Nu Online
Momenteel zijn er 258 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uur receptie

29-1-2012 11:33:54
Vanaf hoe laat kan je de mensn de vrijdag vragen voor een feest? Sommigen zeggen dat dit pas vanaf 18.00 kan, maar dan wordt de hele avond natuurlijk wel een stuk opgeschoven. Die mensen krijgen namelijk een receptie van 1.30, maar de zaal zegt dat we dan best een halfuurtje speling laten, dus de avondgasten worden dan pas uitgenodigd tegen 20,00 en zij krijgen ook nog een receptie van drie kwartier. Tegen dat de mensen het voorgerecht krijgen is het dus sowieso 21,00. Vind ik toch redelijk laat of niet?

Of kan je om op een vrijdag de mensen om 17u of 17u30 te vragen?

groetjes

Shibby
3-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 772

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik29-1-2012 12:04:53

Dat is inderdaad het negatieve aan trouwen op een vrijdag. JE kan gerust vragen de mensen vanaf 17u uit te nodigen, maar dan gaan er mss een aantal zijn die geen verlof kunnen nemen om daar tijdig te zijn, en niet naar de receptie zullen komen.

De avondgasten die tegen 18u30 dan gevraagd worden zijn dikwijls al gehaast (op een vrijdag toch)...

maar dat is natuurlijk een overweging die je zelf moet maken hé

Bij ons op zaterdag is de eerste receptie van 16u tot 17u30 en om 18u de avondgastenreceptie...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik29-1-2012 12:12:33

Wij trouwen op een zaterdag en bij ons is de 1ste receptie van 16.30u tot 18u en de 2de receptie van 18u tot 19u en dan gaan de gasten aan tafel. Wij gingen eerst ook een half uur tussen laten maar dit blijkt in onze dagplanning gewoon niet mogelijk.

Op een vrijdag is het natuurlijk moeilijk om zo vroeg te beginnen maar je moet vooral rekening houden met hoelang je aan tafel zit en wat je serveert. Zo hebben wij bvb 5 gangen waardoor de feestzaal ons aanraadde om om 19u al aan tafel te gaan zodat we om 00u zeker onze openingsdans hadden (of misschien al om 23.30u). Indien wij later aan tafel zouden gaan, zou onze openingsdans misschien maar om 01u kunnen beginnen en dit vonden wij veel te laat. Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat de mensen op vrijdag meestal moe zijn van een hele week te werken en dus zal het dansfeest misschien niet echt meer op gang komen als je er te laat aan begint...

Groetjes!

Evelien

Nancy
17-12-2011
 Meld misbruik29-1-2012 12:12:35

18u is goed denk ik tot 19.30 en dan vanaf 20u de avondgasten maar dan zonder receptie van 45min maar gewoon een glas bij het binnenkomen eventueel?

succes

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik29-1-2012 12:15:29

Oh en waar ik ook aan denk: ik vind persoonlijk een receptie doen van 18u tot 19.30u niet echt handig aangezien dit voor de meeste mensen het uur is waarop ze normaal eten en dus gaan ze ofwel eten verwachten, ofwel honger hebben/kinderen hebben die honger hebben. Dit vind ik ook een belangrijke factor.

Ik zou dus persoonlijk wel vroeger beginnen :-).

Groetjes!

Evelien

Nancy
17-12-2011
 Meld misbruik29-1-2012 12:18:57

klopt natuurlijk als je geen hapjes geeft. Maar hou er wel rekening mee dat er wel mensen zijn die moeten werken. Je kan eventueel broodjes of puntzakjes friet of zo geven op de receptie?

An
9-6-2012
 Meld misbruik29-1-2012 12:19:06

Ik zou ook voor de optie van Nancy gaan: slechts één receptie. Dan kun je al drie kwartier vroeger aan tafel. Misschien kunnen de avondgasten ook bij de eerste receptie komen?

Enfin bij ons gaat dat toch zo zijn. Wij trouwen dan wel op een zaterdag, maar wij doen een receptie van 17u30 tot 19u30 voor +/- 100 personen waarvan er dan een 55-tal mogen blijven voor het avondfeest.

Voor het startuur kun je misschien best kijken hoe ver de meesten moeten komen. 17u is misschien een beetje te vroeg op een vrijdag, maar ik denk dat 17u30 toch wel moet lukken.

Nancy
17-12-2011
 Meld misbruik29-1-2012 12:27:24

ja... een vrijdag is altijd wel wat zoeken hé. ;-)

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik29-1-2012 12:42:42

Wij doen het met een overlapping (ook op een vrijdag)

de 1e receptie(mensen enkel voor receptie) van 17u30 tot 19u (ongeveer) en de 2de receptie(mensen voor de ganse avond) van 18u tot 19u.

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik29-1-2012 13:02:13

Dit is één van de belangrijkste redenen dat wij voor een zaterdag gekozen hebben.

