Terug naar overzicht
He, ik dacht dat het verplicht was om getuige te hebben?Is de wet dan veranderd?Groetjes
De wet is inderdaad veranderd :) Ik vind: het is legaal, als jullie liever geen getuigen hebben, het is jullie dag, maak ervan wat je wilt ;)
De wet is inderdaad veranderd, wij nemen ook geen getuigen...
Wij gaan ook geen getuigen nemen door omstandigheden...
je mag van 0 tot 2 getuigen hebben en t is JULLIE dag! ni die van een ander he ;-)
ik dacht zelfs van 0 tot 4 getuigen
2 pp he ;-)
0 tot 2 getuigen per persoon, dus 0 tot 4 getuigen per koppel @ Jamba : doe je lekker je eigen zin, als jullie geen getuigen willen is dat jullie volste recht!
Doe gewoon waar jullie zich het beste bij voelen!!!!Het is jullie dag!!!!!
Wij hadden ook geen getuigen. ;-)
Ik dacht dat het van gemeente tot gemeente verschilde? Best toch nog informeren of het mag, als je dat nog niet gedaan hebt. En als het mag, waarom niet?
Eline, voor zover ik weet is dit een algemene wet en hebben de gemeentes hier dus niks over te zeggen.
Dat dacht ik ook van de wet die zegt dat je tot een jaar op voorhand je wettelijke trouw mag vastleggen...niet dus. Ik zou sowieso voor de zekerheid eventjes navragen
Het is inderdaad een algemene wet! Overal hetzelfde dus.Ook wij nemen waarschijnlijk geen getuige! Gewoon doen waar je je goed mee voelt!
hey allemaal dat wist ik niet! Dan zou ik zeggen doen waar jullie goed bijvoelen het is jullie dag!!!!!
Gewoon doen waar jullie zin in hebben!Bij ons op de gemeente hebben ze gezegd max. 4 getuigen, hoe we die verdelen maakt niet uit 2-2 / 3-1 / 4-0
idd, de wet is veranderd en getuigen zijn niet verplicht voor de wettelijke trouw, maar wil je trouwen voor de kerk denk ik dat je wel verplicht bent om 2 getuigen te hebben
bedankt voor al jullie reacties! Blij te lezen dat wij niet de enigen zijn die zonder getuigen trouwen.Wij trouwen niet voor de kerk dus op dat vlak zal er geen probleem zijn.groetjes!
Hey! Ik dacht dat je sowieso getuigen moest hebben ... Mijn zus twijfelde tussen veel mensen en was bang er anderen jaloers te maken of te kwetsen.... maar dan heeft ze besloten om er toch twee te nemen en de anderen zullen meters van haar kindjes worden ;-)Misschien ben je inderdaad beter zonder... Plus dan moet je ook cadeautjes voor hen kopen, weet-gij-wel-wat-dat-dat-kost?Groetjes!