Nu Online
Momenteel zijn er 607 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vermageren (ong. 5 kilo)

11-1-2012 13:36:48
Dag bruidjes

Zijn er nog die graag wat kilootjes willen vermageren? Zelf ben ik niet enorm dik, maar eerder volslank.
Ben 1m 65 en weeg 64,5 kg. Zou er dus graag toch wel een kleine 5 kilo van kwijt willen...

Ben al weekje half bezig met op mijn voeding te letten en vier keer in de week op de hometrainer te zitten.
Heb wel al gehoord van een vriendin die al getrouwd is, dat je nt veel meer mag vermageren één keer je je trouwkleed hebt besteld... Eind januari ga ik hem gaan bestellen en zou tegen dan toch wel al 2 kilo kwijt zijn..

Maar vraag mij af of dat dan nog kwaad kan dat ik dan nog eens 2 kilo daarna vermager... Kunnen ze dan nog gemakkelijk je kleed aanpassen...

Als ik verdik, verdik ik hoofdzakelijk aan mijn buik.

fleur
8-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 31 | Gelezen: 1562

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 13:41:39

Normaal gezien bestellen ze toch zo'n standaardmaat en wordt die daarna nog versteld? Ik heb zelf een pasmodel en moet pas in mei of zo voor een eerste pas, als ik me niet vergis kijken ze dan pas of je kleed nog aangepast moet worden.

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik11-1-2012 13:42:09

ik was volop ana het vermageren toen ik mijn trouwkleed kocht en heb dat dus uitdrukkelijk gevraagd en tegen mij zeiden ze tot 12cm mooi kunnen innemen, nu geloof mij 12cm is VEEL.
Na een korte tussenstop ben ik sinds gisteren weer begonnen met om mijn eten te letten. Hopelijk kunnen er nog paar kilootjes af ( ik heb nog een tijd te gaan).

ik dacht wel dat je best niet meer vermagerde na de eerste pas.

fleur
8-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 13:48:13

Dus eind januari bestel ik mijn jurk, maar dat zien ze dan niet als 'de eerste pas'? De eerste pas komt er wss één keer dat je 'bestelde jurk' is toegekomen in de winkel?

Ik dacht dat ze eind januari al mijn afmetinge gaan nemen en al 't kleed bestellen, en dat ik dan zeker in die periode tot mijn trouw nog maar max 2 kilo mocht afvallen, want dat ze da anders nt meer zo goed kunnen corrigeren.
Maar zo te horen kunnen ze na het bestellen van je jurk en tijdens je eerste pas nog 12 cm innemen, da's idd wel nog veel :-)

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik11-1-2012 13:59:40

dat zal vooral van je jurk afhangen denk ik,
ik heb bijvoorbeeld een detail vanvoor op mijn heup, en veel innemen zou dus niet mooi zijn gezien het detail dan raar zou uitkomen.
de mevrouw waar ik mijn kleed kocht zei ook dat het bij sommige jurken amper mogelijk is om in te nemen, en bij andere dan weer geen probleem.

Je luistert dus best naar wat de verkoopster in de winkel zegt, zij zullen het wsl wel het beste weten ;o)

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik11-1-2012 14:05:03

ze nemen 5Kg ongeveer voor één kledingmaat, dus ik denk niet dat het problemen zal opleveren als je bij die 5 Kg in de buurt blijft ... Ik heb hier zelf al gelezen dat bruidjes nog tot 20 Kg mogen vermageren tegen hun eerste pas (dat is dus nadat ze hun kleed gekozen hebben).

Het grootste "probleem" zit er hem in dat als ze teveel moeten inleggen van je kleedje, het model eruit kan gaan, het niet meer zo mooi zal zitten, maar dat is eerder toepasbaar op 20 Kg vermageren dan op 5 Kg :)

VOlgens mij zal het zeker geen probleem zijn!

Sinds maart 2009 ben ik 10 Kg kwijt en ik ben nu aan de voglende 5 bezig, die zou er tegen april moeten afzijn want dan begint mijn schoonmama aan mijn kleed :) Dus ergens zit ik in dezelfde situatie als jou :) go go go !

fleur
8-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 14:08:30

Dag Heidi!

Ik bewonder je;-) chapeau dat je zoveel al bent vermagerd! Je moet er idd karakter voor hebben..

Ik hoop dat mijn kleed niet echt een moeilijk kleed is om in te leggen.. Zal toch wel blij zijn als ik weer 5 kilo slanker zal staan, dat is zeker al 5 jaar geleden da'k nog een 59-60 kilo woog... Ik heb altijd al wat willen vermageren, maar nu heb ik toch echt wel een hele goeie motivatie :-) mijn trouwdag..

