hele heisa geweest om wie hoeveel geeft, en zo van die toeren... Ik denk dat je met de bedragen die ik hier lees als wel een bijzonder mooi geschenk geeft, laat ons zeggen dat wij met onze trouw toch niet van die dik gevulde envelopjes hebben gekregen... Je geeft wat je zelf kan missen en wat je de andere gunt... Het enige dat ik kan zeggen is dat voor ons avondfeest de gasten (als koppel dan) tussen de 25 en de 50 gemiddeld hebben gegeven... en wij waren daar al heeeeeeeeeeel tevreden mee!! 't is 'maar' een cadeautje hé! groetjes, Els
|
|
Barbara
18-8-2007
|
27-7-2006 11:45:26
Hallo,
Zelf geven wij (als koppel) ook steeds 100 Euro. Wanneer het over heel goede vrienden gaat, geven we meestal iets meer. 25 à 50 euro per koppel vind ik eerlijk gezegd echt weinig. Want zelfs met 100 euro per koppel komen de mensen meestal nog niet uit de kosten voor het eten en de drank. Hier op de site heb ik ook al veel mensen gehoord die lege enveloppen vonden. Geld is inderdaad niet het belangrijkste, maar vele mensen moeten alles zelf betalen. En daar is het geld waarschijnlijk meer dan welkom. Wijzelf moeten binnenkort ook naar een trouw van twee vrienden die alles zelf moeten betalen en daar houden we ook wel rekening mee als we het bedrag kiezen.
Groetjes, Barbara
|
|
Lieve
1-9-2006
|
27-7-2006 14:33:29
Hey Barbara,
ik kan jouw redenering volgen, maar langs de andere kant is het ook zo dat ik niet verwacht dat onze kosten volledig teruggewonnen worden met de centjes die we krijgen (wij betalen ook alles zelf).
Wij kiezen hoe duur of hoe goedkoop we het maken en daar moeten onze gasten niet voor opdraaien.
Ik geef dus consequent een bedrag aan mijn vrienden, hoe duur hun feest ook is, en onafhankelijk van het feit of ze zelf betalen of niet.
Groetjes, Lieve
|
|
Sissi
26-5-2007
|
27-7-2006 22:18:31
Hey,
Het hangt er inderdaad vanaf of je mag eten of niet,of je enkel naar receptie mag of enkel dessertbuffet (waar je dus ook de ganse nacht meedrinkt). Het hangt er ook vanaf hoe goed je hen kent. Misschien eens aan de rest van de vriendenkring vragen wat zij geven en zo iets overeenkomen. Zo geven wij bij de ene vriendenkring 150e per koppel en bij de andere 200e per koppel. Het hangt er van af wat je wil en kan geven natuurlijk. Als je mag eten en een ganse avond drinken kom je al gauw tussen de 50 en 100 e kosten per persoon en wij vinden het belangrijk dat het koppel toch nog iets overhoudt na de trouw (ook al moeten ze die misschien niet zelf bekostigen), maar dat is een persoonlijk standpunt en iedereen moet voor zichzelf uitmaken bij welk bedrag men zich goed voelt. Geld is niet het belangrijkste die dag, maar de meesten willen er een speciale dag van maken en dat kost vaak veel geld en dan is het toch mooi meegenomen als je toch een centje terug krijgt.
Groetjes, Sissi
|
|
Vanessa
1-9-2007
|
28-7-2006 11:07:59
WIj hebben vóór wij zelf een feest organiseerden altijd 100 euro gegeven. Nu zijn we een beetje beschaamd daarover, want als inderdaad als je bekijkt hoeveel alles kost.. De laatste trouw waar we naartoe gingen daar hebben we 150 euro gegeven, het waren goede vrienden van ons en we gunden het hen echt helemaal (met bouw in het vooruitzicht).
Voor mijn allerbeste vriendin zou ik het zelfs optrekken naar 200.
Ik vind het echt grof om naar een trouwfeest gaan en daar à volonté te gaan brassen met dan 50 euro in ene envelopje.
Komaan laat ons eerlijk zijn: het is geen verjaardsfuif hè.
|
|
Vanessa
1-9-2007
|
28-7-2006 11:13:05
Nog even nuanceren wat betreft mijn onderstaande bericht: wij hebben het op dit moment niet zo slecht..Ik bedoel: we komen rond en af en toe hebben we wel iets over. Er zijn nog geen kindjes, we hebben nog gene huis gekocht. DUs dit is vanuit onze eigen situatie. EN zelf zouden wij helemaal niet verwachten dat anderen veel geld geven, we zijn al blij als al onze vrienden er zijn en we weten dat niet iedereen het gemakkelijk heeft. Ik zou het al heel wat vinden als die koppeltjes 100 euro zouden geven. Maar voor mensen die ik heel goed ken, kan en wil ik wel wat dieper tasten.
|
|
Vanessa
1-9-2007
|
28-7-2006 11:13:29
Nog even nuanceren wat betreft mijn onderstaande bericht: wij hebben het op dit moment niet zo slecht..Ik bedoel: we komen rond en af en toe hebben we wel iets over. Er zijn nog geen kindjes, we hebben nog gene huis gekocht. Dus dit is vanuit onze eigen situatie. EN zelf zouden wij helemaal niet verwachten dat anderen veel geld geven, we zijn al blij als al onze vrienden er zijn en we weten dat niet iedereen het gemakkelijk heeft. Ik zou het al heel wat vinden als die koppeltjes 100 euro zouden geven. Maar voor mensen die ik heel goed ken, kan en wil ik wel wat dieper tasten.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|