Nu Online
Momenteel zijn er 588 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

maandag een jurk gaan kiezen bij 'Le chapeau' !

17-1-2012 11:17:42
Hoi Mede-bruidjes...

Eindelijk is het zover: maandag mag ik, samen met mijn mama, tante en een vriendin, dan eindelijk mijn trouwjurk gaan kiezen...
Stiekem toch wel een beetje zenuwen :)!

Iemand goede ervaringen met le chapeau?
Misschien hebben andere bruidjes nog wel tips bij het kiezen van een jurk.
In dat geval zijn ze altijd welkom :)

Sarah
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1203

Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik17-1-2012 11:26:15

Ik ga zaterdag kiezen met mama, zus, 2 vriendinnen en de middelste dochter :) SPANNEND!!!
Succes er mee!

Sarah
6-10-2012
 Meld misbruik17-1-2012 11:43:29

Ook jij succes!!
Is toch zowat het spannendste in heel de voorbereidingen vind ik... :)

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik17-1-2012 11:58:51

oeh veel plezier!!!

tip van mij: maak je haartjes een beetje mooi. ik had een verwaaide kop en dat vloekte wel beetje met de kleedjes ;-)

en voor de rest genieten!

Sarah
28-4-2012
 Meld misbruik17-1-2012 12:34:38

Ik heb er mijn kleed gekozen en was super content met de bediening :)
Mag binnenkort gaan voor mijn eerste pas dus ben super benieuwd ;)

x

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik17-1-2012 13:26:28

Hallo Sarah (en ook Linsey),

Eerst en vooral: genieten, genieten, genieten!!
Passen en kiezen is het leukste van ALLE voorbereidingen vind ik!!

Probeer je niet té veel te focussen op een bepaalde stijl...het is goed als je een 'idee' hebt...maar bij mij is het iets geworden waarvan ik op voorhand zei 'DAT nooit!'.
Dus...een beetje met open vizier kijken en vooral veel passen...ook als je op het eerste zicht denkt van neen...dat past me niet...toch doen ;-)!

Zoals Sara al zegt - kapsel beetje in de plooi :-) mijn haren waren wel los, maar had ook een speld bij om het zo wat half op te steken. En make-up was gedaan (maar ben zelf visagiste dus was geen extra moeite).

Misschien qua lingerie ook al een strapless BH aantrekken?

Heel veel plezier en zeker verslag uitbrengen nadien é ;-)!

groetjes

Sandra

Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik17-1-2012 13:30:26

Ik ben ook bij Le Chapeau geweest, en ben ook heel tevreden! Ik had een hele toffe verkoopster, die echt veel aandacht had voor wat ik zelf vond van de kleedjes. Je staat daar het ene na het andere kleed aan te doen, en te luisteren naar wat je entourage ervan vindt, en het is toch allemaal een beetje overweldigdend, zodat je er soms niet eens toe komt zelf te beslissen wat je ervan vindt... Enfin, dat was bij mij toch het geval... De verkoopster had het snel in de gaten, en als we onder ons tweetjes terug in het pashokje waren, nam ze steeds even de tijd om samen met mij te kijken wat ik er zelf van vond, en om te kijken welke kleedjes dan afvielen of net niet. Heel fijn hoor :-) En daarna mag je vieren met champagne ;-)

Geniet er maar van! Het is vermoeiend, maar voorbij voor je het weet :-)
(Oh en neem foto's, want als je het kleed gaat zoeken op de website is het toch weer anders...)

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik17-1-2012 13:37:17

ow nog een extra tip, neem iets mee tegen de hoofdpijn. Ik had achteraf zoo hard hoofdpijn van alle stress enz ( positieve stress)

Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik17-1-2012 13:49:38

Dankjullie wel voor de tips - ik moet zaterdag zoieso eerst naar de kapper (heb s avonds personeelsfeest dus dat was al gepland en komt dus goed uit) en mijn witte strapless BH ligt al klaar samen met een paar mooie nylonkousen. Inderdaad Sara, dat pilletje tegen de hoofdpijn das een goed plan! Dat leg ik ook meteen in mijn handtas!

