Nu Online
Momenteel zijn er 463 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

welke maat trouwkleed...

26-1-2012 18:33:53
Hallo allemaal.
Eind November ben ik bij Linx in Leuven geweest om kleedjes te passen.
Ik had wel wat schrik met mijn grote maat, bovenkleding 46/48, in broeken 48/50.
Gelukkig kon ik toch het een en ander passen.
Ik heb hier mijn kleed gevonden.
Aangezien ik graag nog wat wou afvallen, heb ik afgesproken om 28 januari terug te komen om de definitieve maten op te laten nemen.
Helaas is er in December neits gekomen van het afvallen. Zat met een hele zware hoest en erg benauwd waardoor het onmogelijk was om te sporten. En zonder sport lukt het niet om af te vallen helaas.
En dan de feestdagen er nog eens bij.
De eerste week van Januari ben ik er volle bak ingevlogen, veel wezen sporten.
Met als gevolg dat ik op 3 weken tijd 7 kilo kwijt ben.
Maar ik heb nog lang niet kwijt wat ik kwijt wil. Ik wil nu nog graag 15-20 kilo kwijt.
Dan zou ik maat 40/42 hebben, meer naar de 42 leunend.
Ik ga nu nog altijd ongeveer dezelfde maat hebben als November , hoewel deze wel wat losser zit.
Ik had ergens gehoord dat een kleed nogrmaal nog tot 2 maten kon worden ingenomen is dit juist?
Zou ik dan vragen of ze mijn kleed in maat 44 bestellen, waar ik nu absoluut niet in pas, zodat ik tegen eind april (denk ik) bij mijn eerste pas een maat 40/42 heb, en ze deze dan kunnen innemen?
Of is dat teveel risico moest het niet lukken?
Hoewel ik echt echt echt die kilo's eraf wil. Ik heb altijd gezegd, ik ga nooit dik trouwen, zoals ik nu ben zou ik me ook helemaal niet prettig voelen in z' on kleed dus ik wil echt naar een maat 40/42 dan zou ik al heel blij zijn.
Waar ik dus ook alles voor ga doen. Als dat betekend alle dagen 2 uur fitnessen, het zij zo.

Vanessa
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 861

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik26-1-2012 18:44:53

Heyhey,

Ze kunnen een kleed normaal zeker 2 maten innemen, bij sommige modellen zelfs meer. Misschien eens aan de winkel vragen hoeveel ze kunnen innemen?

Zowiezo vind ik het al erg riskant om 1 maat kleiner te bestellen, laat staan 2 of meer :-s. Je moet er trouwens ook rekening mee houden dat een trouwkleed meestal nog eens 1 tot 2 maten groter moet zijn dan je gewone kledij (deze vallen immers vaak klein uit). Ikzelf heb de maat genomen die toen goed paste (44/46, ook al heb ik normaal een 40/42) en deze kunnen ze nog altijd innemen, maar mag er niet aan denken dat ik mijn kilootjes niet kwijt geraak en niet in mijn trouwkleed pas! Of eruit zie als een worstje omdat het overal knelt en spant :-s...

Je zal 10x mooier zijn met een kleed dat een maat groter is maar perfect past dan met eentje die persé die maat kleiner is maar knelt aan alle kanten.

Anyway, dat is mijn idee erover ;-).

Groetjes!

Evelien

Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik26-1-2012 18:49:14

Het is uiteraard wel de bedoeling dat ik er dan goed in pas ;-)
Zelfs dat die nog ingenomen moet worden.
Maar ik zat te denken, als er een 46 wordt besteld, en ik zit echt aan maat 40 dat die dan misschien niet zoveel kan worden ingenomen?
Ik zal zaterdag eens goed overleggen met de verkoopster.
Eens zien wat die er van denkt. Maar maat 48 bestellen zit er zowiezo niet in want dna kan ik maar tot maat 44 afvallen en dat is me nog te veel. wil echt 40/42.

Katrien
28-4-2012
 Meld misbruik26-1-2012 18:49:32

Knap dat je gewicht wil verliezen! Maar uit mijn ervaringen als dietiste weet ik dat de motivatie om in die jurk te passen misschien niet groot genoeg zal zijn. Je hebt daarnaast voldoende steun nodig vanuit je omgeving. Een sportmaatje bijvoorbeeld. Natuurlijk is je voeding ook belangrijk. Ga nu niet crashdieten dat hou je niet vol. Ga eventueel eens langs bij een dietiste als je daar voor open staat.... Veel succes!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik26-1-2012 18:58:23

Ja ik dacht wel dat dat de bedoeling was ;-). Maar het probleem is dat we meestal deze "goede doelen" niet halen... Ik ben nu een kleine 2 jaar geleden 20 - 22 kg vermagerd met een dietiste en wil er nog "maar" 5 kg extra af maar ik doe er nu al zeker 1 jaar over en het lukt gewoon niet. Ook al heb ik vroeger (jaar of 5 geleden) nog 10 kg minder gewogen dan nu, dus het moet mogelijk zijn. Maar ons lichaam wil spijtig genoeg niet altijd mee, vandaar dat ik misschien vrees dat je je streefdoel niet bereikt, ook al wil je het graag. En dan zou het zonde zijn als je prachtige jurk veel te klein is...

