Terug naar overzicht
bij ons is dit ook niet gezegd hoor - Onze ceremoniemeester fluisterde ineens baiser; dus hebben we dat ook maar gedaan
Denk dat dit enkel in Amerika wordt gedaan hoor "you may kiss the bride" :-). Als je natuurlijk zelf een vrijzinnige viering organiseert, kan je dit er natuurlijk zelf instoppen maar tot hiertoe heb ik nog geen enkele kerkelijke viering geweten waarbij de priester dit zegt :-).Groetjes!Evelien
alvast bedankt!vind dit wel spijtig, maar heb al gelezen dat er koppels zijn die dit toch doen, als ze de ringen aan elkaar gegeven hebben. dus zullen we dan toch een vlug kusje geven aan elkaar
Vind het ook wel spijtig, vond dat ook een leuk moment :-). Maarja zullen zowiezo wel een kusje geven zeker ;-).Groetjes!Evelien
Hey,Is inderdaad een Amerikaanse (film) traditie.... en ook meer uit het protestantse huwelijk...Maar na het uitdelen van de ringen gewoon je kus opeisen zou ik zeggen...groetjes Ellen
Bij ons is dat ook niet wij gaan het gewoon doen na het uitwisselen van de ringen
Het wordt niet gezegd, maar je moet het gewoon doen. Je voelt het zelf wel aan wanneer het de moment is :-)
Wij hebben gekozen voor een gebedsviering en krijg volledige invulling (we hebben hier echt veel geluk mee) en ik ga deze zin er zeker in zetten!!!Maar anders zou ik inderdaad er ook gewoon voor gaan, is toch het mooiste moment van de dag!
oei ben blijkbaar wat een uitzondering precies, toen ik "voorbeeld misboekjes" had stond dat er niet in, maar ik heb het wel in het mijne toegevoegd en de pastoor vond dat een heel leuk idee en zei dat dat wel moet ;-) ... kan zijn dat ik geluk heb met de pastoor :-)
Hallo, Wij hebben wel een kus gehad in het gemeentehuis. Dit werd gewoon gedaan, we hebben hier niet achter gevraagd. In de kerk heeft de pastoor op het juiste moment gezegd dat we "de kus" mochten geven .GroetjesAnnelies
Bij een vriendin deed de pastoor eigenlijk teken met zijn handen.... zo van ja, kus elkaar nu maar... Bij ons zal het een vrijzinnige ceremonie zijn, dus dat zal er zéker instaan hoor. Als je merkt dat jullie pastoor niets zegt of doet zou ik zeker na de ringen de kus geven...