Sarah
28-4-2012
 Meld misbruik17-1-2012 13:51:40

Normaal krijg je bij le chapeau een korsetje aan :)
dit was bij mij toch het geval en heeft me er ook van overtuigd om er eentje te kopen want tis echt een verschil met een strapless bh :)

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik17-1-2012 14:01:51

Ooooh keileuk!!
Ik ben in Antwerpen geweest en had verkoopster Aude --> echt een supertoffe!
Na goeie ervaringen over haar te hebben gelezen door andere forum-bruidjes, heb ik naar de winkel gebeld en gevraagd of ik door haar geholpen kon worden, waar ze dus effectief rekening mee hebben gehouden! Ik heb helemaal geen korsetje aangehad, zal wss afhangen van de type jurk die je past. Geniet er alleszins van, het is zoooo voorbij! :-)
Voor mij is volgende week vrijdag een spannende dag --> eerste pas!!!! X

Sarah
6-10-2012
 Meld misbruik17-1-2012 15:05:57

Dankjewel allemaal...
Genieten stond al bovenaan op mijn lijstje, maar een BH met doorzichtige bandjes en een pilletje tegen de hoofdpijn heb ik er nu alvast bijgeschreven...
Zal dan even een uurtje vroeger opstaan om mijn haartjes te doen en dan daarna uitgebreid verslag doen... Jammergenoeg zonder voorbeeldfoto's want vriendlief is ook een fervent gebruiker van het wijtrouwen-forum :)

Sofie

Meld misbruik17-1-2012 15:18:44

Ga je naar de winkel in Antwerpen of die in Bree?
In Bree kan ik Els aanraden als verkoopster: heel fijne vrouw! Spijtig dat de winkel zo veraf ligt, anders had ik daar mijn kleed gekocht...

Geniet ervan!!

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik17-1-2012 15:29:01

Hier ook alleen maar positieve woorden voor Le Chapeau! Ik heb er mijn kleedje gekocht in oktober. Volgende maand mag ik teruggaan voor mijn eerste pas *spannend* :-). Ik kreeg ook een korsetje aan en zoals het cliché het wil: ook mijn kleed is er eentje geworden dat totaaaal anders is dan ik op voorhand in mijn gedachten had ;-).

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik17-1-2012 15:44:38

Hey,

Ikzelf heb ook mijn kleedje gekocht in Le chapeau, heel heel tevreden over!

Alvast veel groetjes Ellen

Imke
31-3-2012
 Meld misbruik17-1-2012 16:53:30

Ik mag maandagnamiddag voor de eerste pas. Het kiezen van de jurk verliep daar ook heel goed (zonder korset, maar wel met schoenen van hen). Je mag wel geen fotos nemen van alle jurken die je aanhebt hoor. Je mag pas een foto nemen als de factuur is opgesteld van de jurk die je zal kopen.

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik17-1-2012 17:17:02

Hey,

Ik heb mijn kleedje daar in augustus besteld. Ze luisteren echt wel naar wat je wil en wat niet! Eens ze zien dat je twijfelt over een eventuele aankoop, halen ze wel alle verkoperspraatjes boven, maar ach, dat is ook hun job eigenlijk.
Eind december had ik mijn 1e pas en dat vond ik wel wat 'teleurstellend' al is dat mss een groot woord. Het was een zeer drukke dag en het moest precies allemaal snel gaan. Gelukkig wist ik goed wat er moest gebeuren en begreep de naaister mij.
En morgen mag ik zelfs mijn jurk al gaan ophalen!! Dus over de service hoor je mij niet klagen ;) Nu kan ik er thuis nog tot mei naar staren!

Sarah
6-10-2012
 Meld misbruik18-1-2012 9:45:26

Dat is nog wel heel lang dat je ze thuis hebt hangen...
Ik denk dat ik me niet zou kunnen bedwingen om de jurk toch al aan te doen... :)

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik18-1-2012 14:55:01

Wie heeft gezegd dat ik ze niet zal aandoen? :p
Mijn vriend is volgende week op zakenreis, wees maar zeker dat de jurk vaak zal aangetrokken worden met alle mogelijke accessoires erbij en wie weet loop ik ook nog es langs de kapper ;)

Sarah
6-10-2012
 Meld misbruik18-1-2012 15:06:23

Haha... Dat zou ik dus ook doen... :)
Kan je alleen maar duimen dat er niemand onverwacht aan je deur staat te bellen terwijl je daar in je trouwkleedje staat... :)

Jadranka
20-10-2012
 Meld misbruik19-1-2012 19:57:00

Hey ladies, Moet je lang op voorhand bellen om een afspraak te maken? Denk dat ik ook maar eens een kleed moet beginnen zoeken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info