Nu Online
Momenteel zijn er 580 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoenenvraagje

31-1-2012 8:29:56
Hoi bruidjes,

Ik heb eventjes jullie advies nodig m.b.t. de schoenenkeuze. Ik twijfel heel hard tussen 2 paar:

- paar 1: heeft een hak van ongeveer 8 cm, zitten zo comfortabel als pantoffels (kan er echt een berg mee beklimmen), vind ik gewoon mooi maar val ik niet van achterover, zorgen ervoor dat ik mooi 5 cm kleiner ben dan mijn ventje
- paar 2: heeft een hak van 11 cm (en een dikker zooltje vooraan zodat het verschil maar 8 cm bedraagt), zitten ietsje krapper, vind ik absoluut prachtig maar zorgen ervoor dat ik ongeveer even groot ben als mijn verloofde (wat misschien niet zo mooi is op foto?), kosten 90 EUR minder dan paar 1.

Vind dit zo moeilijk! Langs de ene kant denk ik: laat ik voor paar 1 gaan want schoenen zie je niet (ze zitten onder mijn kleed) en als ik paar 2 kies zie je op alle foto's wel dat ik ongeveer even groot ben als mijn verloofde. Maar langs de andere kant vind ik paar 2 wel mooier (paar 1 is ook wel mooi maar is meer een standaardtrouwschoen).

Wat zouden jullie doen?

Liefs,

Nathalie

Nathalie
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 39 | Gelezen: 1440

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik31-1-2012 8:39:38

mijn eerste idee is paar 1, ik zou op dat moment niet aan mijn schoenen willen denken, dus als die 1ste echt zo comfortabel zijn en ook echt mooi zijn, zou ik daarvoor gaan.
Ook dat idee vd foto's speelt wel mee denk ik. Als je dan net op een ander stukje steen of zo staat, ben je op de foto mss wel groter als je ventje, en dat lijkt mij inderdaad een raar idee als je dat in het dagelijkse leven niet bent.

't is maar een idee hoor, als paar 2 echt je droomschoenen zijn, dan moet je mss daar voor gaan, want ook al zie je ze niet vaak, ze horen erbij natuurlijk, en doen je jezelf goed voelen, net zoals lingerie, die zie je ook niet maar geeft wel een bepaald gevoel.

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik31-1-2012 8:40:00

mijn eerste vraag, foto's foto's foto's?

persoonlijk als ik je post lees wil je voor paar 2 gaan? Ik denk dat het niet echt uitmaakt of je even groot of ietsje kleiner bent. dat maakt het makkelijker om te kussen :-p

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik31-1-2012 8:47:14

paar 1:

paar 2:

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik31-1-2012 8:47:43

Dag Nathalie,

Ik snap je hé-le-maal...
Mijn eerste gedacht van een trouwschoen was ook killerheel :-) zo schoentjes waar je meteen 'oooh - die wil ik!!!' bij denkt...maar dan zou ik even groot geweest zijn als mijn liefje. En had ik waarschijnlijk de ganse dag toch wat pijntjes gehad aan men voeten...

Ik heb nu schoentjes van Brandos die én goedkoop zijn én niet te hoog zijn (7-8 cm hak)...er zit toch een beetje 'bling bling' aan, dus ben blij :-).

Ik heb natuurlijk maar 1 paar echt gepast...maar mochten deze niet gemakkelijk gezeten hebben, had ik ze niet genomen. Ik vind comfort op die dag echt een must...dus mijn eerste paar was meteen goed!

Dus - tegen mijn voorliefde voor killerheels in - zou ik gaan voor paar 1 als ik jou was...

Veel succes!!

groetjes

Sandra

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik31-1-2012 8:49:03

Ok ik post...en zie dan net je foto's...
Dat bedoel ik dus...de voorliefde voor killerheels...en de 'I WANT I WANT'...bij foto 2 :-)

Heeeel moeilijk...ze zijn echt prachtig :-)

groetjes!

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik31-1-2012 8:50:16

Hey Nathalie,

hangt natuurlijk ook een beetje van de stijl van jouw kleed af he, maar persoonlijk? Nummer 2 met kop en schouders op voorsprong! Veel specialer en unieker! Ik ga ook voor een uniekere schoen (en koop me wss nog een 2de extra paar met heel korte hiel of platte zool voor snachts :-) )
Maar ik MOET hoge hielen hebben voor overdag, zelfs met 10cm hiel, scheel ik nog 10cm met mijn ventje :-p....

