Nu Online
Momenteel zijn er 181 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ongeïnteresseerde schoonmoeder...

4-2-2012 16:47:47
Hallo allemaal!
Ik moet even mijn frustratie kwijt... Vandaag zijn mijn mama en ik bij een ontwerpster langsgeweest om haar suitekleedje te bespreken. Alles in orde, wij zijn heel blij met wat het zal worden, eerste pas in april... spannend!
Wie ons enthousiasme echter totaal niet deelt, is mijn schoonmoeder. Zij lijkt daar totaal nog niet aan te denken. Voor haar is er nog tijd genoeg.
Eigenlijk is ze helemaal niet enthousiast over de trouw. Toen mijn verloofde haar vertelde dat hij een aanzoek wou doen, heeft ze hem dat afgeraden (omdat zij gescheiden is). Gelukkig heeft hij voor ene keer niet naar haar geluisterd, want hij wist dat trouwen mijn absolute droom was. We dachten dat ze na een tijdje wat bijgedraaid was, maar niets lijkt minder waar nu. Wij hebben al een aantal keren afgesproken met de ouders en schoonouders om allerlei zaken i.v.m. de trouw te bespreken, maar telkens belt ze op het laatste moment af, dat er iets is tussengekomen. Toen haar vader op sterven lag, was dat uiteraard begrijpelijk, maar het gaat niet over die ene keer. Ik heb al meer dan 4 maanden geleden een lijst gevraagd aan haar met de mensen die ze wil uitnodigen en hun adressen. Na meerdere keren te vragen, nog steeds niets ontvangen. Die save-the-dates liggen hier al 4 maanden te wachten! Volgens mij wil zij gewoon niet dat die trouw doorgaat. Ze komt ons ook amper bezoeken sinds we samenwonen, wij moeten telkens naar haar. (200 km heen en terug is inderdaad niet evident, maar het moet wel van twee kanten komen, vind ik.)
Ik weet echt niet wat ik moet doen om haar te motiveren wanneer het lijkt dat ze dit echt niet wil... (Mijn verloofde relativeert het natuurlijk allemaal.)

Elke
13-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1204

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik4-2-2012 17:05:00

Wat jammer dat je schoonmoeder zo weinig interesse toont in jullie huwelijk. Ik denk dat ze het er gewoon een beetje lastig mee heeft omdat zij zelf geen goede ervaringen heeft. Onthoud dat het zeker niet aan jou ligt en probeer een beetje mee te relativeren met je verloofde. ;) Misschien draait ze langzaam aan nog een beetje bij.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik4-2-2012 17:53:36

Hey Elke...

Als ik je een goede raad mag geven...laat het niet aan je hart komen!
Bij ons is het niet in die extreme mate, maar geloof mij...zowel moeder en schoonmoeder liggen blijkbaar hier ook nog lang niet wakker van wat ze gaan aandoen... Wel ja, foert...als IK er maar goed uitzie... Mijn mama vraagt soms wel eens van zou ik een lang of kort kleedje aandoen ofzo, dus de interesse is er wel, maar een echt suitekleed moet ik niet verwachten, van beide kanten niet.

En als jouw mama een mooi kleed aanheeft, zal zij er ook fantastisch uitzien...hoe je schoonmoeder dan gekleed gaat...wel ja..het zal in het niets verdwijnen naast je eigen mama

Mijn mama was er ook niet echt voor hoor, voor onze trouw..(zelf ook gescheiden)...Maar ach, dat trek ik mij echt niet aan..Het is niet omdat het bij haar niet gelukt is, dat 't bij ons niet kan lukken.
Wij krijgen trouwens bijzonder weinig positieve reacties op onze trouwplannen, de meeste zijn 'neutraal' en denken er het hunne van vermoed ik...Wel ja, ik denk er dan ook het 'mijne' van!

Zolang zo'n dingen niet tussen jou en je verloofde komen te staan zou ik er niet van wakker liggen hoor...'t is 't echt niet waard! Kop op!!

tamara

Meld misbruik4-2-2012 18:45:18

mijn moeder is ook nie geintresseerd in mijn trouw, ze vraagt er nooit naar, heb zelfs vo mijn kleedje mijn schoonzus moeten meevragen, mijn ma had geen interesse
maar lig er nie meer wakker van, doet wel pijn...

