Nu Online
Momenteel zijn er 263 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagindeling??

29-1-2012 18:25:07
Hey Bruidjes,

Ik heb een vraagje ivm hoe je het beste je dag laat verlopen..

Wij trouwen enkel voor de wet en geven 'savonds een feest. De eerste receptie zou beginnen om 17u.
Nu vroegen we ons af of we best in de voormiddag of in de namiddag trouwen.
Mijn familie moet wel afkomen van de zee (regio Koksijde) dus hier moeten we al rekening houden dat ze een klein uurtje onderweg zijn.
Ik had eerst gedacht om 14u30 te nemen (later kan niet meer volgens de website van onze gemeente), zo kunnen we alles een beetje laten aansluiten met de receptie van 17u.
Maar dan zijn we bijna verplicht van de huwelijksfoto's al in de voormiddag te laten nemen.
Als we in de voormiddag trouwen, zouden we een broodje en een drankje bij ons thuis voorzien en dan eventueel de foto's in de namiddag laten nemen.
Het voordeel aan de voormiddag trouwen, is dat onze kleinste (dan 3jaar) nog een dutje kan doen. Wel vrees ik er een beetje voor dat de sfeer wat gebroken zal zijn. Onze familie kan wel bij ons thuis blijven maar dan hebben we toch nog zo'n 4u te overbruggen..
De foto's op een andere dag nemen zien we zo niet zitten omdat je dan weer helemaal moet opmaken.

Iemand ideeen??

groetjes x

Mieke
27-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 610

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik29-1-2012 18:58:37

Hoi Mieke,

Wij trouwen op een vrijdag, 7 september om 15u voor de wet (ook enkel burgerlijk huwelijk).

Dit is een verkort draaiboekje van onze dag (voormiddag zijn vooral voorbereidingen voor de bruid - ikzelf dus - dus ik begin vanaf wettelijk gedeelte):
- 15u burgerlijk huwelijk
- 15u40: vertrek bruidspaar en suite naar fotolocatie (ik voorzie 40 minuten want wij krijgen nog kleine receptie aangeboden door de gemeente en ik denk dat er ook mensen aan het gemeentehuis zullen staan die dan niet naar de feest komen en die mensen moet je toch ook even aanspreken :-) )
- 16u - 16u30: foto's met suite (suite vertrekt nadien naar feestzaal)
- 16u30 - 17u30: foto's bruidspaar
Dit kan eventueel wel uitlopen - we moeten nog even informeren hoe lang de foto's met de suite duren...als ze allemaal meewerken zal het snel gaan, maar ik verwacht getreuzel!!

We gaan in elk geval nog een aparte receptie voor de suite doen met luxueuze hapjes...dit van ongeveer 18u tot 19u.
Onze avondgasten komen vanaf 19u30. We voorzien bubbles en versnaperingen (olijfjes, groentjes met dipsaus enz) en nadien krijgen ze ook nog frietjes met stoofvlees vanaf 20u45(walking dinner).
Ons dessertenbuffet hopen we te openen om 21u45 zodat we rond 22u45 (ongeveer) de openingsdans kunnen doen.

Voilà...er is ook nog werk aan hoor aan onze planning, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt :-)!

Succes nog met de voorbereidingen!

groetjes

Sandra

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik29-1-2012 19:05:51

onze fotograaf had toch een 2uurtjes nodig voor de foto's!

Als jullie je kleine spruit er een hele dag bij hebben zou ik opteren voor hem toch te laten rusten.
Of anders als er een optie is om een klein vouwbedje mee te nemen en hem slapen te leggen in de feestzaal

groetjes
Sophie

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik29-1-2012 20:26:50

Wij trouwen ook enkel voor de wet om 12.00, daarna gaan wij foto's nemen. Eten enkel met dichte familie en getuigen voorafgegaan door receptie van uurtje start om 17.00. Om 21.00 verwelkomen we onze gasten voor het dessertenbuffet en dansfeest.

Groetjes,
Sonja

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik30-1-2012 18:59:10

Hey Mieke.
Och, ik heb hier ook op gesukkeld hoor! Wij trouwen op de grote dag enkel nog voor de kerk en hadden dus hetzelfde soort probleem. Onze ceremoniemeester had 3 voorstellen:
1 De suite en bruidegom komen rond 11 u aan om de bruid op te halen. Na een glaasje bubbels fotoreportage voor het koppel en de suite ondertussen lichte lunch.
2 De bruidegom komt rond 11 u de bruid alleen ophalen. Dan fotoreportage en rond 13 u komt de suite aansluiten. Indien je het aanbellen van de bruidegom met suite op de ofot wil, volgt een "fake" momentje voor de camera als de suite gearriveerd is => dit vond ik minder leuk.
1 De suite en bruidegom komen rond 11 u aan om de bruid op te halen. Na een glaasje bubbels fotoreportage voor het koppel en de suite ondertussen lichte lunch. de suite heeft nu ook de tijd om de auto's al aan de feestzaal te zetten (voor de afloop van het feest) en kan indien je dit plant, afgehaald worden met het feestvervoer om opnieuw aan te sluiten met het koppel.

Pfffew, een ganse boterham
Hopelijk ben je er iets mee

groetjes
Rebecca

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik31-1-2012 19:59:08

Hey,

Heb er mijn kop al zitten over breken .
Denk dat het beste is : eerst foto's laten maken en rond 13u afspreken met de suite bij ons thuis om dan rond 14u de burgerlijke trouw te plannen.
De foto's met de suite kunnen we misschien bij onze feestzaal laten nemen? Ze hebben een hele mooie tuin en normaal komen we daar toch iets vroeger aan. Alle denk ik toch .
Moet dan nog juist een oplossing vinden voor mijn familie. Voor mijn papa, mama, broer en grootmoeder zou ik een hotelkamer willen boeken zodat zij 's nachts niet meer terug naar de zee moeten rijden. Probleem wordt waarschijnlijk dat je pas na 14u kan inchecken in het hotel.. Dus dan misschien toch foto's in de nammidag.
Pffff.. Er komt toch nog zoveel meer bij kijken dan ik had verwacht en ben nog maar begonnen met plannen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...