Succes met de keuze!
grtjs
A.

Sarah
17-8-2013
 Meld misbruik31-1-2012 9:32:32

Je kan natuurlijk voor alletwee gaan, als paar 2 pijn doet, dan kan je de andere dragen. Want het ergste wat er is, dat je voeten zo'n pijn doen, dat je dan niet meer kan dansen of stappen (zie je de foto's al met humeurig gezichtje omdat voetjes pijn doen). Ik persoonlijk wil al 2 paar schoenen, mss wel een derde paar na het vele dansen, dat ik hoge hakken even wil ruilen naar plat.
Groetjes Sarah

Deborah
5-5-2012
 Meld misbruik31-1-2012 9:32:49

Hey Nathalie

Belangrijk is dat ze mooi onder je kleedje staan natuurlijk, maar nog veel belangrijker is dat je er goed in zit. Als je na een uur al van schoen moet veranderen omdat je er niet meer mee kan gaan, heeft het geen zin, want dan heb je helemaal niets gehad aan die mooie schoen...

Ik zou voor de combinatie toch mooi, maar oh zo gemakkelijk gaan met de zekerheid dat je toch niet groter bent dan je ventje :-) Paar 1 dus.

Succes!
Groetjes,
Deborah

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik31-1-2012 9:52:03

Ik vind paar 1 de mooiste. Ik vind ze heel sierlijk en elegant en volgens mij passen die het best bij je kleedje (als ik me goed herinner welk je uitgekozen hebt - voor nieuwsgierige bruidegommen zal ik het hier niet posten - je mag me steeds PM'en).
Ik zou eerder kiezen voor mooie, elegante en gemakkelijke schoenen en een paar killerheels kopen voor de honeymoon.
Groetjes
Rebecca

sofie
8-9-2012
 Meld misbruik31-1-2012 10:22:21

Dag Nathalie,

Ik zou voor paar 1 gaan. Ik vind het een prachtig paar en als ze idd zo comfy zijn dan moet je daar voor gaan. Ik vind het geen slecht idee van Rebecca om voor je huwelijksreis zo'n sexy paar te kopen. Onder een korter jurkje kan je er veel meer mee showen .

Groetjes

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik31-1-2012 10:29:17

2 keer mooi! - al geniet het eerste paar toch mijn persoonlijke voorkeur :-)
Ik zou toch ook opletten dat je comfortabel kan rondhuppelen, en dat je niet al te groot wordt. Kan je trouwens even zeggen waar je dat eerste paar hebt gevonden? Zou voor mezelf misschien ook in die richting zoeken ;-)

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik31-1-2012 10:34:31

@ Elisabeth: Ik heb ze gevonden in Groningen (Nederland) bij Xsasa (schoonfamilie is vandaar). Niet bepaald bij de deur :)

Dank je wel voor jullie talrijke reacties, lieve bruidjes!
Liefs,

Nathalie

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik31-1-2012 10:49:32

Hmmm, ok :-) Veel succes met je keuze alleszins!

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik31-1-2012 11:28:44

Hoewel ikzelf absoluut bezeten ben van hoge hakken (ik kan zelfs niet gaan op schoenen zonder hakken, dan loop ik op mijn tenen ), heb ik er bewust voor gekozen om voor d-day schoenen met hakken van maar 8 cm te nemen. Ze zijn inderdaad niet zo waaaw als schoenen met hakken van 11 cm. En ik hoef me dan wel geen zorgen te maken over het lengteverschil met mijn aanstaande (zelfs met mijn hakken van 12 cm ben ik nog altijd kleiner), maar ik denk wel aan mijn comfort. Je moet echt héél veel rechtstaan op zo'n dag. Bovendien zitten die schoenen dus echt verstopt onder je kleed.

Ik heb er wel al aan gedacht om eventueel toch een tweede paar te kopen (je hebt nooit te veel schoenen) maar ik laat mijn kleed wel maken op de hakken van 8 cm. Als ik er dan toch hogere draag, zie je ze ook, en draag ik de gewone, dan is er geen probleem met een te lang kleed.

