Nu Online
Momenteel zijn er 552 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kousenband verkopen

22-6-2004 17:34:28
Hoi

Ik heb gehoord dat op een trouwfeest soms de kousenband van de bruid verkocht wordt bij opbod. Zelf heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Kan iemand me vertellen hoe dat juist in zijn werk gaat?
het lijkt me wel grappig.

dank je!
groetjes , Liesbet

18-12-2004
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 920

natalie
2-7-2004
 Meld misbruik23-6-2004 8:38:20

Hallo , mij schoonzuster heeft dat deze maand ook gedaan op haar trouwfeest . Je gaat op een tafel staan en er gaat iemand in de zaal staan met een schaal , als er een persoon geld in gooit moet je je kleed iets omhoog doen . Ze moeten geld in de schaal doen tot je aan je kousenband komt en degene die het laatst geld in gegooit heeft krijgt de kousenband . Ik hoop dat je er wijzer uit geworden bent . Wanneer trouw jij ? Wij nog 9 dagen . Groetjes Natalie

cindy
14-5-2005
 Meld misbruik23-6-2004 12:03:03

Hallo,
Mijn vriendin heeft haar kousenband ook verkocht per opbod op haar trouwfeest vorig jaar. Bij hen ging het als volgt: wanneer een man geld in het mandje deed, ging haar jurk een centimeter of zo omhoog en wanneer een vrouw geld gaf, ging haar jurk een centimeter omlaag.
Best wel grappig inderdaad.

Groetjes, Cindy.

bart
4-6-2004
 Meld misbruik23-6-2004 13:58:39

onze dj zei gewoon, een trouwfeest is nie goedkoop en liesbeth en bart willen graag op huwelijksreis, als extraatje verkopen ze haar kousenband,
bart heeft micro overgenomen, en zei we beginnen bij 10€, hoor ik 10€?, toen iemand ja riep, ikke mijn kleed omhoog en toen was het bieden begonnen, voor 70€ is ie verkocht.
de koper mocht m natuurlijk wel komen uitdoen.

zonneke

Meld misbruik25-6-2004 13:30:20

Een vriendin van mij heeft dit onlangs gedaan.
Er speelt muziek, diegene die geld geeft op het ogenblik dat de muziek stopt krijgt de kousenband. Als er mannen bieden moet hij een cm hoger, als er vrouwen bieden een cm lager.
Vond het een beetje een pijnlijke situatie want niemand van de gasten deed mee, enkel de dichtste vrienden en familie die altijd maar voort geld in het mandje gooide omdat niemand anders het deed... Ik denk dat het fel van het publiek afhangt of zoiets leuk wordt of niet, je moet je gasten kennen...

jessy
17-9-2004
 Meld misbruik6-8-2004 11:36:35

ik wist niet dat ze dat in belgie ook deden

ik heb dat enkele jaren geleden meegemaakt in spanje ja
dara gingen ze rond met een schaaltje en de das en kouseband van het koppel en iedereen kon een stukje kopen
heeft ook wel wat opgebracht zenne
eerst deden ze daar een ritje door de zaal in een kruiwagen
de bruid hing er half in end e bruidegom liep ermee door de zaal
was grappig zicht
wat ze ook gedaan hebben is een sterk laken en de bruidegom is een paar keer (veel) naar boven gegooid geweest
met veel mannen hebben, ze hem naar boven gezwierd
straf zenne

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...