TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Heidi
7-7-2012
|
24-1-2012 11:29:34
Over het algemeen is het zo dat na het hoofdgerecht de extra gasten toekomen en er een kortere periode voorzien wordt voor hun ontvangst. Dan mogen zij als eerste aansluiten bij het dessertbuffet en nadien jullie gasten die reeds aanwezig waren ook. Een apart desert voor je gasten die er al zijn en dan een buffet voor die die nog komen heb ik nog nooit weten gebeuren, en lijkt mij ook wat raar :) maar voor alles een eerste keer hé ! En nadien, als de koffie gebracht is en iedereen zit te keuvelen wordt dan de opneningsdans gedaan... als start van de feest... Anders zit je daar ook nog eens met een breuk tussen openingsdans - dessert - feest .... Het noemt een openingsdans om de feest te openen, als dat dan niet echt gebeurt, .... :)
kweet niet, het lijkt me bizar :) Maar, jullie beslissen hoe jullie het willen hé :)
|
|
Sanne
9-7-2011
|
24-1-2012 11:39:46
Bij een van de trouwfeesten waar ik geweest ben, was het eerst diner en meer dan een uur later pas dessertenbuffet. Ik denk dat de openingsdans daarvoor al was, maar daar ben ik niet zeker van. Ik vond toen dat het te lang duurde voor het dessertenbuffet geopend werd. Alle gasten waren toen trouwens al vanaf het diner aanwezig, dus het is niet dat er ruimte tussenzat om de andere gasten te ontvangen.
Ik zou het diner afsluiten met iets te drinken en eventueel inderdaad wat versnaperingen. Openingsdans al voor het dessertenbuffet vind ik nog niet zo heel raar, alleen moet je je dan afvragen of het dessertenbuffet dus niet te laat zal zijn. Maar dat hangt er ook wat van af of er eventueel achteraf nog andere dingen om te eten zullen zijn tijdens het dansfeest of niet.
|
|
Veerle
2-7-2011
|
24-1-2012 11:47:19
Wij dachten oorspronkelijk ook het dessertenbuffet te doen voor de gasten van het dansfeest, maar hebben dit uiteindelijk niet gedaan... In plaats daarvan hebben we gekozen voor een midnight snack (namelijk puntzakjes met frietjes en zakjes snoepjes) en dit op aanraden van onze feestzaal... Op zich hadden ze wel een punt, want hoe vaak ga je 's avond of 's nachts zeggen "mmmm, nu heb ik toch zin op een lekker stuk taart"? De kans is groter dat je zegt "een pita of een pak friet zou er nu wel ingaan!", dus vandaar dat we daar dan ook voor gekozen hebben en we hebben daar ongelooflijk veel positieve reacties op gehad! In't kort hadden we dus een dessertenbuffet voor de gasten van het diner, de dansgasten kwamen toe vanaf 22u, dan hadden we nog een act/activiteit die door onze vrienden in elkaar gestoken was als verrassing, nadien was er een optreden van een orientaalse danseres (omdat ik zelf gepassioneerd bezig ben met orientaalse dans) en nadien was er de openingsdans (was rond 00u30). En tegen 1u kwamen ze rond met de frietjes en die gingen er zowel bij de gasten van het diner als van het dansfeest vlotjes in! :)
|
|
Sara
6-10-2012
|
24-1-2012 12:00:26
misschien toch even wat motivaties enz toevoegen.
de reden dat wij een dessertenbuffet met ook de avondgasten hebben is omdat ik graag de 'taartaansijding' met iedereen zou willen delen. er zit een speciale amerikaanse bruidstaart in ons desserten buffet. ons oorspronkelijk idee was ook zo frietjes als Veerle, maar dat hebben we dan veranderd omwille van die taart.
wij waren aan het denken voor iedereen terug om de dansvloer te krijgen te werken met 'le lac du connemara' dat is meestal wel redelijk goed voor de sfeer er in te brengen.
|
|
Claire
25-2-2012
|
24-1-2012 12:09:49
De mensen van onze zaal stellen ook voor om na het diner eerst de openingsdans te doen, en enige tijd daarna pas de opening van het dessertenbuffet (met het binnenbrengen en het aansnijden van de taart). Daarna aan de dj vragen om een vloervuller op te zetten zodat de mensen weer gaan dansen.
