Terug naar overzicht
Hoi Patricia,volgens mij is dat geen probleem hoor! Ik ken mensen die in Jabbeke woonden en toch in Eernegem voor de wet zijn getrouwd.Groetjes,Lies02-06-2007
Nee dit kan normaal niet. Je moet trouwen in de gemeente waar je gedomicileerd bent. Als natuurlijk je vriend in een andere gemeente woont, kan je ook daar trouwen.Ik heb wel al gehoord dat je binnen de 6 maand na een verhuis nog in de vorige gemeente zou mogen trouwen. Maar ik denk dat je daar niks aan zal hebben.Voor de kerk is het minder strikt, maar voor de wet zijn er dus wel degelijk regels.Groetjes,Lindsay06/05/06
Sinds 1 januari 2006 kan het wel. Dit weet ik zeker omdat wij ook nog getwijfeld hebben. Naart schijnt zouden er daarvoor wel een heel pak formulieren moeten ingevuld worden. Wij hadden geen bijzondere reden (was enkel uit praktische overwegingen) dus hebben we het niet gedaan. Maar de mogelijkheid is er dus echt wel!Isabel01/09/07
hey patriciaons werd ook verteld dat er enkel in het gemeentehuis van je domicilie getrouwd kan worden (man of vrouw of samen). wij hebben het opgelost door net voor de ondertrouw mijn domicilie bij familie te plaatsen. wel niet heel handig voor officiele post of de verkiezingen in oktober!groetjesbirgit