Arianne
14-7-2012
 Meld misbruik4-2-2012 20:10:46

Hey Elke

Dat zal inderdaad niet zo leuk zijn voor jou. Geniet van de momenten met de personen die wel meeleven met jullie trouw, zoals je mama. Mijn mama is ook heel geïnteresseerd in onze trouw maar heeft zelf ook nog geen kleed. Ze is er wel mee bezig maar wil nog nog wat vermageren (heeft borstkanker gehad en is veel bijgekomen door de oa. de chemotherapie enzo).

Geniet er nog van!

sofie
24-3-2012
 Meld misbruik4-2-2012 23:33:08

Laat het niet aan je hart komen!Ook al is het soms heel lastig.
Er zijn altijd mensen die beetje averechts doen,die zullen er nu eenmaal altijd zijn.
trek je op aan de mensen die wel meeleven.
En uiteindelijk zal ze misschiens ook wel bij draaien,
er is nog wel eventjes tijd om suite kleding te kiezen.Wij trouwen in maart en mijn mama en één van mijn zussen hebben ook nog niet hun suite kleding.
Maar uiteindelijk komt dat allemaal in orde.

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik4-2-2012 23:40:45

Hey Elke,

ik begrijp hoe je je voelt. Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Mijn schoonmoeder bedoelt het allemaal niet slecht, maar ze neemt onze trouw helemaal niet serieus.
Vandaag ben ik samen met mijn verloofde en mijn schoonzus achter suitekledij gaan zien voor mijn schoonmoeder.
Ik vraag niet veel, enkel dat de suite in het kort is en dat iedereen suitekledij aan heeft. Ik snap dat niet iedereen hetzelfde budget heeft, maar als moeder van de bruidegom mag je toch wel iets chiquer zijn dan de rest. Hierbij een klein overzichtje van de dag:

- Ze had een aantal kleedjes gekozen. Tussen deze kleedjes zat het kleedje dat mijn zus gekocht heeft. Mijn zus is 24, mijn schoonmoeder 60 . Komaan zeg, kleed je naar je leeftijd.
- Na een aantal kleedjes gepast te hebben was er 1 kleedje van Linea Raffaelli waar ze echt mooi mee was. Heeft ze niet gekocht want het was te duur (425 euro). Maar gaan shoppen bij McGregor kan dan weer wél .
- Morgen gaat ze met mijn schoonzus naar een andere winkel. Je kan het al raden: in die winkel verkopen ze, jawel McGregor.
- Dan kreeg ik als commentaar dat onze suite toch geen officiele suite is. WTF?!
- Of dan zegt ze: de mensen komen toch naar jullie kijken, niet naar ons.
- En ze wil haar kleed achteraf nog kunnen afdragen...

Zowel mijn verloofde als ik hebben al een aantal keer gezegd dat we het heel sterk zouden apprecieren moest ze een mooi suite kleedje aandoen. Zowel mijn vader, moeder als zus hebben echt moeite gedaan en hebben prachtige kledij gekocht (iets duurder dan normaal, maar niet overdreven). Mijn schoonzus heeft vandaag ook een heel mooi kleedje gekocht en helemaal niet duur (170 euro).
We zouden graag hebben dat mijn schoonmoeder ook de moeite doet. Zowel om ons een plezier te doen, maar ook zodat ze niet uit de toon zou vallen.
Die ene dag is zo belangrijk voor ons, maar het is precies te veel om ons een beetje tegemoet te komen...

Mijn zus zegt dat ik het mij niet zo moet aantrekken, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk bijvoorbeeld aan onze trouwfoto's, dat is een herinnering voor het leven. Hoe gaat ze daar dan op staan?

Ik word er echt boos maar ook verdrietig van.

Kirsten
16-6-2012
 Meld misbruik5-2-2012 7:09:25

Hey Elke,

Wees blij dat het niet je moeder is, dat zou erger zijn! Mijn moeder is bijvoorbeeld zo ongeïnteresseerd dat ik me zelfs afvraag of ze wel op mijn trouw aanwezig moet zijn...
Laat het niet aan je hart komen!!!

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik5-2-2012 8:23:24

hier ook met de schoonmoeder! wij denken bij onszelf, doe maar...we hebben je ook niet echt nodig.

vorig jaar is schoonbroer getrouwd en toen werd er 18maanden lang over niets anders gepraat, heeft ze een mooi kleedje en handtas gaan halen, heeft ze een stuk van de trouw betaald. gelukkig weten haar eigen familieleden hoe ze is en zeggen ze dat altijd haar lievelingszoon gehad heeft.

bij ons doet ze dit niet maar dan gaan we haar ook niet moeten bedanken.

gelukkig heeft mijn vriend ook een hele goede band met mijn ouders en vind hij het fijn wat ze voor ons doen.

dus, kop op meid! als je schoonmoeder als enige "uit de boot wilt vallen" moet ze dit toch zelf weten! de mensen zullen dit wel zien en snappen uit welke kant het komt.

