Terug naar overzicht
Aperitief zonder hapjes vind ik niet raar. Ik zou dan wel eerder om 19u al met het eten starten. Hoeveel tijd je daarvoor best kan rekenen, kan je misschien best eens navragen bij de zaal. Vervelen zal wel meevallen denk ik, maar hou er wel rekening mee dat niet iedereen constant op z'n plaats zal blijven zitten tussendoor. Er zal ook wel gebabbeld worden met mensen aan andere tafels (voor zover ze die kennen natuurlijk).
Over dat vervelen zou ik me ook niet al te druk maken. Een aperitief is vaak wel met hapjes, maar er is absoluut niets raars aan om het zonder te doen. Eventueel kun je wat bakjes met olijven en nootjes laten neerzetten voor de hongerigen? Meestal hoeven mensen dan ook nog niet meteen te gaan zitten maar blijven ze staan tot het eten begint.
Hoiwij hebben onze aperitief met lepelhapjes om 18 uur (ik zou persoonlijk graag zelfs hapjes krijgen bij een glaasje gezien ik wel eens makkelijk licht in mijn hoofd zou kunnen worden, vandaar dat we wat hapjes voorzien).Om 19 zullen de genodigden naar hun plaats begeleidt worden en bij ons start dan de menu. Alles wordt bij ons aan tafel gebracht (soep, voorgerecht, hoofdgerecht, dessert). Om 22.30 - 23 uur zal de openingsdans plaatsvinden en om middernacht voorziet onze feestzaal nog een bruidijstaart.Wij hebben een all-informule van 18 uur tot 2 uur. Daarna zijn het nog consumaties gerekent (geen sterke dranken).groetjes en succesps. doe alles op je eigen gevoel :-)
En hoeveel hapjes zou je zo per persoon in dat uurtje rekenen?
Aangezien er al duizend-en-een trouwfeesten zijn geweest waarvan de mensen om 18u moeten aanwezig zijn, en dat het gemakkelijk tot 23à24u duurt vooraleer er een openingsdans is(doordat er 3 gangen gegeten worden), en ik nog NOOIT iemand heb horen zeggen dat ie zich verveeld had... denk ik dat je je daarin niet moet opjagen :) Aperitief zonder hapjes is perfect mogelijk, maar beperk het dan idd tot een uurtje. en eventueel wat nootjes/chips en olijven op tafel.Naar uurschikking kreeg ik deze zaken door van de feestzaal als leidraad, daar kan jij misschien ook wat aan hebben (en zien hoeveel tijd ze voor bepaalde gang rekenen):Aparte recepties16u start 1ste receptie17.30u einde 1ste receptie(30 min pauze)18u begin 2de receptie19u einde 2de receptieOverlappen van beide recepties17.30u 1ste receptie18u begin 2de receptie19u einde 1+2de receptieHieronder de uurschema’s bij een menu of buffet, (na de receptie):Menu19u Voorgerecht19.30u Soep20u Tussengerecht21u Hoofdgerecht21.30u extra volk bij het dessertenbuffet22u Dessert23u openingsdansBuffet 19u Voorgerechtenbuffet20.30u Hoofdgerechtenbuffet21.15u extra volk21.45u Dessertenbuffet22.45u openingsdansLiefs.
Bij onze feestzaal is de formule dat er tijdens receptie 6 hapjes per persoon gerekend worden, maar er zijn wel 8 verschillende soorten.
test
testhttp://s377.photobucket.com/albums/oo211/Vanessakp81/?a...
testhttp://i377.photobucket.com/albums/oo211/Vanessakp81/31...
test[IMG]http://i377.photobucket.com/albums/oo211/Vanessakp81/31... ]
heb je die zelf gemaakt?