Ik ben vorig jaar op vrijdag naar een receptie geweest, die héél moeilijk bereikbaar was. Ik heb daar dus een halve dag verlof voor moeten nemen, en vond dat eigenlijk wel heel vervelend. Maar goed, een receptie rond etenstijd en om tafel gaan om 21u is ook geen goede oplossing, ik zou het dus toch allemaal wat eerder plannen. Houd er dan wel rekening mee dat een deel van de mensen niet kan komen.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik29-1-2012 13:08:33

Hoi,

Wij trouwen op een vrijdag, maar hebben geen klassiek diner...
Onze gasten komen allemaal (buiten de suite - ouders, grootouders, zussen, getuigen) vanaf 19u30. Ze krijgen wel een receptie, frietjes met stoofvlees en dessertenbuffet...allemaal beetje walking dinner stijl.

Ik zou persoonlijk altijd verlof nemen als ik naar een trouw moet...zodat ik er op tijd zou geraken. Maar zelfs wij krijgen commentaar op ons 'beginuur' van 19u30 hoor...
Ik heb zo iets - diegene die te laat komen, die missen dan maar een deel van ons feest :-)!

Je kan nooit voor iedereen goed doen, dus kies het beginuur wat volgens jullie het beste in de dagplanning past ;-)!

groetjes

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik29-1-2012 13:17:12

Wij trouwen op een woensdag en de receptie begint om 17 uur. de meeste van bij ons werken tog ook int weekend dus ze zouden zowiezo conge moeten nemen dus ja.

Groetjes tessa

Nathalie
17-8-2012
 Meld misbruik29-1-2012 14:23:48

Hallo,wij trouwen ook op een vrijdag. wij houden nu wel geen aparte receptie. Eerst een soort aperitief met hapjes voor de avondgasten. De zaal raadde ons toch aan om niet te vroeg te beginnen want de mensen moeten zich toch op het gemak kunnen klaar maken. dus zijn wij ook nog aan het twijfelen over het uur. Het wordt dfenk ik 19u30. Maar ik twijfel toch nog. Onze andere receptie is bij ons op een andere dag.
Groetjes Nathalie

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik29-1-2012 17:54:11

Ook op zaterdag moeten er veel mensen werken dus ik vind dat je daar niet al te veel moet naar kijken.
Als je moet rekening houden met de werkmensen, kan je nooit voor iedereen goed doen. Wij hebben daarom (we trouwen op een zaterdag en de receptie is om 17uur) enkel naar onszelf gekeken. Wij wouden niet te laat aan tafel gaan en hebben daarom voor 17 uur gekozen als start van de receptie.

Er zijn verschillende genodigden die ook op zaterdag werken... Ik denk dat als ze erbij willen zijn, zij zeker ervoor zullen zorgen er tijdig te zijn. Ik weet al van enkele vrienden dat zij verlof nemen op onze grote dag dus!!

Geniet van je dag en maak u niet teveel zorgen is mijn raad!

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik29-1-2012 21:22:24

oké, bedankt voor alle goede raad!! we zullen er nog eens goed over nadenken en nog eens bespreken met de zaal. We hebben nog wat tijd voor we de uitnodigingen laten drukken. Heel veel van onze genodigden werken wel in het onderwijs of zijn nog student en zijn dus vrij in augustus, maar we willen toch de andere mensen niet vergeten :)

Bea
23-3-2012
 Meld misbruik29-1-2012 23:14:02

Wij trouwen ook op vrijdag. Vele naaste familieleden zijn blij met dit extra dagje verlof die ze zomaar krijgen. We starten om 19u30 met receptie en aansluitend het avondfeest (soep, hoofdgerecht, dessertbord). We hebben dus geen aparte receptie, iedereen blijft. We dachten eerst om 18u30 te starten maar vond ik toch wat te vroeg. Na het werk nog opfrissingswerken, eventueel kindjes wegdoen,... denken we dat 19u30 een mooi uur is voor de gasten. De receptie duurt een uurtje.We hopen toch ten laatste om 23u30 klaar te zijn met eten, zeker niet langer want dat is dan al 3 uur aan tafel. We willen vlug fuiven!!

nancy
20-7-2012
 Meld misbruik30-1-2012 14:27:05

wij trouwen ook op een vrijdag , en wij hebben raad gevraagd aan onze fotograaf om da zij al enkele jaren evaring heeft met trouwfeest en dan ook zo wa weet wanneer je het beste begint en ze heeft ons aangeraden om de receptie om 18.00 uur te laten beginnen en dan aansluitend met het avondfeest :)
grtz nanske

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik30-1-2012 21:39:21

Hey, wij trouwen ook op een vrijdag en laten de receptie om 18.30u starten tot 19.30 zodat we zeker tegen 20.00u aan het voorgerecht kunnen beginnen. Wat wel bij ons is, is dat de receptie aansluitend volgt op de huwelijkslezing die om half 5 begint waardoor de mensen die erbij willen zijn sowieso vrij zullen nemen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...