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik5-2-2012 12:06:50

Raar om te zeggen, maar ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die in dergelijke situatie zit. Ik probeer het te relativeren, maar soms is het moeilijk. Gelukkig inderdaad dat mijn mama superenthousiast is!

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik5-2-2012 12:19:19

Er zijn maar weinig trouwerijen en voorbereidingen die 'vlekkeloos' verlopen hoor ;)
Je bent zéker niet de enige!!

Komt wel goed, geniet van je voorbereidingen en van je dagje!!

delphine
9-6-2012
 Meld misbruik5-2-2012 15:27:26

ook raar om te zeggen maar ook ik ben blij om dit te lezen.. Mijn mama is ook super enthousiast, alhoewel ze ook geen gemakkelijk scheiding achter de rug heeft en niet echt voor een huwelijk is. Ze weet hoe belangrijk dit voor mij is en daarom steunt ze me volledig!! Mijn schoonma daarentegen, voor haar andere zoon vorig jaar alles maar nu !! totaal geen interesse en je kan wel zeggen bijt het van je af maar das gemakkelijker gezegd dan gedaan want het doet pijn! zoiets wil je met iedereen delen en toch zeker met je ouders/schoonouders maar ja..

sarah
18-8-2012
 Meld misbruik5-2-2012 19:35:08

Hey Elke, Ik ben ook blij te lezen dat er nog bruidjes in dezelfde situatie zitten. Ook mij schoonmoeder toont totaal geen interesse. Het begon allemaal toen ze ons vertelde dat zij niet zouden mee betalen aan ons feest terwijl ze het volledige trouwfeest, kleding, fotograaf, auto's (kortom alles) betaald hebben voor mijn schoonbroer. Wij zijn vorig jaar al getrouwd voor de wet en hebben toen een intiem feestje gegeven voor de ouders en onze broers. Zij heeft toen van de hele dag niets gezegd. Ook nu toont ze niets interesse en als we iets vertellen in een poging haar erbij te betrekken heeft ze enkel commentaar. Ik ben een tijdje geleden mijn kleed gaan kopen met mijn mama en zij wou absoluut mee gaan. Ik had haar gezegd dat het bij ons traditie is dat de bruid dit alleen doet met de mama en dat het kleed geheim moet blijven tot de dag zelf. Enkele weken geleden gingen we het kostuum voor mijn man kopen en huurkostuums kiezen voor de suite. Mijn man en ik had besloten haar mee te vragen als laatste poging om haar te betrekken in het huwelijk. Ze vond het niet kunnen dat ik mee ging waarop ik zei dat ik moet kijken of het kostuum bij mijn kleed past waarop ze zei: dat is nu het belachelijkste wat ik al gehoord heb. Daarop zei ik dat zij niet weet hoe mijn kleed eruit ziet waarop zei antwoorde: ja en het interesseert mij nog ni wat Gé aanhebt. Ze heeft mij toen heel hard gekwetst en ik heb toen besloten dat het onze dag is en als zij zich wil aanstellen als een klein kind dat dat haar probleem is. geniet samen van jullie huwelijk en laat al die aanstellers voor wat ze zijn!

melisa
1-6-2012
 Meld misbruik6-2-2012 22:45:13

Hey,
Wat is dat toch met al die schoonmoeders. Ik heb ook geen geluk met mijn schoonmoeder integendeel als ze me kan kwetsen of moeien in mijn relatie is ze content. Toen mijn toekomstige haar belde om te vertellen dat we gaan trouwen was haar antwoord, maar zoon je moet niet tegen u zin trouwen he ( we zijn al 7 jaar samen en hebben 2 zoontjes en 1 dochter en dan nog zoiets durven te zeggen he. Maar ze heeft altijd moeilijk gedaan toen ik van mijn zoontjes ben bevallen kwam ze af met roze kleerdjes dus dat zegt al genoeg he.
Neenee ik laat dat mens ook niet meer aan mijn hart komen, vorig jaar is ze voor de derde keer getrouwd en dan durft ze tegen mijn verloofde te zeggen dat trouwen voor niks nodig is. Ik zal maar niet te streng zijn he tenslotte heeft ze de man van mijn leven en de vader van mijn kinderen op de wereld gezet.

Groetjes Melisa

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...