Terug naar overzicht
Hey Sandra,Als ik je nicht was zou ik op school aanvragen om dat examen uitzonderlijk te mogen inhalen op een andere dag (de dag ervoor bijvoorbeeld).Gemakkelijk zal dat niet zijn maar sommige scholen hebben ook echt wel begrip voor zo omstandigheden.Zo weet ik dat een leerling uit mijn klas (was wel avondschool) haar examen op een andere dag is mogen gaan inhalen omdat zij absoluut geen vrij kreeg op haar werk.Tot slot kan je nog altijd 'ziek' zijn.Als ze een doktersattest indient voor de 7de moeten ze haar een kans geven om in te halen!Als ik jou nicht was zou ik gewoon eens met de school gaan praten. Je zou verschieten hoe ver je daar mee kan geraken. Succes
Hey Stéphanie,Ik heb het haar ook al gezegd hoor...of ze al is niet kan gaan polsen :-) of het verplaatst kan worden. Als het 'neen' is...kan een dag 'ziekte' een oplossing bieden...Mijn nichtje doet een IAJ-jaar, dus 2de en 3de jaar gecombineerd...dus misschien hangt het een beetje van de vakdocent af :-) hoe flexibel ze zijn.Het is een beetje afwachten tot juni...maar als het nu toch een examen in de namiddag zou zijn de 7de, dan passen we daar eventueel een medische mouw aan :-)!Geen herexamens zou NOG beter zijn natuurlijk...maar daar vrezen we een beetje voor :-).groetjes!
Hoi,is jou nichtje bruidsmeisje of getuitge?Want getuigen krijgen ook een attest op het gemeentehuis dat zij daar aanwezig waren.Misschien telt dit ook en dient er geen "extra" dokterskost/briefje gehaald te worden.Maar idd, in de eerste plaats is gaan horen in de school!groetjes
Hey Sophie,Ze is bruidsmeisje...en ik heb de piste om haar te laten 'tekenen' als getuige ook al even bekeken...omdat ze het dan misschien gemakkelijker geregeld krijgt op school - dan is het toch iets 'officieel'...Afwachten...wat de school zal zeggen :-).groetjes
Hey Sandra, helemaal geen leuk nieuws. Zeker omdat je nog zo lang moet wachten om zekerheid te hebben.Ik had hetzelfde probleem met mijn nicht. Ik wou haar graag als 2e getuige , maar de kans bestaat dat ze dan nog examens heeft...Duimen dat je bruidsmeisje geen herexamens heeft grts
Hey Lotte,Ja, tis een beetje nen tegenvaller...en ze wil er zelf zo graag bij zijn :-).We kunnen niet anders doen dan afwachten...!Is er trouwens bij jou al uitsluitsel in welke kerk je nu kan trouwen?? Wordt het Droeshout of Mazenzele?groetjes!
Heel vervelend, zeker omdat je daar pas begin juli zekerheid over zal hebben. Echt afwachten dus... Maar ik verwacht inderdaad, dat ze, als ze al een herexamen zou hebben, dat waarschijnlijk wel op een ander moment zal mogen doen, als ze de situatie uitlegt. Zeker omdat ze 2 jaren combineert, want dan kan je bijvoorbeeld ook 2 (her)examens hebben die op hetzelfde moment vallen en dan moet er ook 1 verplaatst worden. Maar laten we hopen dat ze gewoon geen herexamen heeft!
Ja, dat hoop ik ook Sanne...gewoon géén herexamens...maar naar analogie met voorgaande jaren, vrees ik dat ze er toch een paar zal hebben...ai ai!!Het is afwachten...maar ik denk dat ze wel haar best zal doen om het te regelen met de school :-)!!groetjes!
gewoon hard studeren he, dan zijn er geen herexamens ;o)