Sofie

Meld misbruik11-1-2012 14:20:07

Of het echt effectief 5 kilo is voor een maat, weet ik wel niet echt.
Ik ben zelf 20kg afgevallen voor ik ging passen (ervoor zou ik nog geen bruidswinkel binnen gedurfd hebben vrees ik) en ben nu ook weer bezig na een pauze tijdens de feestdagen. Ik hoop er nog wat af te krijgen voor mijn eerste pas in maart. Mijn kleed hebben ze besteld op de maat die ik gepast heb en die ging, al moesten ze toen wel al innemen denk ik... Ik had gehoopt op een maat kleiner (maatje 46 dan, had me toch 85 euro bespaard, toeslag voor de grote maat!) maar dat wilden ze niet. :( Innemen zullen ze wel sowieso moeten doen. In elk geval zei de vrouw in de winkel dat ze bij een tweede pasbeurt bij het afhalen indien nodig nog op het moment zelf retouches doen. Toch een geruststelling.

Veel moed allemaal!!!

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik11-1-2012 14:25:36

Toen ik mijn kleed heb besteld, was ik ook al 2 kilo vermagerd. Tegen de laatste pas (4 weken voor ons huwelijk) was ik nog 4 kilo afgevallen en hierover werd geen enkel probleem gemaakt. Het waren maar kleine aanpassingen. Dus dat zal bij jou waarschijnlijk ook het geval zijn als je maar 5 kg wil afvallen!

Veel succes alleszins!!! Bij mij was onze trouwdag ook mijn motivatie! Nu enkel nog volhouden

Groetjes
Caro

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 14:28:25

Ik heb nog extra motivatie: ik heb een pasmodelletje en dat ging gewoon dicht en zo maar zou toch nog wat beter gestaan hebben als er een vijftal kilootjes af waren. Ik 'moet' dus al bijna gaan afvallen om in mijn kleed te kunnen :p

Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik11-1-2012 14:36:02

Zelfde hier 1m63 en 62kg... wil er dus ook graag nog enkele kwijt.
Nu na 4 kinderen, waarvan de jongste net 1 jaar zal niemand mij kwalijk nemen dat ik geen strakke buik meer heb vermoed ik
Ik pas mijn jurk voor de eerste maal 21/1 - nog een dikke week de tijd dus om een beetje kwijt te raken. Zal eens horen hoe het nadien zit!

Veel succes met de laatste kilotjes!

Sophie
18-8-2012
 Meld misbruik11-1-2012 14:41:52

Ik denk ook dat het afhangt van kleed tot kleed! Ik heb nog 9kg te gaan voor de eerste pas, en ze hebben uiteindelijk het kleed bestelt dat net niet dicht ging toen ik het ging bestellen (zie andere topic). Ik “moet” dus een aantal kg afvallen om in die maat heel goed te passen, dus soms houden ze er wel rekening mee bij het bestellen. (gelukkig “moet” er geen 9kg af, maar zou die 9kg wel graag halen) Maar ze zeiden me in de winkel dat als er meer kg afging het totaal geen probleem was om te vermaken.

Ik denk dus dat je het best navraagt bij het bestellen van je jurk, maar bij mijn jurk was het helemaal geen probleem om er veel kg aan aan te passen. Maar ik denk dat je idd moet kijken of het model van de jurk dan nog mooi blijft natuurlijk.

Veel succes nog en ik denk dat er nog wel een aantal bruidjes in dezelfde situatie zitten! J

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik11-1-2012 16:31:30

eej ik ben bijna 7 kg kwijt na mijn bestelling van trouwkleed. oorspronkelijk mocht ik er nog maar 5 afvallen. maar nu ook deze week heb ik fritten gegeten, chocoladetaart en dan voor de rest mijn voedingsschema en was 1 kg kwijt! mja ... het kan zijn dat ik 10kg afgevallen ben tegen dat ik trouw... ik had hier dus de winkel voor gecontacteerd : zij hebben dan de firma gebeld maar mijn trouwkleed was al gemaakt. we zullen wel zien wat het geeft! ik mag nu in ieder geval een maand vroeger mijn trouwkleed gaan passen dan eerst afgesproken maar dan kunnen ze het zeker nog naar mijn lichaam aanpassen! x

fleur
8-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 16:35:21

Zo leuk om te zien hoeveel bruidjes hier bereidt zijn om vele kilo's af te vallen. k ben echt nt alleen zo te zien :-)