Maar om nu op jouw vraag te antwoorden, ik zou dus voor paar 1 gaan (en eventueel paar 2 bijkopen)

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik31-1-2012 12:56:46

Hey,

Ikzelf vind het eerste paar veel mooier (op de foto hé...)

Veel succes, maar natuurlijk 90 euro duurder is wel een pak...

Veel groetjes Ellen

kim
5-5-2012
 Meld misbruik31-1-2012 13:07:35

Hallo Nathalie,

Ik zou persoonlijk voor het eerste, iets lagere paar opteren,.
Ook al ben je gewoon om op hakken te lopen, toch blijft het een lange dag en nacht waarbij je weinig gelegenheid zult krijgen om eventuele pijnlijke voeten te laten rusten.
Ze zijn bovendien allebei supermooi, dus zou ik voor het comfort kiezen.

Mag ik vragen waar je deze schoenen hebt gevonden? Ik ben ook al even op zoek en vind niet direct mijn stijl, maar deze 2 paar zijn echt wel mooi. Zou je me het adres willen doorspelen?

Alvast heel veel succes met je keuze, en verdere organisatie van jullie trouw!
Groetjes,
Kim.

Els
30-6-2012
 Meld misbruik31-1-2012 13:56:25

Hey Nathalie,
ik zou voor het eerste paar gaan, het zijn op zich al heel mooie en elegante schoentjes vind ik, en, ook al heb je misschien een paar (plattere) schoenen voor op het einde van de avond, waarschijnlijk wil je echt zo lang mogelijk je originele schoenen aanhouden, ten slotte wordt je jurk ook aangepast op de lengte van je kleed. Ook de hak lijkt me iets stabieler om op te lopen dan het tweede paar (ga je in je parcours op meer oneffen ondergrond (kasseien, gras)moeten stappen ? Het tweede paar is net iets specialer misschien en ik zou ze zeker kiezen bij een korter kleedje.

Het prijsverschil is er natuurlijk ook nog maar voor dat bedrag vs het totale kostenplaatje van een trouw, zou ik echt voor de meest comfortabele schoen gaan....

Moeilijk hé, die knopen doorhakken ...

Veel succes met je keuze :-)

Groetjes
Els

Els
30-6-2012
 Meld misbruik31-1-2012 13:57:29

foutje, moest natuurlijk zijn : je kleed wordt aangepast aan de hoogte van je schoenen

Tinneke
16-3-2012
 Meld misbruik31-1-2012 14:11:57

Hey Nathalie,

Ik zou kiezen voor paar 1 :-)
Wel jammer dat ze 90€ duurder zijn :-(
Het is een supermoeilijke keuze...
Uiteindelijk zijn ze beide supermooi...!! :-)

Liefs, Tinneke

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik31-1-2012 14:18:18

@ Kim: Mijn schoonmama heeft ze allebei meegebracht uit Groningen van bij Xsasa. Ik moet nu mijn keuze maken en één paar terugsturen of ze allebei houden en veel centjes kwijt zijn :)

Superbedankt iedereen voor jullie advies!

Liefs,

Nathalie

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik31-1-2012 14:48:39

Hoi Nathalie!
Goede smaak! :-)
Ik sluit me aan bij de meeste meningen en zou ook voor het eerste paar gaan.
Je moet er tenslotte toch wel een hele dag op lopen, dansen, poseren, ... he?
Ik zou op zeker spelen en voor "het comfort" gaan. Zelf schelen mijn vriend & ik ook niet heel veel in lengte en ik vind het persoonlijk toch nog net iets leuker als hij er nét even bovenuit steekt! :-) X

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik31-1-2012 15:37:46

ik zou de meest confortabele schoen kiezen... want het is een héél lange dag, geloof me maar :-)
groetjes

Tinneke
13-7-2012
 Meld misbruik31-1-2012 16:46:11

Ikzelf heb jimmy choo's gekocht, 8,5 cm hakje, niet te hoog dus. Hiermee ben ik net zo groot als mijn verloofde. Ook supercomfortabel (wel absoluut geen trouwschoen :))! Ik heb ook een kort, grijs kleed... Soms moet je prioriteiten stellen en dan ga ik voor de schoenen! :)

