Momenteel zijn er 432 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
12-5-2012
|
15-1-2012 7:42:27
Als het nog binnen het budget past zou ik het doen. Maar je vind super leuke reizen in europa, waar je binnen een tof budget kan blijven. De trein in plaats van het vliegtuig maken al een levensgroot verschil.
Wij gaan naar Parijs. We zijn geen stilzitters (dus citrytrippen vinden we de max) en we hebben maar een kleine week, dus konden we ook niet al te ver gaan. En in mei, vind ik dat je al een heel eind weg moet gaan, wil je zeker goed weer. En als ik vb. naar Spanje ga, wil ik zeker goed weer omdat ik hou van het zwembad en in mei is dat niet zeker. (ben ooit in mei naar SPanje geweest en had een hele week regen)
groetjes
|
|
Emy
30-6-2012
|
15-1-2012 8:53:33
same here: als het binnen het budget past: doen!
Maar een rondrit in italie (eigen of huurauto) is misschien ook al super leuk...(Of een eiland zoals Madeira, of Lanzarote of La Palma of zoiets? Die zijn ook prachtig (of een Grieks eiland), das echt de moeite en veel voordeliger van prijs als een verre bestemming...
Wij houden het bij 10 dagen Frankrijk in't huisje van mijn ouders gezien er écht geen budget meer is (tenzij we heel vrijgevige avondfeest-gasten hebben.) ;o) In dat geval gaan we toch proberen een last-minute een beetje verder weg te boeken. Maar ik heb nu mijn zinnen op Frankrijk gezet, als er toch nog iets anders uit de bus komt, is dat alleen maar positief) ;o)
|
|
lien
4-5-2013
|
15-1-2012 9:44:48
Wij zijn onze 2 euro stukken aan het sparen, gewoon voor niets speciaal. tot ik op het gedacht kwam dat we deze kunnen gebruiken voor een reis na onze trouw. we trouwen pas binnen een klein anderhalf jaar dus we hebben nog tijd genoeg om te sparen. en aan de hand van hoeveel we bijeensparen zal de reis afhangen :-). Persoonlijk ben ik niet iemand die persé een verre huwelijksreis wilt, ik ben van het idee ik heb dat jaar al een duur feest gehad, dus de reis mag dat jaar iets minder. Maar als jij of je vriend er echt belang aan hecht om op verre huwelijksreis te gaan moet je dat zeker doen als het budget het toe laat.
|
|
fleur
8-9-2012
|
15-1-2012 10:30:24
Wij hebben gisteren onze reis vastgelegd. Wij gaan naar drie steden in andalusie. Sevilla gaan we wel nt doen. We gaan eerst vier nachten verblijven in Malaga, dan drie nachten in ronda en dan nog eens vier nachten in granada.
Andalusie is zeker een streek om aan te raden!
|
|
Evelien
1-9-2012
|
15-1-2012 15:06:34
Heyhey,
Wij hebben net een bouwgrond gekocht en gaan ook binnenkort (als de vergunning binnen is) beginnen bouwen, dus we zitten een beetje in dezelfde situatie.
Wij hebben toch besloten, na veel twijfelen, om een verre huwelijksreis te maken. De reden hiervoor is dat ik weet dat we het ons anders zowiezo later zouden beklagen... Bovendien gaan we elk jaar al binnen Europa op reis dus zou die reis maar "gewoon" hebben aangevoeld... Bovendien willen we na ons huwelijk en eens ons huisje af is, niet te lang meer wachten met kindjes, en dan doe je het zeker niet meer :-). Vandaar onze keuze.
Groetjes!
Evelien
|
|
Eline
7-7-2012
|
15-1-2012 17:15:46
Wij hebben hier ook lang en hard over nagedacht, en nu toch maar een grote reis geboekt. Ik ga graag op vakantie in Europa, en je hebt hier ook supermooie plekken. Sevilla is daar zeker een van :). Maar we wilden al lang één keer iets verder weg gaan en vinden het wel zo leuk om dat nu te doen, en niet volgend jaar ofzo.
Onze situatie is wel anders, we hebben nog geen huis en beseffen dat we hierdoor wel een paar maanden langer mogen doorsparen voor we dat kunnen kopen. Als jullie er momenteel niet het budget voor hebben, zou ik zeker geen verre reis maken. Dat je superver op huwelijksreis gaat is ook best recent, onze ouders bleven toch gewoon in Europa? Als je dichtbij blijft, kun je het ook speciaal maken door dingen te doen die je anders niet doet: een nacht in een heel luxe hotel slapen, eens in een sterrenrestaurant gaan eten, een massage boeken... Of iets anders dat het voor jou specialer maakt.
|
|
jamina
31-8-2012
|
16-1-2012 9:34:33
Hoi Marijke
Wij gaan ook naar Andalusie, op rondreis en bezoeken alle gekende plaatsjes ginder, waaronder ook Sevilla... Wij doen dit omdat we ondertussen een kindje en een huisje hebben en we niet zo een lange vlucht willen maken, zoontje is maar 2,5 jaar tegen dan. Maar... wij hebben onze eerste jaren zonder kindje wel al verre reizen gemaakt, dus als het budget er is, en de wil langs beide kanten voor een verre reis, niet twijfelen... een verre reis met kindjes is mss ook te doen, maar veel minder makkelijk, en rustgevend :-) aanrader: Cuba! onze beste reis ooit, en we hebben toch al redelijk wat gezien :-)
Veel succes met de zoektocht!
xx
|
|
ilse
7-8-2010
|
16-1-2012 12:34:31
Je moet vooral doen wat je zelf wil en je vooral niet laten wijsmaken dat een grote, verre en dure reis bij een huwelijk hoort. Je kan die maken of en wanneer je zelf wil. Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Schotland. Wij maken meestal wel elk jaar een reis in Europa maar het is zeker niet zo dat deze even "gewoon" als die anderen aanvoelde zoals Evelien hierboven schreef. Mijn man is een Schotland-liefhebber en ik was er nog nooit geweest en droomde er ook al lang van. Wij hebben eerst een 6-daagse wandeltocht gemaakt. Gewoon wij tweetjes te voet de Great Glen Way door Schotland. Zaaaaalig, tijd voor elkaar... en uiteindelijk is het dat wat telt. Daarna hebben we nog een autotocht door noordwest Schotland gemaakt. Ik vond het absoluut de moeite en heb het mij nog geen moment beklaagd. Er zijn binnen Europa zeker plekken die ook de moeite zijn hoor. Ik heb als verre reizen de oostkust van Amerika en Canada al gedaan en kan zeggen dat het inderdaad mooie reizen waren maar het zijn een paar reizen in Europa waar voor mij vééél mooier herinneringen aan zijn hoor! Mijn raad: kijk naar je budget wat er mogelijk is en vraag jezelf af wat je wil en blijf vooral realistisch het kost immers allemaal heel veel geld. groetjes
|
|
Tine
26-5-2012
|
16-1-2012 14:59:58
Een kleine tip, je kan ook eens in NL gaan kijken. Hier zijn de reizen over het algemeen wel wat goedkoper dan in BE. Wij hebben zelf een reis naar Bali geboekt bij Oad in NL en dit komt een stuk goedkoper uit. Vergelijk ook eens tussen reisbureau's hier kan ook verschil tussen zitten.
|
|
|
|
|
|
|