Mijn probleem is vooral 's avonds, voor de tv heb ik altijd wel zin om nog iets in mijn mond te steken. Ik probeer nu gezonde dingen te eten voor de tv. Hopelijk hou ik het vol, want is toch nt gemakkelijk voor iemand die nogal graag chocolade en chips eet

Verlang al weer om mijn kleed te gaan passen en te bestellen.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik11-1-2012 16:39:32

een tip die ik bij mijn voedingsschema kreeg : 's avonds een stuk of 5 nootjes eten of een eetlepel pindakaas. ongeveer 30 minuten voor het slapen gaan een ijskoud pak tussen je schouderbladen leggen. 20g pure chocolade kan al eens geen kwaad! eieren zijn zeer goed (en hoorde onlangs van een collega dat dat 5uur verzadigingsgevoel geeft)

of ga 's avonds sporten :)

fleur
8-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 16:43:30

Idd, ik probeer er heel hard op te letten 's avonds. Het is alleen niet makkelijk als mijn vriend dan chips of koeken uithaalt :-( Ik probeer dan alternatief te zoeken zoals klein beetje picknicken of een stuk fruit..

Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik11-1-2012 16:52:22

Mijn probleem is ook het zin hebben in snoepen s avonds en frisdrank drinken... Dat probeer ik nu echt te laten. Maar na een hele dag water drinken voel k mij zo... bleurk.
Maar bon, t is voor een goed doel: nog net dat ietsje meer stralen op onze mooie dag!

Ik kijk ook al uit naar het passen van mijn jurk! ECHT AFTELLEN!!!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik11-1-2012 18:01:46

cola light ofzo kon vorig jaar bij weight watchers geen kwaad ... en is geen water ;)

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik11-1-2012 18:10:04

Ik moet zelf niet afvallen voor mijn trouw, ben 1m64, weeg 59 kg (ongeveer, ik heb geen weegschaal), en mijn gewicht is tijdens de feestdagen ook niet omhoog gegaan (mijn broeken zitten toch nog allemaal even ruim/strak). Mijn jurk was ook een pasmodel, en moet niet ingenomen worden. Ik blijf dus lekker op gewicht.

Mijn mama wou wel enkele kilo's kwijt tegen mijn trouw, en heeft van haar diëtist volgende tips gekregen :

- gezond eten (veel groenten, weinig verzadigde vetzuren, uw vlees grillen ipv bakken in boter)
- kleinere porties met "trage suikers" verspreid over de dag (zodat de verbranding en de bloedsuikerspiegel op peil blijven, een gezond tussendoortje mag dus zeker)
- veel soep eten (niet mixen want stukjessoep geeft sneller een voldaan gevoel, uw groenten niet aanstoven in boter maar gewoon in het kokende water doen)
- veel water drinken (als je dat beu bent : ik drink rooibosthee, daar zit geen cafeïne/theïne in en da's de enige thee die ik zonder suiker lust)
- niet als een gek beginnen sporten, maar rustig opbouwen met iets zoals start-to-run of start-to-swim (zwemmen is beter voor wie last heeft van zijn gewrichten) (komt van haar endocrinoloog, mijn mama heeft al 29 jaar diabetes)
- af en toe eens een keertje "zondigen" met een lekker stukje taart of chocola of een koekje, zodat je de rest kan volhouden

Is ook goed voor voor wie gewoon gezonder wil leven zonder echt af te vallen.

Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik11-1-2012 19:33:30

Leuke tips dankjulliewel

Colalight mag inderdaad bij WW maar dan wel NA de 1,5 à 2L water...

Allé hup t is weer avond, kindjes bijna allemaal in bed... en de zin om te knabbelen begint! Beetje neuzen op het net dan maar!

fleur
8-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 19:46:05

ik wil ook knabbelen:(

Ik drink eigenlijk wel gn 1,5 l water per dag, allé ja, ik dring wel geregeld thee en soep en ook zeker vijf à zes glazen water op een dag. Dus dan om ik ook wel aan 1,5 l denk ik. Ik moet enorm plassen als ik zoveel water drink

Elke avond drink ik toch wel 20 cl cola light. Gelukkig kan dat gn kwaad..

Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik11-1-2012 19:56:24

Neen dat kan inderdaad geen kwaad, das met mate :)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik11-1-2012 20:25:43

water zoude moeten berekenen als volgt : gewicht x 0.033 = .,.. l

fleur
8-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 20:30:42

wauw dan moet ik zeker 2 l 10cl drinken op ne dag amai :o daar geraak ik nooit aan :-)

eline
25-8-2012
 Meld misbruik11-1-2012 21:03:29

Hallo allemaal, ik wil ook ng graag 10kg kwijt!! Heb ng 8 maanden, morgen voor het eerst gaan passen :) spannend! Vanaf volgende week terug dieeten! Iemand ervaring met protienedieet van kyalin? Veel succes iedereen!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik11-1-2012 21:14:09

neen werk wel met eetschema's van fitnes

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 21:22:58

Ik hoor veel goede dingen van het proteïnedieet ja :) maar als je niet te veel geld wilt betalen, vers wilt eten en zelf je maaltijden wilt samenstellen zou ik eens uitkijken naar het paleodieet. Een vriendin van mij is daar echt enorm mee afgevallen terwijl dat van zichzelf al een sportieve is (zit in het leger, doet aan crossfit).

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik12-1-2012 9:08:28

Hey. Ik ben twee jaar geleden bij een diëtiste geweest, daar ben ik ongeveer 4à5 maand bijgeweest aan 1 of 2 keer per maand. nadien had ik geen behoefte meer aan de afspraken en was ik ook gewoon aan het nieuwe eetpratroon. Ik weet perfect wat wel/niet kan en waar ik wel/niet van afval :) Ik doe ook aan competitiesport, dus dat helpt ook een beetje.

Ik ben helemaal geen fan van proteïnediëten of dergelijke, omdat ik van mening van dat je daarmee té snel gewicht verliest en je lichaam zo nooit goed went aan dat snelle verlies. Bovendien komt het er naar de ervaringen die ik van iedereen hoor/zie dubbel zo snel terug. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk :)

Ik heb er nu twee jaar over gedaan om 10 Kg te verliezen, voor velen is dat helemaal niet snel genoeg :) Maar ik kan nu wel zondigen zonder bij te komen... het blijft er af. Als ik verder wil afvallen, moet ik gewoon weer stoppen met zondigen :) ook weer een opgave, maar ikweet dat het perfect mogelijk is...

Ik dieet ondertussen eigenlijk niet meer, het is gewoon mijn manier van eten nu...

Het moeilijkste voor mij blijft ook het voldoende water drinken. Ik lust ook geen light dranken, dus water is all i got :) water en thee. maar thee zonder suiker is moeilijk. Ik ga die rooibosthee dus eens opzoeken :).
Lightdranken heb ik nooit gedronken, ze zijn misschien beter voor de lijn, maar ze zijn wel veel ongezonder voor je gezondheid, daarom blijf ik er gewoon vanaf :)

'Savonds voor de tv neem ik een paar rauwe worteltjes of bloemkool. Werkt voor mij héél goed. En als vriend chips zit te eten, neem ik één keer één handje en stop daarna :)

Liefs.

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik12-1-2012 15:22:53

Hoi Fleur,

Ik kom erbij want ben ook "van plan" van er een kilo of 8 af te doen tegen de grote dag:-)
@eline: ik heb vorig jaar het kyalin dieet gevolgd en was zeer tevreden! op een paar weken was ik 6 à 8 kg kwijt! Ik moet wel zeggen: het is niet goedkoop. Je moet er toch een redelijk budget voor over hebben. En niet onbelangrijk;: van zodra je stopt met het dieet komen je kilo's er onmiddelijk weer aan!!!!
Ik ben dan eind november gestopt en had me voorgenomen om nu in januari te beginnen met weight watchers. is ook een goed dieet en je mag alles eten!
Maar nu twijfel ik weer of ik niet eens het dieet van Dorien zou proberen:-)

Fleur, alvast veel succes en mijn goede raad is: ga niet teveel naar Speedy in Loppem, want de frietjes en pizza zijn er oooooooo zo lekker!

xxx

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 15:26:55

Mieke, bij zo'n proteïnedieet is het belangrijk dat je echt heel langzaam afbouwt, anders vliegen de kilo's er inderdaad onmiddellijk terug aan. Weight watchers en gewoon calorieën tellen gaat langzaam, maar is wel gemakkelijker duurzaam :)

fleur
8-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 18:06:30

@ Mieke

Haha!! zwijg er van!! Mijn vriend is vorig weekend nog om pizza's geweest daar, zo toevallig. We gaan er af en toe ook om een broodje of frietjes (ik dan broodje en mijn vriend frietje )

Wij hebben al met persoon van de parochie gaan praten (diegene die alles regelt voor de priesters-daniel verdonck). We gaan als priester normaal luc de graeve hebben.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik12-1-2012 21:10:43

mijn dieet is best te volgen ... deze week zondag ik wel maar volgende week let ik er dan weer op. als je men eetschema week 1 graag hebt laat je het maar weten! x

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info