TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sophie
15-9-2012
|
1-2-2012 14:32:35
Heej Mieke,
Ik weet natuurlijk niet precies waar je naar op zoek bent, maar van alle kleedjes die ik gepast heb, waren er een heel aantal zonder open rug, waaronder ook het kleedje dat ik gekocht heb.
Als het belangrijk is voor jou, zou ik het ook gewoon even tegen de verkoopster in de winkel zeggen. Zij kan er dan rekening mee houden wanneer jullie samen jurken kiezen, en helpen oplossingen zoeken als je uiteindelijk toch zou kiezen voor een jurk met open rug, bv. gewoon omdat die voor de rest helemaal perfect zit... Afhankelijk van de precieze jurk, kunnen ze echt megaveel dingen aanpassen, don't worry :-)
Succes hè, geniet ervan :-)
Sophie
|
|
Eva
23-3-2012
|
1-2-2012 14:35:09
Het zou maar raar zijn als er enkel en alleen jurken met open rug zouden bestaan :D Gewoon ernaar vragen als je in de bruidsboetiek bent, als het een goede bruidszaak is zullen ze je wel bijstaan! Een bolero zou normaal gezien nog niet te warm zijn op jullie trouwdatum, en misschien kunnen ze de jurk aanpassen als jouw droomjurk toevallig een open rug heeft? Ik was ook ongerust toen ik m'n jurk ging zoeken, hier waren er wel een paar schoonheidsfoutjes te verbergen ;D Maar dat viel duizend keer beter mee dan gedacht. 'k Moet wel zeggen dat ik het heel vroeg vind om nu al naar een jurk te gaan zoeken als je pas in april volgend jaar gaat trouwen. Ze raden aan om ten allerlaatste zes maand op voorhand te beginnen, maar een jaar is toch wel heel lang niet? In elk geval heel veel succes en vooral plezier met de zoektocht!
|
|
Sofie
|
1-2-2012 14:41:52
Hey Mieke!
Er zijn zeker bruidsjurken zonder open rug te vinden, oa bij Marylise heb ik er een aantal gepast (uit hun once in a lifetime collectie dacht ik). Een vriendin van me had een Rosa Clará met dichte rug, je bent dus zeker niet de enige bruid die daar bewust voor kiest. Je kan misschien denken dat de zoektocht zo wat minder evident wordt, maar iedereen vertrekt wel met een aantal eisen die het niet altijd even simpel maken. Gewoon eens vragen bij de bruidswinkel wanneer je belt voor een afspraak, dan ben je misschien wat geruster.
Over het vroeger beginnen zoeken: je kan nu al beginnen rond kijken, maar weet ook dat de nieuwe collectie in oktober uit komt. Als je dus nu niet onmiddellijk je zin vindt, kan het goed zijn dat je dan meer keuze hebt. Niet wanhopen dus als je niet direct iets vindt. Ook: vroeg kiezen heeft zo ook zijn nadelen. Je zal niet de eerste bruid zijn die begint te twijfelen of ze nu wel het juiste kleed gekozen heeft. :-)
De moed niet verliezen dus. En geniet van het passen!
