Nu Online
Momenteel zijn er 394 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feest of niet

15-1-2012 9:59:04
Hallo,wij zouden ergens volgend jaar willen trouwen,maar ik weet niet hoe dit aan te pakken.men vriend heeft geen familie meer buiten zen moeder ,en ik kom maar aan 30 mensen van men familie.een groot traditioneel feest met openingsdans enzo zie ik niet zitten.ik denk ook dat we met te weinig man zijn om een zaal te huren.wij willen enkel voor de wet trouwen,met daarna eten.iemand ideeën?

kathleen
24-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 657

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik15-1-2012 10:16:32

Een klein feest kan eens zo romantisch en mooi zijn als een groot feest waar je de hele tijd van groepje naar groepje moet gaan !

Kan je misschien in de buurt een leuk restarantje afhuren? Of een restaurant zoeken met een zaaltje aan, zodat je een beetje apart zit?
Misschien een zanger(es) of band ofzo na het eten (zo heb je wel wat entertainment en kan je eventueel wél een openingsdans hebben)?
Met een bruidstaart maak je het toch wat speciaal...
Zorg zeker dat je foto's laat maken, want dat is nadien het enige wat overblijft :-)

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik15-1-2012 10:28:31

Hallo Kathleen,
ik heb in tegenstelling tot jou een zeer grote familie ;en toch hebben wij ook de beslissing genomen om geen klassiek avondfeest te doen.We hebben een iets grotere receptie gehouden +- 100 man en een intiem avonddiner van 30 man. En ik zou het zo terug opnieuw doen.Wij hebben ons feest gehouden in een mooi en goed restaurant.Wij hadden geen openingsdans voor de gasten , maar ik heb met mijn man buiten gedanst voor de fotograaf tijdens een kleine avondreportage.
Zoals Carrie zegt, neem echt veel tijd voor je foto's want dat is inderdaad het enige, na je ringen wat er over blijft. Ik ben super blij dat we verschillende reportages hebben ingelast, die vaak een ingeving van het moment zelf waren.

Maar we hadden wel een mooie klassieke witte bruidstaart na ons gewoon dessert, wat zeer positief onthaald is geweest.

Als je nog vragen hebt just shoot! Als je curieus bent naar beelden van een intiem huwelijk , laat maar weten!
Groetjes
Sarah

Evy
7-8-2012
 Meld misbruik15-1-2012 10:47:42

Ook wij willen het klein houden met ongeveer 40 gasten. Ben benieuwd naar leuke ideeën!

Gwen
21-4-2012
 Meld misbruik15-1-2012 12:19:02

Hoi,

Ook wij hebben een kleine familie. Ik ben alleen met mijn mama, mijn verloofde heeft ook geen broers of zussen en grootouders hebben we ook niet.
Je vind zeker wel zalen die aan jullie capaciteit voldoen.
Wijzelf hebben een grotere zaal gekozen omdat we die toch het mooist vonden. Het is wel een zaal die ook goed gevuld lijkt met wat minder mensen doordat er wel wat steunpalen staan. Wel moeten we hiervoor extra betalen omdat we ni aan het minimum van 50 personen komen.

Je trouwt maar 1 keer en een klein feest kan best leuk en gezellig zijn!

Groetjes

kathleen
24-5-2013
 Meld misbruik15-1-2012 15:19:42

Leuke reacties!jullie mogen me altijd de naam doorgeven van de locatie,ik heb nog totaal geen idee waar

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik16-1-2012 8:58:36

Op mijn trouwdag waren we met 23 mensen incl. onszelf en wij zijn ook enkel voor de wet getrouwd. Wij hebben de mensen om 12.30 laten toekomen in een lunchzaak alwaar we de stadstuin privé gereserveerd hadden voor een broodjeslunch. Zij werden daar ontvangen door de ingehuurde butler Alphons, aangezien wij zelf niet aanwezig waren. Na de lunch zijn ze door Alphons naar het naastgelegen museum De Heksenwaag begeleid die voor 2 uur privé was afgehuurd voor een rondleiding en iedereen kon gewogen worden om te zien of ze een heks waren of niet, met bijbehorende certificaat. Na de rondleiding kregen ze daar nog koffie, thee of iets fris met een petit four. Rond kwart voor vier werden ze opgehaald voor een stadswandeling door Oudewater en om half vijf kwamen ze dan aan bij het stadshuis alwaar ze hun plaats konden innemen.

Bruidspaar: om 12.15 werd ik opgehaald door mijn aanstaande en zijn we naar een privé tuin gereden (afgehuurd voor 2 uur) alwaar we met z'n tweetjes een picknick hebben gehouden en tevens foto's hebben gemaakt. Vervolgens zijn we in de omgeving van Oudewater foto's gaan maken. Tegen de tijd dat de gasten net bij het museum weg waren, zijn wij daar toegekomen en hebben daar ook nog foto's gemaakt. Op deze manier hebben we een gedeelte van de dag lekker bewust met z'n tweetjes meegemaakt. Om half vijf zijn we dan naar het stadshuis gegaan en onze gasten hebben ons dus pas te zien gekregen toen we de trouwzaal samen binnenkwamen.
Na de ceremonie zijn we in een trouwstoet naar een volgend dorp gereden waar we in de archiefkelder/terras een toost hebben gedaan met een heerlijk stukje bruidstaart. Tegen half zeven gingen we dan naar een privé zaal van het restaurant voor een heerlijk diner. We hadden de gasten verdeeld over 3 tafels en voor elk gerecht zijn wij aan een andere tafel gaan zitten zodat we uitgebreid met de gasten konden praten. Tegen elf uur hebben we het restaurant verlaten en zijn we naar het hotel gegaan alwaar we de felicitaties hebben gelezen en lekker in het bubbelbad hebben kunnen ontspannen.
Nu hebben wij wel de volgende dag alsnog een groot feest gegeven voor vrienden, kenissen en werkrelaties van mijn man (eigen zaak), maar voor mij was de eigenlijke trouwdag al perfect geweest.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...