Terug naar overzicht
Ik heb mij laten wijsmaken links, omdat dat de kant is van je hart !! maar ik merk dat in de praktijk de meeste hem rechts dragen.ik heb mijn verlovingsring rechts, en mijn trouwring zal links komen.
Idd - links - kant van je hartMaar wil je 'm rechts dragen, doe je dat toch gewoon ;-)
ah ik dacht rechts...
ik draag links ventje draagt rechts....
Meestal links dacht ik, maar in Antwerpen dragen ze hem rechts... Ik draag nu mijn verlovingsring links en vind mijn trouwring 'beter staan' aan mijn rechterhand, dus zal ik 'm daar dragen.
Ik draag verlovingsring links en ga mijn trouwring rechts dragen.
Het hangt eigenlijk af van je godsdienst: katholieken dragen hem links (idd met de uitleg van links is je hart), protestanten dragen hem rechts (om onderscheid te maken met de katholieken). In Nederland bv kan je zo meteen zien welke godsdienst iemand heeft. Aangezien godsdiensten er tegenwoordig echter niet veel meer toe doen, zou ik gewoon de kant kiezen die voor jou het meest praktisch is (bv. voor je werk). Ik draag hem links omdat ik die uitleg van de kant van je hart romantisch vind :). Mn verlovingsring verhuist dan naar rechts.
Hier ook, ik draag men verlovingsring links en de trouwring zal rechts komen...
Verschilt ook van streek tot streek, wat daar de gewoonte is. Ik zou zeggen, draag hem waar het je best afgaat !!
Ik heb mijn verlovingsring aan mijn rechterhand dus komt de trouwring aan mijn linker, maar dat doe ik puur omdat dat bij mij beter afgaat...
ik kies de kant van mijn hartje, links dus
Mijn verlovingsring draag ik nu links, maar gaat naar rechts verhuizen vanaf de trouw. Trouwring komt dan links.Maar zoals al gezegd, verschilt van streek tot streek.grtz
Ik draag mijn verlovingsring nu rechts en mijn trouwring komt erbij dus ook rechts.Waarom? Gewoon omdat mijn ventje hem daar heeft aangedaan en hij komt er noooooit meer af!Groetjes
Hallo, Bij ons is de trouwring links, aan de kant van hart. Mijn verlovingsring draag ik rechts. Wij hebben dit zo gedaan op aanraden van de juweelontwerpster. Maar het zou inderdaad ook van de godsdienst afhangen, maar als je wat in je omgeving rondkijkt zie je dat de ring zowel links als rechts gedragen wordt.... GroetjesAnnelies
Welke kant je je trouwring draagt hangt af van streek en godsdienst. Bij ons zijn het dan wel allemaal katholieken, maar toch dragen ze hier de ring rechts. Zo zeggen ze het ook tijdens de dienst : "Geef elkaar de rechterhand".De juwelier waar mijn verlovingsring vandaan komt heeft ons dit zo gezegd toen ik mijn verlovingsring ging laten verkleinen. Ik draag mijn verlovingsring links, en zal mijn trouwring rechts dragen. Mijn man zal zijn trouwring uit praktische overwegingen links dragen. Mij maakt de hand niet uit, zolang hij 'm maar draagt