Nu Online
Momenteel zijn er 221 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nog 232 dagen en eerste probleem duikt op...

18-1-2012 9:53:16
Hallo allemaal,

Tot nu toe enkel happy berichtjes kunnen posten, maar nu toch een eerste minpunt in de voorbereidingen.
Ik heb vlak na onze verloving mijn nichtje als bruidsmeisje gevraagd (24 wordt ze) en mijn verloofde heeft dan zijn getuige gevraagd of zijn dochtertje (wordt er 4 dit jaar) ook bruidsmeisje wou zijn.
Dus 2 meisjes, 1 groot en 1 klein.

Krijg ik gisteren een smsje van mijn nichtje dat ze waarschijnlijk herexamens zal hebben en dat de reeks loopt tem 7 september...jullie raden het al - onze W-Day...
De kans is 50-50 dat ze dus de 7de nog een examen zal hebben...voor- of namiddag zal ze pas eind juni weten...
Lastig!! Want ze was al helemaal voorbereid om er bij te zijn als ik in mijn jurk wordt gehesen enz...en dat is nu een groot vraagteken natuurlijk...

Een oplossing was andere bruidskindjes kiezen...via familie van mijn verloofde, maar dan zou de gastenlijst overdag ook weer wijzigen en dat zie ik niet zitten :-). Ik wil het overdag beperkt houden met ouders, grootouders, zussen en getuigen. Als er dan langs beide kanten nog eens tantes en nonkels bijkomen, wordt het al bijna zoals het avondfeest.
Want ja, als je de ene kant een tante en nonkel vraagt (omwille van de bruidskindjes) moet je de andere tantes en nonkels ook vragen...zucht...want dat ligt allemaal gevoelig é!

Bon, ik heb mij voorgenomen om er van uit te gaan dat mijn groot bruidsmeisje er wel zal zijn op de W-Day. (ook al zou ze nog een examen hebben in de voormiddag - wij trouwen pas om 15u voor de wet).

Onze uitnodigingen vertrekken begin/half juni zoals gepland - iedereen krijgt dezelfde uitnodiging, enkel bij de suite zal er een klein kaartje bijsteken dat ze er gans de dag bij mogen zijn.
Maar toch...het is een onzeker 'vinkje' op de lijst...de bridesmaids :-)!

groetjes!!

Sandra

Sandra
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 920

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik18-1-2012 10:32:15

Hey Sandra,

Als ik je nicht was zou ik op school aanvragen om dat examen uitzonderlijk te mogen inhalen op een andere dag (de dag ervoor bijvoorbeeld).
Gemakkelijk zal dat niet zijn maar sommige scholen hebben ook echt wel begrip voor zo omstandigheden.

Zo weet ik dat een leerling uit mijn klas (was wel avondschool) haar examen op een andere dag is mogen gaan inhalen omdat zij absoluut geen vrij kreeg op haar werk.

Tot slot kan je nog altijd 'ziek' zijn.
Als ze een doktersattest indient voor de 7de moeten ze haar een kans geven om in te halen!

Als ik jou nicht was zou ik gewoon eens met de school gaan praten.
Je zou verschieten hoe ver je daar mee kan geraken.

Succes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik18-1-2012 10:38:40

Hey Stéphanie,

Ik heb het haar ook al gezegd hoor...of ze al is niet kan gaan polsen :-) of het verplaatst kan worden. Als het 'neen' is...kan een dag 'ziekte' een oplossing bieden...
Mijn nichtje doet een IAJ-jaar, dus 2de en 3de jaar gecombineerd...dus misschien hangt het een beetje van de vakdocent af :-) hoe flexibel ze zijn.

Het is een beetje afwachten tot juni...maar als het nu toch een examen in de namiddag zou zijn de 7de, dan passen we daar eventueel een medische mouw aan :-)!

Geen herexamens zou NOG beter zijn natuurlijk...maar daar vrezen we een beetje voor :-).

groetjes!

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik18-1-2012 11:16:19

Hoi,

is jou nichtje bruidsmeisje of getuitge?
Want getuigen krijgen ook een attest op het gemeentehuis dat zij daar aanwezig waren.
Misschien telt dit ook en dient er geen "extra" dokterskost/briefje gehaald te worden.

Maar idd, in de eerste plaats is gaan horen in de school!

groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik18-1-2012 11:28:24

Hey Sophie,

Ze is bruidsmeisje...en ik heb de piste om haar te laten 'tekenen' als getuige ook al even bekeken...omdat ze het dan misschien gemakkelijker geregeld krijgt op school - dan is het toch iets 'officieel'...
Afwachten...wat de school zal zeggen :-).

groetjes

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik18-1-2012 13:13:41

Hey Sandra,

helemaal geen leuk nieuws. Zeker omdat je nog zo lang moet wachten om zekerheid te hebben.
Ik had hetzelfde probleem met mijn nicht. Ik wou haar graag als 2e getuige , maar de kans bestaat dat ze dan nog examens heeft...

Duimen dat je bruidsmeisje geen herexamens heeft

grts

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik18-1-2012 14:00:03

Hey Lotte,

Ja, tis een beetje nen tegenvaller...en ze wil er zelf zo graag bij zijn :-).
We kunnen niet anders doen dan afwachten...!

Is er trouwens bij jou al uitsluitsel in welke kerk je nu kan trouwen?? Wordt het Droeshout of Mazenzele?

groetjes!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik18-1-2012 14:51:09

Heel vervelend, zeker omdat je daar pas begin juli zekerheid over zal hebben. Echt afwachten dus...
Maar ik verwacht inderdaad, dat ze, als ze al een herexamen zou hebben, dat waarschijnlijk wel op een ander moment zal mogen doen, als ze de situatie uitlegt. Zeker omdat ze 2 jaren combineert, want dan kan je bijvoorbeeld ook 2 (her)examens hebben die op hetzelfde moment vallen en dan moet er ook 1 verplaatst worden.
Maar laten we hopen dat ze gewoon geen herexamen heeft!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik18-1-2012 16:34:46

Ja, dat hoop ik ook Sanne...gewoon géén herexamens...maar naar analogie met voorgaande jaren, vrees ik dat ze er toch een paar zal hebben...ai ai!!
Het is afwachten...maar ik denk dat ze wel haar best zal doen om het te regelen met de school :-)!!

groetjes!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik18-1-2012 18:14:41

gewoon hard studeren he, dan zijn er geen herexamens ;o)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...