Groetjes!

Evelien

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik26-1-2012 19:39:11

Hoi Vanessa

Ik weet heel goed wat je bedoelt met nog willen af te vallen voor je trouw... Ik trouw 14 dagen voor je en ik ben nu begonnen aan een dieet. Ik heb in het verleden al vanalles gedaan om af te vallen en als ik erna terug gewoon begon te eten kwam ik meer bij dan dat ik ervoor was :( (jojo effect).

Mijn doelstelling is om voor de trouw (ben al twee weken bezig met weight watchers in combinatie met 3x/week een half uurtje crosstrainen op het ritme van start to run) een kilo of 5 a 10 kwijt te zijn... op het aantal weken dat er nu nog overblijft zou dat moeten lukken.

Ik heb m'n trouwkleed besteld in de maat die ik nu heb en moest ik tien kilo afvallen (ongeveer twee maten) is het nog geen probleem. Maar ik weet niet of ik die tien kilo ga halen want ze raden aan van max 1 kg per week af te vallen...

Als ik je één goeie raad mag geven, kijk ook wat verder dan enkel je trouw... Pas je eetpatroon aan aan gezonde gewoonten en sporten hoort daar ook zeker bij om het iets te versnellen MAAR nu beginnen crashdieten en sporten als een gek hou je geen maanden vol... Na een paar weken krijg je zin in alles wat je je wekenlang ontzegt hebt, je gewicht komt er weer vliegensvlug bij en je trouwkleed past dan misschien niet... dat risico zou ik niet nemen... ook niet zelfs al moest je het volhouden tot je trouw voor erna... Ik ga nu proberen duurzaam af te slanken op het gemak en dat zien vol te houden... Want elke keer crashdieten en dan erna meer wegen als ervoor... Dat wil ik echt niet meer...

Stel je zelf een goed en haalbaar doel en begin er aan, maar zeker niet crashdieten...
Ik zou het kleedje zeker in een 44 bestellen... Kleiner maken kan altijd maar groter is veel moeilijker... En in het begin gaat afvallen altijd heel vlot maar na een tijd wordt het veel moeilijker om nog meer af te vallen...

Veel succes ermee!!!

groetjes

Katrien

Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik26-1-2012 20:30:17

Ik ga zeker geen crashdieet doen.
Ik eet 's ochtends een yoghurtje of 2 boterhammen, 's middags 3 boterhammen en 's avonds gewoon avondeten, maar ipv het grote bord dat ik normaal at, gewoon een kleiner bordje.
Geen gefrituurd spul meer een geen snoep.
Verder drink ik 2L water per dag en 1 glas fruitsap. En ik probeer iedere dag een stuk fruit te eten.
Ik moet zeker niet te weinig eten want met 1,5 uur volle bak fitnessen, ben nogal fanatiek, moet ik zeker iets in me maag hebben anders is dat niet te doen.

Sofie

Meld misbruik27-1-2012 9:16:13

Hey Vanessa,

Ik bewonder je moed! Maar ik treed Katrien wel bij dat je dit best op een lange termijn bekijkt. Je moet het achteraf ook kunnen volhouden hé, anders is al dat afzien nu voor niks geweest. Ik was zelf ongeveer 20kg kwijt toen ik mijn kleed bestelde (eind november), maar sinds dan lukt het minder om minder om af te vallen. Ik denk wel dat ik wat "strakker getrokken" ben, maar er is geen 10kg af terwijl ik dat wel gehoopt had. Maar soms lukt dat dus niet.

Stel nu dat je een blessure krijgt tijdens het sporten, of weer ziek wordt, wat ga je dan doen? Ik zou het dus niet te klein bestellen en hierover ook gewoon overleggen met de winkel. Bij mij hebben ze ook een 48 besteld (waar ik dan nog voor mocht bijbetalen, heerlijk) ipv een 46, terwijl mijn hoop wel is om op termijn in die 46 (of een 44) te kunnen. Ook het aantal kilo's dat je moet afvallen voor een maat kleiner kan sterk variëren: 't hangt er vanaf waar dat er juist af gaat hé. ;-)
In elk geval ben ik nu wel gerust dat ik er niet als een saucisseke bij ga lopen op onze trouwdag...

Veel succes!!!!

maike
4-8-2012
 Meld misbruik29-1-2012 0:17:55

Ik ben de laatste paar maanden nu 17 kilo afgevallen en de bedoeling is er toch nog 8 af te krijgen voor onze trouwdag in augustus. (niet enkel voor de trouw hoor, ook vanwege gezondheidsredenen). ik heb mijn jurk besteld in de maat die ik nu heb, verkleinen kan altijd nog.
Probeer jezelf steeds haalbare doelen te zetten, liever mooi in een maat 44 dan uit je jurk maat 40 barsten op de dag zelf (of neervallen omdat je geen lucht meer krijgt :o)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info