Nu Online
Momenteel zijn er 465 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Intrede gemeentehuis

3-2-2012 14:03:15
Hoi!

mijn papa wil mij weggeven in het gemeentehuis en ik wil niet liever dan dat hij dat doet.

Hoe gaat de suite dan binnen? Wie gaat eerst en met wie?

We hebben mijn ouders, zijn ouders, getuige ventje (broer), getuige van mij (vriendin)
Er zitten geen gescheiden koppels bij of zo?

Is het dan eerst ventje met zijn ma? Mijn ma met zijn pa? En dan de rest van de koppels?
Wie loopt eigelijk aan welke zijde? Man rechts of links?

Vragen vragen en vragen :-)

Serendipity
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 647

maike
4-8-2012
 Meld misbruik3-2-2012 14:11:18

daar heb ik eigenlijk nog niets eens over nagedacht. zou daar dan ook een specifieke regeling voor zijn?
maakt mij eigenlijk niet uit hoe ze de zaal binnengaan, als ze er maar allemaal zijn als ik met mijn papa binnenkom :o)

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik3-2-2012 18:24:53

Ik wil ook door mijn papa weggegeven worden in het gemeentehuis. Ik weet niet of het helemaal juist is, maar wij gaan het waarschijnlijk als volgt doen :
- Eerst de mensen die niet tot de suite behoren (als die komen opdagen)
- Dan onze getuigen met hun partner (mijn broer met zijn vriendin en de kameraad van mijn toekomstige met zijn vriendin)
- Dan mijn moeder met de vriend van mijn schoonmoeder
- Dan mijn verloofde met zijn moeder
- En als laatste ik met mijn papa

Serendipity
12-5-2012
 Meld misbruik5-2-2012 15:25:22

en de papa kei fier dat hij mij mag weggeven (we trouwen niet voor de kerk he)

Caroline
18-8-2012
 Meld misbruik7-2-2012 7:50:16

Héj!

Er is maar 1 regel: genieten !

Bij ons gaan we ook niet echt in suite-etiquette binnen, maar ik vind dat iedereen op zijn gemak moet zijn, en desnoods gaan ze met 4 naast elkaar binnen.

Mijn vader geeft mij ook weg, dus als iedereen klaar zit zijn jullie de laatste die binnenkomen.
Ik denk dat de vrouw links naast haar 'toekomstige' man moet zitten, maar dat zul je snel merken, als je ziet waar jouw vriend zit :)

Ik vind dat persoonlijk niet echt belangrijk of u schoonvader met uw moeder loopt of hoe geld die regel, ik vind het belangrijk dat iedereen zit voor jullie binnenkomen en dan rechtstaat als jullie er zijn.

Véél succes

Caroline

darinka
15-9-2012
 Meld misbruik5-3-2012 21:59:28

Leuk dit onderwerp te vinden.
Ik ben de laatste paar dagen aan het twijfelen of ik aan mijn papa vraag of hij mij weggeeft of dat ik samen met mijn verloofde binnenga.

Bij ons zijn er wel gescheiden koppels( mijn papa is voor de 2de keer aan het scheiden en heeft een nieuwe vriendin) en ik heb mijn mama haar nieuwe man als mijn getuige gevraagd.
Ik denk enkel dat ze dit in de schoonfamilie nogal raar gaan vinden vooral omdat we niet voor de kerk trouwen (tot groot ongeloof van de toekomstige schoonmam)

Mijn papa zou dit denk ik wel super vinden aangezien ik echt zijn oogappeltje ben.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...