Nu Online
Momenteel zijn er 617 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een paar tegenvallers....

30-1-2012 19:40:48
Daarstraks een mail gestuurd naar de feestzaal met wat vragen.
Ik had gedacht om de tafels in een U-vorm te plaatsen, dat vonden we wat plezanter dan de tafels verspreid.
Maar volgens de eiegnaresse van de feestzaal ging dat niet mooi zijn, in z' on grote zaal de mensen zo dicht opeen te zetten. En het zou ook een stukje op de dansvloer zitten, dus dan gaan we wel begin mei een afspraak maken, om alles door te nemen met hun wat het mooiste zou zijn.

Dan de balonnen. We wouden graag midden op iedere tafel een tros balonnen gevuld met helium. Dit mag blijkbaar niet ivm brandgevaar....
Dus moeten we iets anders verzinnen. We wouden graag iets hoogs midden op iedere tafel, wat moeten we nu pakken....

Dan, het belangrijkste, het beginuur. We hadden altijd gedacht om 18 uur te beginnen.
Ik kreeg te horen dat het avondfeest gewoonlijk om 19 uur begint, met om 20 uur het openen van het buffet en om 24 uur de taart...
De uitnodigingen zijn klaar, en daar staat 18 uur op. Ahhhhhhh.
De fotograaf hebben we ook maar tot 19 uur, dacht dat is laat genoeg, dan hebben we van al onze gasten nog foto's....
Heb mail teruggestuurd of het toch echt niet mogelijk is om om 18 uur te beginnen.
Dus nu even afwachten.
Als dat niet kan, wat moet ik dan met de uitnodigingen....
Gewoon zo aan iedereen afgeven en zeggen dat er een foutje in zit, dat het 19 uur ipv 18 uur moet zijn?
Pfff, baal wel.

Vanessa
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 695

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik30-1-2012 19:44:39

Hey,
ik vind persoonlijk, het is jullie feest en als jullie zeggen we beginnen om 18u dan is dat jullie keuze.
Wij beginnen ook om 18 met ons diner en om 21u komt de rest vant volk.
Onze zaal eigenaar zei ook dat de meeste feesten om 21u30 begonnen maar zei er wel bij dat het onze beslissing is.

groetjes

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik30-1-2012 19:57:37

erg!!!

tip : ik vraag alles na voor iets te beslissen. soms vinden andere dat overbodig maar ik heb zo iets van beter te veel dan te weinig vragen

inge
15-9-2012
 Meld misbruik30-1-2012 20:46:48

wij beginnen ook om 18 uur

An
9-6-2012
 Meld misbruik30-1-2012 21:19:21

Bij ons hanteert de zaal ook de uren die wij willen... Ik zou er dus bij de zaal op aandringen om toch om 18u te beginnen. Jullie zijn toch de klant. Zij kunnen raad geven, die jullie dan naar eigen goeddunken al dan niet opvolgen...

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik30-1-2012 23:31:05

Wij verwachten de mensen ook om 18u. De zaal stelde zelf ook later voor, 20u30 ofzo, maar wij wilden toch ook vroeger. Wij trouwen alleen voor de wet om 11u30 en doen geen aparte receptie, en anders zou het gat met het feest wel heel erg groot worden. Bovendien komen er bij ons ook enkele kinderen mee, en we willen dat zij ook van het feest kunnen genieten.
De zaal hanteert dan ook de uren die wij willen, zij geven raad en wij stellen er zelf ons feest mee samen. Enkele jaren geleden startte het trouwfeest van mijn nichtje wel om 17u, zodat we rond 18u aan tafel konden!

Wat de tafelschikking betreft, daar weten de uitbaters meestal wel met welke indeling hun zaal er gezellig gevuld uitziet, en welke indeling minder mooi is. Ik zou toch hun voorstel voor de tafelschikking ook in overweging nemen.

Voor decoratie in de hoogte zijn er ook nog andere opties dan heliumballonnen. Je kan bijvoorbeeld werken met hoge kandelaars op de tafels, die je kan versieren met een bloemetje ofzo. Of een hoge vaas met (bloesem)takken in, met een lichtjessnoer (ledjes, op batterijen). Voor tafeldecoratie moet je anders eens gaan kijken op de website van Martha Stewart Wedding, daar vind je tonnen ideetjes.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik31-1-2012 0:13:00

wij komen in de zaal toe om 18u, 18u30 zijn de gasten uitgenodigd

Kirsten
16-6-2012
 Meld misbruik31-1-2012 4:48:47

Djeezes wat een vreselijke zaaleigenaar... bij ons volgen ze elk ding dat wij vragen en zo hoort het verdorie ook te zijn. Wat denken die wel?

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik31-1-2012 9:33:42

Los van het feit dat het niet leuk is dat je die tegenvallers hebt, is het niet slim je uitnodigingen én uren te drukken vooraleer je met de zaal overleg hebt gehad...

Maar, misschien zal het geen probleem zijn om om 18u te beginnen. Bij ons worden de gasten van het avondfeest ook om 18u verwacht!

Tafelschikking zullen ze in de zaal idd wel weten, ik denk dat je je daarin gerust mag laten leiden door de eigenaars.

Ogv. iets in de hoogte op de tafels; hou er rekening mee dat hoe meer op de tafel staat, hoe moeilijker het is om conversaties te voeren/volgen met de anderen aan je tafel!

Liefs

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik31-1-2012 15:41:45

Hoi!
Wel erg jammer, zeker als er geen 'welwillendheid' wordt voorzien van de zaal...
Ik zou het voor mijn eigen trouw niet kunnen vinden als er een verkeerd uur op de uitnodiging staat. Wij hebben onze uitnodigingen nog niet definitief besteld, volgende week hebben we een gesprek met zaalmanager om menu enco. vast te leggen en wij hebben besloten te wachten tot dan... Succes! Liefs x

Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik31-1-2012 16:06:16

Daarstraks mail terug gekregen....
Ze zijn t/m 10 februari in verlof.
Dus moet ik nog tot dan op antwoord wachten...

Ik had inderdaad misschien beter eerst gewacht met uur te bespreken met de zaal, maar 18 uur lijkt mij toch een normaal uur, vooral als je moet eten.
Zou toch graag tegen 19 uur willen eten.

maike
4-8-2012
 Meld misbruik4-2-2012 0:31:44

even een kleine comment wat betreft de ballonnen: helium is volledig onbrandbaar en gifvrij dus de commentaar van de zaal dat dit niet kan ivm brandgevaar is grote onzin.

"Vroeger werden ballonnen soms gevuld met waterstof, ook gas dat thuis uit de gaskraan kwam werd wel gebruikt. Vanwege het brandgevaar is tegenwoordig alleen helium toegestaan, dat is veel duurder maar onbrandbaar. "

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info