Terug naar overzicht
hoi!Wij hebben deze tekst:Het verhaal van Grote Haas en Hazeltje ( kinderverhaal) “Grote Haas, kom eens hier met je oren. Ik moet je iets héél belangrijks vertellen. Raad eens hoeveel ik van je hou?” “Oei dat is moeilijk” zegt Grote Haas “Dat kan ik niet raden.” “Hoeveel dan wel?” “Zovéél!” Hazeltje rekt zijn armen uit zo ver hij maar kan. Grote Haas strekt ook zijn armen. “En zovéél hou ik van jou!” Dat is een heleboel,denkt Hazeltje. “Ik hou van jou... tot zó hoog boven mijn hoofd!” “Ik hou van jou… tot zóóó hoog boven mijn hoofd!” Zegt Grote Haas. Goh, wat hoog! denkt Hazeltje. Had ik maar zulke lange armen. Maar dit kan Grote Haas vast niet nadoen! Eén twee hup, op mijn handen. “Joehoe, kijk eens hoe hoog ik kom!” “Ik hou van jou tot helemaal boven in mijn tenen!” “En ik hou ook van jou tot helemaal boven in je tenen!” Zegt Grote Haas. “Ha” lacht Hazeltje. “Ik hou van jou zo hoog als ik kan springen!” Hop , hop en... HOP! “En ik hou van jou zo hoog als ík kan springen. Let maar eens op!” Grote Haas neemt zo'n grote sprong dat zijn oren de takken raken. Goh, denkt Hazeltje. Als ik toch eens zo kon springen... “Ik hou van jou… zo ver als het pad daar beneden! Helemaal tot aan de rivier. Ik hou van jou tot óver de rivier. Nee wacht eens nog véél, véél verder . Helemaal tot achter de heuvels.” “Ik hou van jou helemaal tot aan de maan”, zegt Hazeltje en hij doet zijn ogen dicht “Dát is ver” zegt Grote Haas. “Dat is heel heel erg ver!” Grote haas legt Hazeltje voorzichtig in zijn bedje van varens en geeft hem een nachtzoen. Terwijl Grote Haas dicht naast Hazeltje gaat liggen fluistert hij: “Ik hou van jou helemaal tot aan de maan en terug.”je kan haas altijd veranderen in muis :Dgroetjes!Ulrike
vind ik zelf wel echt heel mooi!groetjes,Sophie
ja das een mooitje idd, ik zou dit ook wel willen nemen als het ventje het niet te 'kinderachtig' vindt ;o) (ik vind van niet, maar daarin verschillen we af en toe van mening...) hihi
Ik vond het zelf ook meteen fantastisch :-)Kinderachtig vind ik het nu zo zeer niet... de gedachte erachter is zo mooi! Mijn vriend moeit zich persoonlijk niet zo in het misboekje... zo lang het mooi is en niet langdradig is het voor hem allemaal in orde ;)groetjesUlrike
haha, same hier Ulrike, dus als ik echt op mijn strepen sta, komt dat er wel in hoor :o) als't maar gevuld geraakt idd!
inderdaad :p van mij ook zo :p kdenk als ge begint over 'eerste lezing' datie nog niet direct mee is over wa dattet gaat :pZolang dat zijn 'ja-woord' er is, kommet goed :D
Haha :-) idem hier, als ik het een beetje lief vraag, zal het er wel doorkomen! Ik dacht eraan om de tekst te laten voorlezen door mijn achternichtje en achterneefje van 14 en 12, volgens mij zullen die dat fantastisch doen! (zijn ook broer en zus en spelen graag toneel)
Haha :-) idem hier, als ik het een beetje lief vraag, zal het er wel doorkomen!
Ik dacht eraan om de tekst te laten voorlezen door mijn achternichtje en achterneefje van 14 en 12, volgens mij zullen die dat fantastisch doen! (zijn ook broer en zus en spelen graag toneel)