Nu Online
Momenteel zijn er 618 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een glaasje voor de bruid?

21-1-2012 19:32:03
Hallo ladies!!

Mag de bruid een beetje beschonken zijn op het einde van het trouwfeest of is dat absoluut tegen de regels??
Het probleem is dat ik na een glaasje al twee het al wat begin te voelen en ik zou het zonde vinden om helemaal niets van alcohol te mogen drinken.

Kristien
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1126

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik21-1-2012 19:44:06

nja iedereen vind het altijd normaal dat de bruidegom dronken is maar de bruid zou dat niet mogen zijn want dat is niet "netjes" maar aan de andere kanten staan ze dan heel luid te schreeuwen voor gelijke rechten tussen man en vrouw.
ikzelf vind dat je moet doen wat je zelf wilt , het is jou feest en jij moet je amuseren en zich zeker niet aantrekken van wat anderen zullen zeggen!geniet er gewoon van!
veel succes

Leen
5-5-2012
 Meld misbruik21-1-2012 19:45:37

gewoon drinken en de rest zijn gedachten kunnen de boom in

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik21-1-2012 20:07:18

Hoi Kristien,

Ik ben na 2 glaasjes ook al beschonken hoor, maar ik ga er toch een beetje op letten die dag zelf.. Stel u voor dat ik mijn eigen trouw niet meer kan herinneren :-) hihi... maar helemaal niets drinken da is ook ni gezelllig hé...

Groetjes

petra
1-9-2012
 Meld misbruik21-1-2012 20:08:00

ik voel dat ook snel, hoor,
maar ik ga dat niet laten, zolang ik nog weet wat ik doe en niet ziek wordt ofzo :-p

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik21-1-2012 20:18:49

Ik denk dat ik dat, buiten een glaasje tijdens de receptie, niet zal doen. Ik ben ook redelijk vlug beschonken, en ik denk dat de dag al zodanig vlug gaat dat ik mij anders nog minder bewust zou zijn van alles wat er gebeurt en dat zou ik toch spijtig vinden. Maar ik zou me helemaal niet aantrekken van wat anderen denken, het is jouw dag hé :)

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik21-1-2012 20:23:22

Hoi Kristien,

Persoonlijk vind ik dat er niks gemener is dan een zatte bruid. Ik drink zelf graag een glaasje maar voel het net als jou na 2 drankjes al wat hangen. Ik ga het dus bij die 2 laten om het stijlvol te houden. Ik zou het vreselijk vinden om later foto's van mezelf in mijn trouwkleedje te zien in beschonken toestand. Maar da's uiteraard een keuze die iedereen voor zichzelf maakt.

Liefs,

Nathalie

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik21-1-2012 20:24:56

Ik ben niet vlug beschonken (goede genen denk ik ;-)) maar ga toch bijna niets van alcohol drinken tijdens het trouwfeest hoor :-). En ga ook wat op mijn echtgenoot (jaja tegen dan wel hé ;-)) letten want ik vind persoonlijk dat je als "gastkoppel" nog altijd in staat moet zijn om iedereen uit te wuiven en te bedanken en dat je toch wel wat nuchter moet blijven :-). Maarja dat is mijn mening, je moet doen waar je je goed bij voelt!

Groetjes!

Evelien

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik21-1-2012 20:40:51

Hoi,

zowel ik, als mijn ventje in spé, kunnen goed tegen de alcohol.
Maar wij hebben samen beslist van niet te veel te drinken, kwestie van lange dag, vermoeiend en ineens die hamer tegen te komen hé.

Natuurlijk zullen we ook toasten tijden het eten, op de receptie, op het avondfeest, ...maar voor de rest water of fruitsap of cola
of ... alcoholvrije cider!
Gene kidibull, maar bv van stassen heb je hele lekkere peche-cider zonder alcohol.
En iedereen zal denken dat die bruid heel goed recht blijft staan.

Na 12u zullen we wel naar een gewone pint pakken, want dat smaakt mij nog het beste, en kan ik het langste mee voort!

Maar jij moet zien waar je je zelf het beste bij voelt!

xxx

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik21-1-2012 22:51:52

Heykes,

Ik ga niet veel drinken op onze trouw (wij serveren enkel cava, witte- en rode wijn en bier, dus geen sterke) want ik lust de geserveerde dranken niet zo graag en we hebben bewust gekozen om geen sterke drank te serveren ( allee, begrijp me niet verkeerd, ik ben geen sterke dranken madam, maar lust wel graag vodka redbull en ne goeie mojito).. Ook al zou ik de geserveerde dranken graag lusten, zou ik dat niet doen.. Ik kan niet goed tegen alcohol, en als ik dan eens drink tijdens het uitgaan wil ik altijd ineens naar huis.. Dus nee, ik drink een glaasje mee uit beleefdheid, maar meer niet..
Persoonlijk vind ik het ook niet staan als je poepeloete zat bent, maar dat is ieder zijn mening.. Een glaasje kan.. Iedereen reageerd ook anders op alcohol he en het is onze dag en ons feest, dus wij beslissen.. Trek je niets aan van andere, wees gewoon jezelf..

