Nu Online
Momenteel zijn er 596 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Avondfeest zonder uitgebreid diner/uitnodiging

15-1-2012 17:26:46
Hallo bruidjes en -gommetjes, we zitten met een klein probleem met ons avondfeest.
We gaan eigenlijk enkel uitgebreid eten met de suite, en de rest van de familie en vrienden komen pas nadien.
We hebben voor hen een uitgebreide receptie voorzien met minimaal 8 hapjes (waaronder ook een aantal grotere bordjes. Nadien hebben we nog broodmandjes, minihamburgers en mini ttipzakjes met frietjes.
Maar hoe zet je dit op je uitnodiging, zodat de mensen weten dat er geen diner aan tafel voorzien is, maar wel voldoende hapjes voor de kleine honger? Of is deze set-up zelfs al voldoende voor een iets grotere honger? ;-)
Graag hadden we even jullie mening geweten.
De rede waarom we niet de hele familie aan tafel willen vragen is omdat het ongelooflijk veel volk is, maar omdat iedereen al rond 19.30 zal aankomen, willen we ook niet dat ze honger zouden lijden.
Wat denken jullie?

Veronique
24-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1523

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik15-1-2012 17:41:34

Bij ons komen er mensen om 21u voor het avondfeest en die krijgen nog een dessertenbuffet en gwn dansfeest, maar er wde ook ng snacks voorzien. Zoals tipzakjes met frieten en broodjes. Wij zetten gewoon op de uitnodiging:
wij nodigen u uit op ons dessertenbuffet en het avondfeest.
alè denk da we da zo gaan vernoemen. In jullie geval zou ik gewoon zetten:u bent uitgenodigd op de receptie met aansluitend het dansfeest. Dan wetn de meeste wel dat er hapjes worden vrzien. En dat ze wel thuis iets moeten eten.

Maar ik denk dat de bruidjes dat al getrouwd zijn of die hun uitnodigingen al af hebben u beter knn helpen.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik15-1-2012 19:36:23

Hoi,

Bij ons voor de avondgasten ook receptie, frietjes met stoofvlees en dessertenbuffet...
Wij gaan 'huwelijksparty' vermelden op de uitnodiging...zo weet iedereen dat het geen klassiek diner aan tafel is :-).

groetjes

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik15-1-2012 19:53:07

Ikzelf zou dat niet meer iets voor de kleine honger noemen, ook nie boor de grote maar ik denk als je al gegeten hebt voordien dat het wel teveel zou worden...onlangs ook zo een receptie gehad, voordien neit gegeten maar achteraf toen we thuis waren ook niet meer hoor! Min 8 hapjes en dan nog broodjes, burgers en frietjes! Vult toch wel al een beetje eh! Ik zou iets vermelden als dansfeest met uitgebreide receptie en hapjes! Of dansfeest met walking dinner. Of iets creatiever zoals vb: er is niet enkel een dansfeest met wijn maar er zullen ook voldoende hapjes zijn! (echt poetisch ben ik niet aangelegd maar iets in die aard kan wel duidelijk zijn)

Veronique
24-8-2012
 Meld misbruik16-1-2012 10:55:21

Bedankt alvast voor de reacties, waarschijnlijk maak ik me druk om niets, maar heb altijd schrik dat er niet genoeg zou zijn of dat mensen zouden honger hebben. We hebben alvast voor woensdag nog eens een afspraak met de feestzaal om alles eens goed te bespreken, dan is dit al een kopzorg minder. Gelukkig zijn de uitbaters enorm soepel in die dingen en komen ze zelf nog met ideetjes af.
@Silke, je kan beter rijmen dan je denkt hoor. Ik vind het een leuk idee op die manier.

Evelien
25-8-2012
 Meld misbruik24-1-2012 10:56:25

Hallo allemaal,

Ik zat met hetzelfde probleem. We vragen ook enkel de dichte familie en onze beste vrienden voor het eten en de rest komt om 21u30. zij krijgen een aparte receptie en er is als midnight-snack verse pizza. Dus ik zou ook willen duidelijk maken dat het meer is dan naar de "party" te komen...

@ silke: ik vind dat rijmpje ook zeker niet slecht hoor! Daar zou ik wel voor durven gaan...

ik vind dat echt niet gemakkelijk, die woordj-keuze!

Oh Veronique, jullie trouwen de dag voor ons! ;-)

Veronique
24-8-2012
 Meld misbruik24-1-2012 12:17:06

Oh ja ik zie het :-) Hoe zit het met jullie voorbereidingen? Want eigenlijk is het best nog een tijdje en denk ik dat ik de voorbereidingen beter wat kalmer aan doe, maar ik kan het mij niet laten! Ik zit steeds vanalles op te zoeken, wijtrouwen.com staat gewoon iedere dag open... En langs de andere kant panikeer ik soms zelfs. Hadden we al niet meer moeten geregeld hebben enzo.... Man man, wat gaat dat zijn een paar weken voor we trouwen ;-)

Evelien
25-8-2012
 Meld misbruik24-1-2012 15:12:20

Wel, ik ben ook zo hoor.

Bij ons is enkel de feestzaal gereserveerd en de huwelijksreis geboekt, de rest moet nog gebeuren. Oh ja, het gemeentehuis is natuurlijk ook al in orde.
Nu ben ik volop aan het kijken voor de uitnodigingen en voor een trouwkleed. Vooral dat laatste is wel dringend, als ik zo mijn (reeds getrouwde) vriendinnen mag geloven.

Maar ik weet dat als ik gewoon afwacht ik nog zenuwachtiger word. Ik heb liever alles (bij wijze van spreken) binnen een maand al in orde, dan dat ik alles op het laatste nippertje moet doen en dus voor problemen kom te staan.

Er komt wel wat bij kijken, vooral wij hebben een zoontje van 8 maand, dus tegen dan 15 maand en daar moet ik ook vanalles voor regelen (zoals opvang door iemand die ik genoeg vertrouw, maar toch niet is uitgenodigd voor de feest , moeilijk zenne)

Pfff, zenuwen!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info