Sofie
|
|
Mieke
27-4-2013
|
1-2-2012 15:29:25
Hey, Was eigenlijk maar van plan om in september op zoek te gaan naar een bruidsjurk maar volgens velen is dit iets te krap. Daarmee dat ik de zoektocht iets heb opgeschoven. Mij bedoeling is om ergens in Juni of zo te gaan rondkijken. Ik kan het echter wel niet laten om al eens rond te kijken op internet naar een jurk . Daar viel het mij op dat de meeste jurken met blote rug zijn en was al wat aan het paniekeren dat ik geen jurk zou vinden.. Maar ben ondertussen al iets gerust gesteld! Thanks! Groetjes
|
|
nathalie
19-5-2012
|
1-2-2012 15:37:10
Hey Mieke, als je toch nog van deze collectie een kleedje wilt zou ik eerder nu gaan dan juni want dan is er toch nog meer keuze op dit moment. Je zal zeker iets met een gesloten rug vinden maar dan kan je beter niet wachten tot er al een aantal pasmodellen weg zijn omdat het toch een beperktere keuze is. Als je niets naar je zin zou vinden kan je wel wachten op de nieuwe colelctie. Ik ben vorig jaar eind juni naar de bruidswinkel geweest en ik vond dat er toch veel minder hing dan toen ik terug ging voor te passen nu de nieuwe collectie er is. Al heb ik zeker geen spijt van mijn keuze van toen ;)
|
|
An
18-5-2012
|
1-2-2012 16:45:20
Ik trouw dit jaar in mei en ben midden november mijn kleed gaan kiezen. Dit was helemaal geen probleem. Het wordt pas een probleem als je verre buitenlandse merken op het oog hebt die echt bv. in Spanje gemaakt worden (dan duurt het leveren alleen al 6 maanden) maar mijn kleed is een Marylise (= Belgisch, dus absoluut geen probleem). Dus misschien toch nu eens gaan nu de volledig collectie er nog hangt en anders in oktober... Andere bruidjes, correct me if I'm wrong he :)
|
|
Nathalie
14-7-2012
|
1-2-2012 18:19:18
Ik heb eerst bij Linea Rafaelli gepast en daar was het meeste met blote rug. Maar mijn kleed is nu bij Prima Desier in Brugge besteld. Daar maakt ze het kleed helemaal zoals je het vraagt. Bij Suere in Brugge ook. (Ik weet niet van waar je moet komen, maar in de meeste provincies zijn wel naaisters) Kijk anders eens op Op die site staan meer adressen dan op wijtrouwen.com
|
|
Mieke
27-4-2013
|
1-2-2012 18:58:23
Hallo Nathalie,
Heb je je kleed laten maken bij Prima Desier of is het een ontwerp van hun? Ik heb er ook al zitten over nadenken om iets op maat te laten maken maar heb geen flauw idee hoe ik daar moet aan beginnen en hoeveel het kost. Als ik op de website's kijk, zie ik ofwel de bovenkant ofwel de onderkant mooi of zou ik toch iets veranderen. Mocht ik dit allemaal kunnen combineren zou dat wel tof zijn. Ik woon in Nazareth dus Brugge is zeker haalbaar. Ik ga er sowieso bijna altijd shoppen.
Groetjes
|
|
Oksana
|
1-2-2012 21:15:52
|
|
Marita
|
2-2-2012 13:06:00
Hallo Mieke, er bestaan zeker bruidsjurken zonder blote rug hoor. De collectie van Marylise heeft zeker enkele jurken met gesloten rug. Voor het merk Marylise kan je terecht bij Het Bruidshuis in Merksem. Ga ook eens een kijkje nemen bij Het Bruidsparadijs in Merksem. Daar kunnen ze je zeker ook verder helpen. (graag in beide winkels even afspraakje maken) Wat de termijn van je zoektocht betreft ... indien de jurk besteld moet worden, moet je zo'n 3 maanden rekenen vooraleer de jurk in de winkel binnen is (zelfs de meeste Belgische fabrikanten produceren tegenwoordig geheel of gedeeltelijk in het buitenland). Hierbij moet je ook nog de termijn rekenen om de retouches te doen om de jurk perfect aan jouw lichaam aan te passen. Indien je nu al zou gaan rondkijken en je droomjurk niet vindt, kan je in laatste instantie nog wachten op de nieuwe collecties die in oktober binnen komen. Indien je een jurk kiest die in jouw maat binnen is, is er geen enkel probleem en wordt de jurk zo lang voor jou in bewaring gehangen tot de tijd rijp is om een 1e pasbeurt te doen. In Het Bruidsparadijs in Merksem hebben ze zo'n 1000 jurken in voorraad en heel het jaar door komen er nieuwe modellen binnen. In Het Bruidshuis daarentegen komt 1x per jaar de nieuwe collectie binnen en worden de pasmodellen heel het jaar door gebruikt om te bestellen. Nog veel succes met je voorbereidingen! Marita www.bruidsparadijs.be www.hetbruidshuis.be
|
|
Nathalie
14-7-2012
|
3-2-2012 8:51:45
hallo Mieke, Bij Prima Desier maakt ze nu voor mij een kleed dat een combinatie is van twee jurken die ze in de winkel had om te tonen en te passen. Ik kon dus zeggen: ik wil dat soort decolleté zoals bij dat kleed, maar in de stof van dat ander kleed. Of inderdaad zoals je zegt, die bovenkant maar die onderkant. De website is niet zo uitgebreid, maar in de winkel is ze heel behulpzaam. De prijs hangt af van het aantal meters stof. Het is toch tussen 1000 en 2000 euro voor een kleed. veel geluk
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|