Terug naar overzicht
ik zou het eerste doen
Ik zou ook met lidwoorden doen.
Ik heb hier ook lang mee "gesukkeld" en heb het uiteindelijk anders geformuleerd:"Graag nodigen wij u uit voor een hapje en een drankje met aansluitend diner en huwelijksfeest" :-).Groetjes!Evelien
Wij hebben het zo gedaan:Wij nodigen u graag uit op volgende blijde momenten:Persoonlijke viering in feestzaal Domein Martinus | 17.30uAansluitend feestelijk diner en dansfeest in feestzaal Domein MartinusBij ons dus zonder lidwoorden, en naar mijn gevoel klinkt het in jouw zinnetje ook beter zonder lidwoorden. Vooral DE receptie klinkt zo raar als je het luidop leest, al dat het grammaticaal wel klopt...maar toch voelt het bizar aan.Lieve groetjesChantal
'de receptie' vind ik ook wat raar klinken, al is het wel juist. 'het avondfeest' vind ik niet raar klinken. Eventueel kan je er ook 'onze receptie' van maken.
Wij plaatsten het in zinnetjes en werkten dus ook mét lidwoorden. Wil je het heel kort en sec houden, dan kan het zonder.Persoonlijk denk ik dat je eerste versie een persoonlijker karakter heeft, en de tweede versie zakelijker.Misschien eens het ganse plaatje van je uitnodiging bekijken? Je mag het me gerust s mailen, ik kan je mijn mening geven als je dat wilt :-).
Hey,Geen idee wat het algemeen nederlands voorschrijft...Maar wij hebben ook (nodigen u uit op...)Groetjes Ellen
Met lidwoorden!!! Als lerares Nederlands trok dit forumbericht meteen mijn aandacht! :-)
hallo allemaal,ja als je eens begint te twijfelen.. :) bedankt voor de hulp. Het ene is juist maar het andere klinkt beter e:) zullen dan toch maar de juf van Nederlands volgen :)Merci allemaal!!