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik31-1-2012 17:07:39

Ik zou voor paar 1 gaan, deze lijken me veeel gemakkelijk!
Als ik mocht kiezen zou ik heel de dag op blote voeten rondlopen en ik denk dat we dan zelfs nog pijn gaan hebben!
En als je in werkelijkheid niet groter bent als jouw 'man' dan zou ik zeker die dag geen schoenen aandoen dat je wel groter bent.
Groetjes

Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik31-1-2012 17:21:16

Hey Nathalie, ik wil je even laten weten dat ik het eerste paar 2 jaar geleden heb gekocht voor de bruiloft van mijn schoonzusje (ik heb ze toen limegroen laten verven zodat ze niet meer op echte trouwschoenen leken). In de winkel vond ik ze ook supercomfortabel maar om heel eerlijk te zijn begonnen ze na een paar uur behoorlijk pijn te doen. Ik kan niet zeggen of het nu aan mijn voeten of aan de schoenen lag. Ik doe toch ook wel geregeld wat hogere schoenen aan...
Toch denk ik er ook aan om voor onze dag minimum deze hakhoogte te nemen omdat toekomstige en ik een erg groot hoogteverschil hebben ;) Veel succes met je keuze!

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik31-1-2012 17:37:18

Ik zou ook voor paar 1 gaan. Paar 2 is inderdaad meer 'wow', maar paar 1 vind ik ook niet mis. Je moet er toch een hele dag op lopen en het grootste deel van de tijd zitten ze toch onder je kleed. Ik zou dan toch echt voor comfort gaan op die dag. Ik heb ook een redelijk hoge hak, omdat ik echt een heel stuk kleiner ben dan mijn verloofde. Als dat niet het geval was geweest, dan had ik sowieso een laag hakje genomen. Ik neem ook nog een plat paar mee voor 's avonds.

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik31-1-2012 20:37:06

Ikk ben hier d evreemde eend in de bijt, maar ik zou voor paar twee gaan. Ik heb zelf steeds een voorkeur voor killer heels en voel mezelf hier veel vrouwelijker in, dus heb ik zelf ook killer heels voor mn trouwdag! ben het toch gewoon om op hoge hakken te wandelen, lopen, shoppen, kuisen :D dus ben zeker dat ik dat wel aankan. Bovendien zijn ze ook met een plateautje.
Gelijkaardig aan paar twee eigenlijk, maar dan toe.
Ik ben dan ook bijna even groot als mn verloofde, maar vind dit zeker niet storend op foto's.
Dus twee vragen voor jou: a) ben je het gewoon om op hoge hakken te stappen
b) voel je je 'beter' in hoge hakken (toch belangrijk dat je je op en top vrouw voelt die dag, al hoeft zeker niet iedereen daarvoor hoge hakken aan te doen natuurlijk)
c) primeert de schoen of je grootte? Ik wou bvb gewoon niet even groot of groter zijn dan mn verloofde, maar ietsiepietsie kleiner is voor mij al voldoende :)

Succes met je keuze!!! laat weten wat het geworden is :)

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik31-1-2012 20:54:37

@ Emily: antwoord op vraag a) ja, draag elke dag hoge hakken; op vraag b) ja, voel me slanker en eleganter en op vraag c) beide, ze moeten mooi zijn en ik wil ietsjes kleiner zijn. Ben ietsjes kleiner met paar 2. (Hoe weet ik dit? Heb een paar schoenen met net dezelfde hakhoogte aangedaan als paar 2 en gezegd tegen mijn verloofde dat hij zijn kostuumschoenen moest aandoen en daar stonden we dan in de badkamer voor de spiegel te checken hoe groot ik dan ben t.o.v. hem :) Ik ben 1m70, hij 1m82).

Pfff ben er nog altijd niet uit! Ik zei al tegen mijn verloofde "dat worden dan buffalo's voor jou hè engel". Hij snapte het niet want hij is Nederlander :)

Liefs,

Nathalie

Lien
7-7-2012
 Meld misbruik31-1-2012 21:06:40

Hey Nathalie,

Puur op de foto's vind ik paar 1 veel eleganter, als je een fijn (frele) kleedje gekozen hebt, denk ik dat paar 1 beter zou passen (ken jouw keuze van kleedje niet, t is dus maar een gok). Over het lengteverschil zou ik niet inzitten, maar dat is dan weer persoonlijk (ik ben het namelijk gewoon boven alle mannen uit te steken als ik hakken draag....Zelfs als ze maar een 7 cm hoog zijn)

Groetjes!

