Nu Online
Momenteel zijn er 234 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Sluier vraag??

13-1-2012 12:39:54
Hey,

Zelf heb ik een sluier zoals je al vermoed en nu vroeg ik me af hoe andere bruidjes het precies doen...
Het is een Kathedraal sluier (je weet wel zo een lange sluier die over je kleed nog ca. 1-2m sleept...) dragen jullie
deze meteen van s'morgens of maar wanneer jullie naar de kerk gaan.

Ikzelf trouw om 11u voor de wet en pas om 14u30 voor de kerk, tussendoor gaan we nog naar een visvijver, gaan lunchen, foto's gaan nemen enzo.. ik weet niet of het gemakkelijk stap met zo een grote sluier in het haar....( maar vermoed van niet).

Dragen jullie de ganse dag jullie sluier of enkel tijdens de ceremonie?
Of meisjes die tips hebben.

Veel groetjes Ellen

ellen
14-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1516

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik13-1-2012 13:05:11

Hallo,

Volgens mij, als je het traditioneel wilt doen, moet je de sluier voor je gezicht houden tot het moment dat je gehuwd bent. Voor de kus wordt de sluier omhoog gedaan. Je kan dit voor het gemeentehuis doen en dan voor de kerk herhalen of je kan dit enkel doen in de kerk omdat dit hier toch wel beter tot zijn recht komt.

Of je de sluier de hele dag aanhoudt denk ik dat het ervan afhangt of deze in je kapsel verwerkt is of niet. Als je hem gewoon kan afdoen denk ik dat het praktischer is als je hem voor het avondfeest afdoet. Als je hem kan afdoen zal je waarschijnlijk ook foto's maken met en zonder....

Groetjes
Annelies

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik13-1-2012 13:16:32

Ik hou mijn sluier de hele dag aan, na de openingsdans doe ik hem uit en draag ik een diadeem in de plaats :-)

Groetjes

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik13-1-2012 13:45:35

Ik doe hem enkel voor de ceremonie en een paar foto's aan

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik13-1-2012 13:45:57

ik zoek in de dag mijn sluier te dragen en 's avonds voor het avondfeest hem af te doen. ik heb savonds ook nog wel een kleine verandering aan mijn trouwjurk waardoor het anders niet mooi oogt

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik13-1-2012 14:28:25

Hey,

super bedankt van de reacties, bij de volgende pas ga ik het nog eens proberen....

Mijn kathedraal sluier (draag je zoals een maria sluier, kan niet over het gezicht....)

Denk eraan om hem ook enkel te dragen vanaf de ceremonie... om praktische redenen.
Voor het avondfeest doe ik hem zeker uit.

Veel groetjes Ellen

Nele
20-8-2011
 Meld misbruik13-1-2012 15:10:50

Ik heb mijn 'kathedraal sluier' gedragen vanaf ik de trap afkwam tot en met de tweede receptie. Ik heb hem afgedaan vóór we de zaal binnenkwamen, dus tijdens eten, openingsdans en feest heb ik hem niet meer aangedaan.
De sluier valt 'praktisch' zeer goed mee hoor. Het is zó mooi en romantisch, daarom wilde ik hem ook 'lang' aanhoude.
De dag erna had ik wel het gevoel dat ik hem nog aanhad :o).

Nele

fien
12-10-2012
 Meld misbruik13-1-2012 18:54:15

Hallo,

Ik ga mijn sluier ook dragen tot na de tweede receptie en voor het binnengaan van de zaal voor het avondfeest afdoen
groetjes,

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik13-1-2012 19:27:24

Hey,

Heel erg bedankt van de tips en ideetjes

groetjes Ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...