Nu Online
Momenteel zijn er 592 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Haarkam etsy aangekomen - info rond douanekosten

12-1-2012 17:22:12
Hallo allemaal,

Mijn haarkam die ik via etsy heb besteld is toegekomen, pakketje daarstraks gaan ophalen in het postkantoor!
Hij is helemaal zoals ik het wou: niet te groot, fijn afgewerkt en bling bling :-)!

Ik heb 10€ douanekosten betaald - ik weet dat er hier al vragen gekomen zijn rond verzendkosten enz op etsy.
Ik heb dit gevraagd aan de loketbediende van de post en zij vertelde mij dat je er geluk mee moet hebben...sommige pakjes passeren gewoon en andere bekijken ze dan weer beter en rekenen ze kosten op aan.
Ze doen dus steekproeven...en mijn pakje werd gestoken :-).

In totaal heeft mijn kam dus 85€ gekost (65€ + 10€ verzendkosten (komt van Australië) + 10€ douanekosten)
Maar ben er heel blij mee!!

groetjes!

Sandra

Sandra
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1215

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik12-1-2012 17:38:00

10€ valt nog goed mee, mijn neef heeft zo ooit ondergoed uit australie besteld (don't ask) en hij moest meer douane kosten betalen dan ondergoed (ongeveer 50€ + 50€ douane of zoiets

sindsdien durf ik niet zo goed meer dingen buiten europa bestellen...

net nog http://www.dealextreme.com/ ontdekt, leuke site, het komt wel degelijk aan, maar wat als je voor 10€ koopt en 30€ douanekosten moet betalen of zo?

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 17:46:08

Ja, valt nog wel mee :-) het was ook een klein pakje...misschien gaat het volgens gewicht en grootte van het pakje??

Als het over een klein bedrag gaat, riskeer je inderdaad misschien wel hoge kosten die niet opwegen tov de aankoopprijs...

groetjes!

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 17:51:24

De 10 procent betaal je geregeld, maar soms rekenen ze ook nog eens iets van een 21% importkosten aan, en dan loopt het inderdaad op. Ik heb ook al heel veel besteld vanop etsy en zo de laatste tijd, en ik heb nog maar één keer de douanekosten moeten betalen :) Vooral de dingen die gewoon in de post kunnen (haarklemmetjes, sluier, oorringen) worden al vaak eens genegeerd.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 17:59:54

Dan heb je geluk gehad tot nu toe Lauren :-)!
Nu, ik val niet over die 10€ hoor...helemaal niet! Ben heel blij met mijn mooie haarkam!

groetjes

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik12-1-2012 18:31:48

Hoi Sandra,

Thanks voor de info! Ben zelf ooit eens een lelijke tour tegengekomen: kleedje in USA besteld van 115 EUR en bij ontvangst moest ik maar liefst 65 EUR betalen aan de man van UPS (verzendkosten, BTW,...). Werd plots wel een veel duurder kleedje! Maaaaar heb het zoooo vaak aangehad dat ik het er wel uitgehaald heb :)

Veel plezier met je haarkam!

Liefs,

Nathalie

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 18:59:49

Hey Nathalie,

Oeps...was dan inderdaad een prijzig kleedje als je rekent op die 115€...
Ik denk dat het echt prikacties zijn op de douane...ben er met mijn 10€ nog goedkoop vanaf gekomen :-)!

Dank u wel! Benieuwd wat mijn kapper er uiteindelijk mee zal doen...binnenkort eens proefkapseltje denk ik :-)!

groetjes

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik12-1-2012 19:54:53

daar wil ik wel eens een fotootje van zien dan, Sandra, ik weet zelf nog niet helemaal wat ik wil doen met mijn haar. ;o)

Heb je toevallig voorbeeldjes van kapsels met zo'n mooie kam erin?

Grtjs

Emy

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 20:32:29

Hey Emy,

Dit is de link naar etsy met voorbeeldje van de kam:

http://www.etsy.com/transaction/68773235

Op de foto's zit de haarkam boven de 'knot' maar ik wil een half opgestoken kapsel met krullen en de kam op de zijkant (oorhoogte maar iets meer achteraan) ofwel bovenaan (achteraan mijn hoofd).

Deze link zou moeten werken - is een voorbeeldfoto van het kapsel dat ik zou willen:
https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=10929ed4b91d8e...

Mocht het niet lukken, geef je maar een seintje en mail ik deze door :-)

groetjes!

Sandra
18-5-2012
 Meld misbruik12-1-2012 20:58:54

Prachtig haarjuweel en zeer zeker een even prachtig kapsel, Sandra!! Gaat je zeker en vast heel leuk staan!!

Grts,
San

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 21:06:21

Dank u wel naamgenootje :-)!
Ik ben zeer benieuwd naar mijn eerste proefkapsel...volgens mijn kapper komt het helemaal in orde :-)!

groetjes

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik13-1-2012 8:17:09

ziet er super uit!, ik wil graag een opsteek-kapsels met hier of daar zo'n lok een beetje los, maar heb nog niet 100% gevonden wat ik wil. Maar iemand die ik sinds kort ken, is kapper en gaat voor mij eens een paar boeken met opsteekkapsels meebrengen, hopelijk vind ik dan daarin mijn keuze... voor de rest laat ik mijn haar volledig groeien zodat ze ermee kunnen doen wat ze willen tegen de trouw ;o)

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik13-1-2012 8:17:46

die kam is echt wel mooi trouwens, misschien moet ik toch ook maar eens denken om zoiets te kopen. de tekening lijkt namelijk erg op't borduursel van mijn jurk...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...