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik31-1-2012 21:22:49

Hoi Nathalie,
tja ik heb een voorliefde voor killer heels, dus ik zou voor paar 2 opteren.
Ik heb een hele dag rondgelopen met 11-12 cm en ik heb het toch overleefd. Ik had nu wel reserveparen bij, waar ik zeer weinig gebruik van heb gemaakt.
Ik ga er ook wel aan toevoegen dat ik net zoals Emily al in het dagelijkse leven ook rondloop met hoge hakken en ik niet bereid was om compromissen te sluiten. Ik ben maar 1.62 weliswaar
Maar Ik heb er geen moment spijt van gehad en ik zou het zo terug opnieuw doen!
Wegens dat je zelf graag rondloopt op hoge hakken, vraag ik me niet af of je spijt gaat hebben als je op 8 cm gaat rondlopen. Bovendien heeft paar 2 een plateau dus het gevoel zal wel iets minder hoog zijn. Wel opletten dat ze soepel zijn met een plateau en party feet inleggen!
PS ik heb paar 1 al wel regelmatig gezien, ik vind 2 gewoon origineler

Succes met de keuze ( vond ik moeilijker als de jurk kiezen )

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik1-2-2012 7:40:21

Hey Nathalie,

ik heb dat ook zo getest met mijn verloofde :-) hup voor de spiegel, rug aan rug, zijaanzicht, vooraanzicht etc :) en dan was ik nog een 2cm kleiner en dat vind ik genoeg. Dus was de keuze snel gemaakt bij mij! Misschien eens vragen aan je verloofde of hij het erg zou vinden dat je maar een heel klein beetje kleiner bent dan hem op de foto's? Die van mij vond dat absoluut niet erg, zolang ik mij maar op mn best voel en dat is met hakken.

Door het plateautje is het idd gemakkelijker stappen (zoals je zelf ook al wel zal weten als hakkenliefhebster!) en zoals Sarah zegt: partyfeet!

Succes!!

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik1-2-2012 8:18:29

@ Emily: hij vindt het totaal niet erg hoor dat ik maar 2 cm kleiner ben met paar 2. Hij vindt dat ik het paar moet kiezen waarin ik me goed en mooi voel maar hij zei wel dat ik er rekening mee moest houden dat we toch veel gaan moeten rechtstaan (receptie 's morgens bij ons thuis, in het stadhuis, 3 uur lang verschillende fotoshootlocaties, receptie 's avonds, dansfeest de hele nacht) en paar 2 zijn wel van die duiveltjes die tegen 's avonds misschien wel eens zouden kunnen knellen en zeker als het warm is :) Ik laat je zeker weten welke het geworden zijn!
xxx

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik10-2-2012 17:42:53

Hoi bruidjes,

Even om te laten weten dat ik toch voor paar 2 gegaan ben :) Ze zijn echt supermooi en ze zijn volledig mijn ding! Ben er echt héél blij mee!

Liefs,

Nathalie

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik11-2-2012 13:42:04

De max! Goeie keuze gemaakt! :-)
Liefs,
Evelien

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik18-2-2012 22:44:01

Joehoew! Nog een hoge hakken-bruidje dus ;-)

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik19-2-2012 20:17:34

Goed dat je er bent uitgeraakt - nu beginnen inlopen :)

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik19-2-2012 21:30:38

Thanks, ladies! Ik durf ze precies niet zo goed inlopen omdat ze van satijn zijn en ik bang ben dat ik ze vuil maak of er iets op mors ofzo :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-2-2012 22:29:33

ooh...super!! :-)!
de tip die ik hier telkens terug lees: dragen tijdens het strijken...dat is indoor :-) en geen kans op vuil maken ;-)!
succes!

groetjes

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik20-2-2012 8:02:22

Bedankt voor de tip, Sandra! Zal het zeker eens proberen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...