Nu Online
Momenteel zijn er 303 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijgezellen vriendin

22-1-2012 2:06:07
Mijn beste vriendin trouwt zo'n 8 weken voor ons. We hebben van in het begin dat 1 van de twee verloofd was afgesproken dat we elkaars vrijgezellen organiseren. En hebben er ook vaak over gesproken wat we wel of niet willen die dag. Een workshop, geen te hevige dingen en niet in het een of ander verkleed pak gestoken worden.
Nu had zij ook nog aan 2 andere vriendinnen gevraagd om mee haar vrijgezellen te organiseren. En nu ik hun idee voor haar vrijgezellen hoor, begin ik meer en meer het gevoel te hebben dat ik mijn vriendin niet eens ken, of ze zich anders voordoet bij die andere vriendinnen dan bij mij. Ik stelde voor om een bak workshop te doen, dat heeft ze altijd gezegd dat ze dat wou leren en dat leuk zou vinden als vrijgezellen maar intussen is ze het op zichzelf beginnen leren. Ik stelde dan iets nieuws voor dat ze nog niet kent. En voor 's avonds iets gaan eten in Antwerpen. Om toch herkenbaar te zijn als vrijgezellen groep stelde ik voor om zo een sjerp met bride to be op en voor de rest van de groep hawai kransen.
De andere vriendinnen stellen het totaal tegenover gestelde voor. Karten en paintball en ze in een roos konijnen pak te steken. Dingen die niets kosten, want blijkbaar mag het niets kosten. Ik begin typische uitspraak dat Nederlanders gierig zijn, te geloven. (haar toekomstige is Nederlander vandaar dat 1 van de twee andere vriendinnen Nederlandse is) Enkel mijn voorstel voor het eten vinden ze goed.
Ik heb het er moeilijk mee dat zij in 2sec mijn opzoek werk en planning van toch wel verschillende dagen gewoon in de vuilbak keilen. En heb het er nog moeilijker mee dat ik precies mijn beste vriendin toch niet echt ken, terwijl we elkaar toch rond de 14 jaar kennen. We weten niet exact meer hoe oud we waren toen we elkaar leerde kennen.
Ik weet nu niet goed meer wat ik moet doen, moet ik mijn vriendin erover aanspreken of de 2andere vriendinnen gewoon te laten doen en afwachten wat de dag zelf brengt?

Mieke
25-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 878

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik22-1-2012 5:44:58

ik zou haar er toch over aanspreken hoor, tenslotte ken jij haar al veel langer en hadden jullie dit toch al besproken. wat zou je zelf willen moest jou vriendin voor dit dilema staan? ik zou het toch wel willen weten. het zou jammer zijn dat haar vrijgezelle een flop word

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik22-1-2012 10:06:01

Hey Mieke,

Ik heb zelf al 3 vrijgezelle feestjes georganiseerd en uw verhaal is een vaak voorkomend fenomeen :-) er zijn er altijd die het 'beter' weten...en meestal druist dat in tegen wat de vrijgezel zou willen ;-). Ik heb 1 keer de vrijgezel aangesproken en gezegd van ok, er zijn plannen waar ik mij niet in kan vinden...dus als het dat wordt, ga ik gewoon niet mee :-).
Omdat ik vrij radicaal was in mijn beslissing, had zij ook wel door dat het écht niet ok was...en heeft ze rest van de 'organisatie' toch richtlijnen gegeven met wat ze wel en niet wou. Zo besefte de rest dat ze niet goed bezig waren :-).
Dus, je kan haar er over aanspreken zonder echt dingen te verklappen é ;-)!

Activiteiten die je misschien op ideetjes brengen:
cocktail workshop, workshop canvas schilderen, workshop make-up...
lasershooting (minder pijnlijk dan paintball)

Veel succes ermee!!

groetjes

Sandra

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik22-1-2012 11:51:30

Het is idd niet gemakkelijk om een vrijgezelle te organiseren.Dat hoor ik nu ook van mijn vriendinne. Mijn getuige organiseerd mijn vrijgezelle en houdt enkel maar rekening met het feit dat ze op eender welk moment terug naar haar dochter kan.
Als je een vrijgezelle organiseerd moet je aan de vrijgezel denken (zoals jij dat doet) en veel mensen denken: ooh dat is leuk of ooh nee da doe ik nie t ze. Maar als de vrijgezel het wel graag doet dan moet dat gedan worden, want het is haar dag.
Dus spreek je vriendin hier over aan, ze gaat dat zeker apprecieren dat je met haar rekening houdt en dat je zo ruzies voorkomt.
groetjes

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-1-2012 14:42:10

Het mag niets kosten.... en dus willen ze paintballen? Raar hoor, paintball is juist heel duur! Voor hetzelfde geld kun je heel erg leuke workshops volgen (persoonlijk vind ik paintball zalig, maar daar gaat het nu niet over). Maar ik vind het wel logisch dat je rekening moet houden met ieders budget. Als een deel van de mensen die meegaan het niet zo breed heeft, dan zou ik ook voor een iets goedkoper parcours kiezen, daar is niets mis mee.

Verder wil het toch niet zeggen dat jij je vriendin slecht kent? Misschien kennen zij haar juist heel slecht. Je mag best wel van je af bijten, en zeggen dat jullie het er veel samen over hebben gehad, dat zij absoluut een workshop wil en dat bepaalde andere dingen echt niets voor haar zijn. Verdedig je voorstellen maar! Trouwens, zij hebben in hun voorstellen misschien ook wel werk gestoken. Ik zou er de bruid nu nog niet op aanspreken, ik zou toch nog eventjes kijken of het niet de goede kant op kan gaan...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...