Terug naar overzicht
hoi Annwij hadden er geen, maar hadden wel een draaiboek gemaakt en dit aan de "suite" doorgemaild. iedereen wist wat hij moest doen en alles verliep prima.Wij hebben dit in elk geval niet gemist.groetjesMartine
Wij hadden er ook geen.Ik vond dit helemaal niet nodig en heb het ook niet gemist. Bij ons speelden de chauffeurs van onze oldtimer en van de bus een beetje voor ceremoniemeester. Zij hebben de bloemetjes aangenomen die ik aan de kerk kreeg, en ons geholpen bij in- en uitstappen.In de kerk hadden wij de koster die ons zei wat we moesten doen en waar we moesten lopen. En verder kan ik niks bedenken waarvoor een ceremoniemeester echt nodig is.Groetjes,Lindsay06/05/06
Hey,wij gaan er geen hebben. In het stadhuis is er al een ceremoniemeester en nadien is het volgens mij niet echt belangrijk meer. Ik vraag wel aan twee vriendinen om mij een beetje bij te staan voor praktische zaken als aannemen van de bloemen enzo, maar ik hoop dat alles verder vlotjes verloopt.Groetjes,Lieve
heyEerst dachten we ook van geen te nemen. Maar uiteindelijk zijn we van gedacht veranderd. Een ceremoniemeester is niet zo duur, de onze kost 110 euro, hij is 4 uur bij ons de dag zelf en er zijn 2 voorafgaande gesprekken. Tijdens het eerste gesprek worden zo de algemene dingen geregeld zoals volgorde van suite enzo. Hij geeft ook praktische tips waar we moeten op letten ivm foto's enzo. Het tweede gesprek is een maand voor de trouw en wordt alles nog eens overlopen en een uitgebreid draaiboek gemaakt.Tijdens de dag zelf zorgt hij ervoor dat je op tijd vertrekt, dat de deuren gesloten worden enzo (want vaak is iedereen te zenuwachtig om aan zoiets te denken), en dat je in de juiste volgorde staat. Hij zorgt er ook voor dat je kleed altijd goed ligt voor de foto's en hij neemt de geschenken aan zodat je daar niet met volle handen staat.Alles van een trouwdag kost zoveel geld, en we vonden persoonlijk dat de ceremoniemeester nu niet zo duur was, en hij neemt toch veel stress weg.GroetjesVicky09.09.06
Hallo Ann,ik moet zeggen, dat ik er ook héél lang over getwijfeld heb om er al dan niet 1 te nemen. Niemand in mijn vriendenkring kende iemand en zomaar iemand uit de Goude Gids halen wou ik nu ook niet. Want hoe weet je dan of hij goed is? Dus hebben we er geen. De chauffeurs van de ceremoniewagens helpen een beetje bij het naar de kerk gaan, k heb iedereen een gedetailleerd overzicht van de dag gemaild en hoop dat er niet te veel chaos is om de kerk binnen te gaan. De koster ging wat helpen en bij onze feestzaal is er een ceremoniemeester bij. K vind het anders veel geld dat nuttiger besteed kan worden.Groetjes,Dominique25.11.2006