TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
kristien
|
26-1-2012 13:53:21
|
|
Cindy
5-5-2012
|
26-1-2012 17:11:01
Om je een idee te geven van alternatief voor een groot avondfeest: Wij gaan na de burgerlijke plechtigheid naar een feestzaal, waar er eerst een alternatieve viering gehouden wordt (bij mooi weer in de tuin), en hiervoor zijn we met het huis van De Mens aan het werken. Die komen geheel gratis ter plekke waar je het wil. Aansluitend doen we een receptie voor iets meer dan 150 personen. Die gaan allemaal getuige zijn van onze ceremonie en mogen dan hun buikje vullen met aperitiefhapjes. Als laatste aperitiefhapje gaan we een mini zakje friet geven en aansluitend een stukje (ijs)taart (maar gaan kleine stukjes zijn om de kosten te drukken). Dan hebben ze allemaal het gevoel van voorgerecht-hoofdschotel-dessert. En rond 18u zou dit moeten gedaan zijn. Daarna gaan we met de beperkte suite (19 personen, allemaal volwassenen) naar een B&B waar we een gastronomische overnachting gaan doen. Lekker knus met de mensen om ons heen die we graag hebben. Dit kost ons veel minder dan een avondfeest. En in de aperitiefhapjes kun je natuurlijk zo zot of realistisch zijn als je zelf wilt hé. Mijn kleed komt uit een outletcollectie (Bruidsmode Steven in Torhout) €300. Kledij van de bruidsjongens uit de C&A, Bedankingen per koppel ipv per persoon, en een goeie ceremoniemeester die ons heeeeeel veel goeie budgetbesparende tips heeft gegeven. Hij heeft zichzelf al veeeeeeel keer terugverdiend (Danny David uit Torhout). Mijn budgetplan staat nu op een geschatte totaal van €10000 maar we hebben al heel veel dingen betaald (vb kledij, bedankingen, juwelen, uitnodigingen....). Je kunt best alles goed inplannen en een ruime periode nemen om voor te bereiden, dan kun je de kosten ook spreiden en heb je ook tijd om je budget scherp te stellen. Als je bvb tijd hebt om meerdere bruidswinkels te doen kun je soms een koopje doen. En in de solden zeker vanalles kopen (heb zelf mijn uitnodigingen via hallmark cards aan 30% gehad). Dus je ziet, alles hangt een beetje daar vanaf. Dus als je nu met weinig of veel genodigden bent, je kunt altijd zelf beslissen binnen welk budget je wilt blijven en hoeveel je het wil spreiden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En gefeliciteer met jullie verloving hé (was 't bijna vergeten). Groetjes, Cindy
|
|
Sabine
6-7-2013
|
2-6-2012 15:24:49
Tinne,
wij willen ook geen traditioneel trouwfeest en dachten aan verschillende soorten buffetten, maar die kraampjes lijken mij een superleuk idee! Heb je hier ondertussen al iets voor gevonden, valt dit te regelen, welke traiteur of bij verschillende, ... ?
|
|
Liesbeth
|
15-10-2012 11:20:37
ik vind het idee van kraampjes ook super als je mensen kent : stuur maar dooe :)
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|