Nu Online
Momenteel zijn er 517 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een verlovingsreis ipv huwelijksreis?

22-1-2012 14:36:18
Hey lieve bruidjes en bruidegommetjes!

Ik zit met een klein dilemma. Ik en mijn verloofde gaan heel graag op reis maar meestal letten we hierbij zeer op ons budget (bed and breakfast ipv hotel, niet te ver enzo). Nu dacht ik eerst van dit jaar de reis over te slaan zodat ons budget voor de huwelijksreis wat groter is. Ik had voor de huwelijksreis echt een reis met alles erop en eraan in gedachten. Het mag wel iets meer luxe zijn. :) Pas nadien dacht ik van oei oei een huwelijksreis na onze trouw in april zal misschien moeilijk gaan want in het voorjaar van 2013 hebben we ook de bouw van ons huisje gepland. Aangezien we zoveel mogelijk zelf willen coördineren en meehelpen op de bouw zal er dan waarschijnlijk niet echt tijd zijn om volop te genieten van een huwelijksreis (we zouden misschien teveel denken aan de bouw enz.).

Nu dacht ik misschien volgende regeling te doen. We kunnen dit jaar een soort van verlovingreis (pre-honeymoon?) doen om volop te genieten van elkaar en van het feit dat we binnenkort gaan trouwen. Het budget dat ik dan voorzien had voor de huwelijksreis wordt dan dit jaar al besteedt. Na de trouw zou ik dan wel nog mijn verloofde verrassen met een kort maar romantisch weekend in een mooi hotel met een lekker dinertje, bubbelbadje, etc maar dan in België.

Wat vinden jullie hiervan? Of hoe zouden jullie het doen? Wachten tot de bouw af is om nadien een "luxereis" te organiseren? Mmmm dilemma... Zeker omdat mijn verloofde zei dat het hem al gelijk is... Niet echt behulpzaam om de knoop door te hakken! :)

Alvast bedankt om mijn relaas te lezen!!!!
Nellie

Nellie
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 836

jamie
9-3-2012
 Meld misbruik22-1-2012 14:51:01

Hejj,

Moest ik van jou zijn zou ik toch eventueel kiezen voor die pre honeymoon..
je kent dat wel na de trouw en met die drukte van jullie bouw komt dat er allemaal niet meer van en is jullie budget voor die huwelijksreis al opgebruikt ofzo..

ik zou zeker voor die pre honeymoon kiezen.. geniet maar van die luxe reis.. zoeentje hebben wij er ook geboekt :)

groetjes jamie x

Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik22-1-2012 16:23:31

Hey Nellie

Ook wij gaan op pre-huwelijksreis :-) Ook voor ons is het de ideale oplossing. Wij hebben ook vrienden die dat gedaan hebben en zij vonden dat zelfs heel goed, omdat je dan niet iedere minuut van de dag met stress voor je komende trouw rondloopt en er nog even tussen uit bent. Ik zou zeggen doen!

Groetjes
Marieke

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik22-1-2012 20:30:18

Hey Nellie. Wij zijn in november 2011 naar NY geweest als pre-honeymoon en het was heel leuk om te kunnen zeggen: we are engaged! :)

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik23-1-2012 9:56:52

Hey Nellie! Wij zijn op 1 oktober 2011 getrouwd en waren ook niet echt van plan om in die zomer ervoor op reis te gaan en om te wachten na ons huwelijk voor een reis te plannen. Toch hebben we ons bedacht. De maanden voor ons huwelijk was mijn man (door zijn werk) enkel thuis in het weekend. In augustus had hij een paar weken verlof en hij keek er enorm naar uit om te ontspannen en het zonnetje op te zoeken. In augustus hebben wij dan last minute een reisje naar Cyprus geboekt. Super hotel, heel goed weer en zeeer ontspannend! Even niet met stress aan het huwelijk denken Nochtans hebben wij daar tussendoor de menu en het misboekje opgesteld, met zicht op strand en zee! ZALIG! Ik kan het enkel aanraden! Wij zijn ook niet op huwelijksreis geweest en gaan dit allicht ook niet meer doen. In februari gaan we wel naar Parijs, een korte citytrip.

Veel succes nog met de beslissing en de voorbereidingen!
Groetjes
Caro

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums