Terug naar overzicht
Volgorde van dienst van een huwelijksinzegening:- Intredelied- Welkomswoord- Schuldbelijdenis of vergevingsmoment- Openingsgebed- Eerste lezing (uit de bijbel of profane lezing)muziek (ong 1min)- Evangelie- Homilie (= woordje door diaken)- Huwelijksinzegening: * Ondervraging en belofte * Huwelijksbelofte * Kerkelijke bevestiging van het huwelijk * Zegenen en overhandigen van de ringen- Tekenen van huwelijksregister (ondertss muziek)- (eventueel aansteken huwelijkskaars)- Voorbeden- Huwelijkszegen- Onze Vader - Slotgebed- Zending en zegenmuziek als uitgeleidedit is wat mijn diaken mij heeft doorgemaild wat er allemaal moet instaan voor een huwelijksinzegening zonder eucharistie
Hallo, Bij ons was het als volgt:- Opening van de dienst met intredelied- Verwelkoming door de priester- Vergevingsmoment- Openingsgebed- Eerste lezing (+ lied)- Evangelie- Homelie- Huwelijksinzegening- Trouwbelofte- Kerkelijke bevestiging- Zegening van de ringen (+ lied)- Ondertekening huwelijksregister- Voorbeden (afgesloten door het Onze Vader)- Huwelijkszegen en vredewens- Slotgebed- Zending en zegen- Uittredelied- Dankwoord (niet voorgelezen)GroetjesAnnelies
Mercikes dames,Dat helpt mij een heel eind verder. Moesten jullie evt jullie boekje willen doormailen: huyghebaertsofie@hotmail.com. Daar zou ik heel blij mee zijn, maar ik heb er begrip voor als je het liever niet doet.xxx
zonder communie heeft de naam woorddienst :) en met communie heeft de naam eucharistieviering.Misschien zoekt dit beter op? :)Groetjes :)