Wij hebben nu geen extra avondgasten, maar normaal komen deze dus toe tussen het hoofdgerecht en de openingsdans en de opening van het dessertenbuffet. Op alle vorige trouwfeesten die we al gedaan hebben was de openingsdans ook steeds voor het dessert.
|
|
Marjolein
30-4-2012
|
24-1-2012 12:59:40
Wij hebben net zoals veerle en op aanraden van de zaal gekozen voor een midnight snack. We hebben eerst diner met familie en dichtste vrienden, dat diner wordt afgesloten met een dessertje aan tafel en pas daarna komen de vrienden. Er zal continu een buffetje met hartelijke hapjes (zoals frietjes, grill, ...) zijn zodat de vrienden die later komen geen honger zullen lijden! Voor ons is het dessert wel minder belangrijk, we houden allebei meer van een zakje friet of wat vlees dan van een chocomousse of tiramisu Wij overwegen misschien wel nog om later op de avond nog een wedding cake aan te snijden, als dessert van de hartige hapjes dan ... Als je er nog aan uit kan
|
|
Shibby
3-8-2012
|
24-1-2012 16:38:00
Na het hoofdgerecht (ongeveer 120) man, komt er bij ons nog zo'n 60 man toe. Zij krijgen eerst een halfuurtje 'receptie' met een glaasje cava en zo en dan wordt het dessertbuffet geopend voor iedereen en wordt de taart aangesneden. Bij ons in de feestzaal stellen ze voor om iedereen rustig naar het buffet te laten gaan en dan gaat het gordijn even dicht (voor dessertbuffet) en is er de openingsdans, vermenigvuldigingsdans en dan uiteindelijk (hopelijk iedereen). Na een uurtje gaat het dessertbuffet dan terug open. Er is dan ook nog de mogelijkheid om bij het dessertbuffet kleine broodjes te leggen, maar we zijn nog niet zeker of we dit zullen doen aangezien het dessertbuffet wel heel gevarieerd is.
|
|
Carmen
12-1-2012
|
24-1-2012 18:01:58
Wij hadden de bruidstaart aan tafel bediend en daarna ging het dessertenbuffet open
|
|
Caroline
12-5-2012
|
24-1-2012 19:52:12
hey Sara
wij hebben hetzelfde concept :) We gaan eerst eten met de gasten (familie), dat zal eindigen rond 20.15. vanaf 20.30 komen de avondgasten, die wordne opgevangen door een drankje met klein hapje (eventuele vroege vogels en late gasten kunnen op die manier toch gelijk starten aan het dessertbuffet. (op aanraden van de feestzaak). het eten gebeurt bij ons boven in een zaal apart en de beneden zal volledig gereserveerd zijn voor dessert en avondfeest. onze daggasten krijgen geen dessert aan tafel (vind ik persoonlijk wat zonde voor het buffet dan) en onze familie is dol op dessert, dus dat gaat zeker in de smaak vallen.
veel succes en hopelijk ben je iets met de tips
|
|
Ann
28-9-2012
|
24-1-2012 19:59:59
Wij eten s avondspits met 20 personen.
Tegen 20.30u komt er 120 man bij
Even een glaasje drinken
En dan samen het dessertenbuffet aanvallen :p
Met kazen, want iets hartig smaakt dan ook altijd wel!
Groetjes
|
|
maike
4-8-2012
|
25-1-2012 20:38:42
wij wilden wel voor alle gasten eten voorzien, maar geen typisch zittend diner. Er zullen die dag ook redelijk wat kinderen zijn, waaronder onze 3 eigen kapoenen. Bij ons zullen alle gasten 's avond meeëten, ze zijn uitgenodigd vanaf 18 uur. om 19.30 uur starten we dan met het "diner". We voorzien een 'live-wok' met 3 verschillende maaltijden. Voor circa 100 gasten op ons avondfeest zal dat duren tot 21.00 uur.
Daarna borrelen we vrolijk verder met hartige hapjes (chips/nootjes/olijven) op tafel en zal er daarna een "candy shop" met verschillende taarten en potten snoepjes zijn. We doen hier ook wel een aanvulling bij met een kaasplankje/fruit/brood voor degenen die graag iets hartigers eten
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|