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik21-1-2012 23:17:26

Ik ben ook heel snel beschonken, na 2 glaasjes, dus drink ik nu vaker eens een glaasje wijn bij het eten of een aperitiefje, zodat ik op de trouw toch ook een aperitiefje kan drinken, en wijn bij het eten.

Maar natuurlijk ga ik het ook niet te bont maken, ik wil me die dag goed herinneren en toch gewoon kunnen meeklinken met de rest! :-)
En het werpt zijn vruchten al af hoor, heb minder snel hoofdpijn na 2 glaasjes nu, en voel het minder snel! Kan nu toch al 4 glaasjes aan, joehoe! :-)

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik22-1-2012 0:19:46

heylah, ik sluit mij aan bij de rest van de bruidjes! Ik ken mezelf en sinds dat ik mama ben geworden heb ik amper een druppel alcohol aangeraakt! Nu weet ik wel dat ik enkele glaasjes kan drinken...maar dat ik ze dan even snel zal voelen Dus denk dat ik gedurende de hele avond wel wat ga drinken....maar niet teveel dat ik "per total" ben...zou ook geen zicht zijn op de film en de foto's
Maar ik doe het gewoon omdat ik ten volle wil genieten van onze avond! Lekker eten en dan gezellig feesten en dansen met de hele bende
De drank hou ik voor mijn vrijgezellenfeest !!!
Dan mag dat allemaal hahaha!!

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik22-1-2012 7:00:39

Hallo, wij zijn 2 mannen......en wij hebben op onze dag niet veel gedronken, ten eerste niet veel tijd om te drinken. an tafel de wijn geproefd en dan water. Op de receptie thuis en aan de zaal heb ik alcohol vrije kirr gedronken, te verkrijgen in delhaize. Ook mijn mama 75jaar, heeft die gedronken, anders zit de daar de gansze tijd met een vitelleke voor de neus. Vrienden van ons hebben deze ook gekocht voor de receptie thuis, zo is iedereen nuchter om naar het stadhuis en de kerk te vertrekken, want meestal zijn het dagen waar je niet vel eet en slaapt en dus ook rapper zat wordt. Wij vonden het ook niet kunnen dat we de gasten zouden moeten "zat" bedanken, als gastheren not done vinden wij, maar natuurlijk elk ziijn mening!

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik22-1-2012 9:58:07

Hey,

Idd een zatte bruid is geen zicht, maar op het einde van de avond(nacht:-) kan een beetje tipsy geen kwaad denk ik... Ik wordt dan superblij en loop iedereen complimentjes te geven:-)(niet dat ik anders niet blij ben, maar dan nog een tikeltje meer:-)) maar gedurende de dag ga ik het ook vooral alcoholvrij houden hoor, zou idd zonde zijn om zo een aantal dingen te missen

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik22-1-2012 10:13:47

Hoi,

Bij mij hangt het er zo een beetje vanaf...soms drink ik 3 glazen bubbles en voel ik niks...en soms 1 glas en dan stijgt het naar mijn hoofd :-).
Ik denk wel dat ik tijdens de eerste receptie (met de suite) een glaasje zal drinken...en dan al een watertje :-). En tijdens de grote receptie misschien nog een half glaasje :-)...
Ik wil ook alles wel 'bewust' meemaken die dag, dat ik niet zo in een roes geleefd wordt :)!

Mijn ventje zal ik misschien maar beter wat in het oog houden...:-) want ik vind het toch ook geen zicht als de bruidegom dronken is :-)!

groetjes en succes é dames!

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik22-1-2012 12:21:38

Wij hadden beslist om tijdens de dag geen alcohol te drinken. Op de receptie en tijden het eten hebben we een glaasje mee gedronken. Ikzelf heb daarna niets meer gedronken, want had door de emoties de ganse dag nog niet kunnen eten en wou geen verrassingen :-). Mijn man heeft dn pintjes gedronken ipv de gebruikelijke Duvel om niet te zat te zijn :-) Groetjes

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-1-2012 14:55:03

Ik word veel te moe van drank :). Voor mijn gezondheid mag ik ook eigenlijk best geen alcohol drinken. Ik zal mijzelf tijdens de receptie een glaasje schuimwijn laten bezorgen om mee te klinken, en daar dan een paar nipjes van nemen voor de gezelligheid. En misschien heel laat op de avond een half glaasje wijn.

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik22-1-2012 16:03:39

Ikzelf ben ook vrij snel "onder invloed" en daarom ga ik ook niets drinken overdag. 's avonds bij de avondreceptie zal ik wel een glaasje cava meedrinken en tijdens het diner ga ik wel een glaasje wijn meedrinken, maar voor de rest ga ik geen alcohol drinken, ik zou het echt verschrikkelijk vinden moest je op je eigen trouwfeest beschonken zijn, om nog maar te zwijgen van de kater de dag erna, je eerste echte dag als getrouwde vrouw.

Groetjes

kim
7-7-2012
 Meld misbruik23-1-2012 19:31:31

Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt !
Het is jullie trouwfeest dus zowel bruid als bruidegom mogen toch een glaasje drinken zeker ?
Is kan redelijk goed tegen alcohol en ga zeker met de recepties cava'tjes drinken,
maar ik voel het ook als ik genoeg heb en dan schakel ik gewoon over op watertjes :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...