TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
petra
1-9-2012
|
5-2-2012 20:01:22
ik zou dat ook niet tof vinden, als ze het te duur vinden, stuur ze eens naar een outlet ofzo, er zijn er verschillende
|
|
Nele
8-9-2012
|
5-2-2012 20:04:00
Ik denk persoonlijk dat je niemand kan verplichten wat ze gaan aandoen op het huwelijk.. Sommige personen voelen zich niet goed in bepaalde kledij.. En je moet je toch de ganse dag comfortabel kunnen voelen. Vraag het hun eens waarom? Bij ons zijn er geen kledingsvoorschriften.. Iedereen komt hoe hij wil :-) Beetje opgekleed natuurlijk..
|
|
Jana
5-5-2012
|
5-2-2012 20:04:32
hoi
nee dat is niet leuk! hier is het omgekeerde, ik vroeg iedereen in kort maar mijn toekomstige schoonzus wist mij te vertelle da ze in lang gaat! niemand begrijpt wa we voelen denk ik! ze doen toch elk hun eigen zin! en inderdaad het gevoel van 1 keer vraag ik iets: en het word niet gedaan! om kwaad van te worden!!!
|
|
Chantal
16-6-2012
|
5-2-2012 20:15:46
Wij laten iedereen ook gewoon kiezen wat ze zelf graag aan doen...ik vind het belangrijker dat iedereen zich op zijn gemak voelt en dat iedereen een leuke tijd heeft en niet dat er iemand is dat zich niet goed voelt in zijn/haar kledij of zich verplicht voelt iets aan te kopen wat ze nooit meer zouden aan doen.
Tot nu toe komt iedereen wel al in't kort van de vrouwen (nog niet iedereen heeft haar kledij), maar moest iemand nu in een linnen-broek komen of in't lang, dan is het even goed. De mannen komen tot nu toe allemaal in kostuum, maar niet allemaal dezelfde kleur (de meeste zwart, 1 iemand beige).
De enige voorwaarden die wij hebben meegegeven is dat het niet mag lijken op trouwkledij (zowel bij de mannen niet als bij de vrouwen --> 1 van de mannen vroeg of hij opnieuw zijn trouwkostuum mocht aandoen, want dan kon hij het afdragen..maar da's nu eens echt een trouwkostuum (van dat blinkend lichtgrijs) en ik wil niet dat mensen hem verwarren met mijn hubbie-to-be dus hebben we gezegd: nee dat niet, dus nu doet hij gewoon een ander kostuum aan dat hij heeft).
Ik zou dus ook niemand verplichten om iets aan te doen dat jij zou willen, maar indien het echt echt heel belangrijk is voor jou dan kun je altijd eens met hen praten en vertellen waarom het zo belangrijk is en waarom zij dat niet zouden willen. Dan weten beide partijen waar ze staan en misschien kan er dan wel tot een compromis gekomen worden.
Veel succes er mee alleszins!
Lieve groetjes
Chantal
|
|
Lauren
15-9-2012
|
5-2-2012 20:30:59
Ik had gevraagd of de suite in één van onze trouwkleuren of aanverwanten wou komen, en dat is alles van lichtbeige tot goud, of brons, of bruin, of appelblauwzeegroen. De toekomstige schoonmama heeft nu een suitekleed besteld in zwart en wit met rood...
Ik wil daar dan niet voor uit mijn kram schieten, maar ergens zit ik er wel een beetje mee. Als je dan toch iets nieuw gaat kopen, is het dan zoveel gevraagd om binnen één van die kleurmogelijkheden te blijven?
|
|
Elke
13-7-2012
|
5-2-2012 20:43:56
Ik begrijp wat je bedoelt, Sofie. Ik vind het ook niet te veel gevraagd dat de mensen in de suite zich aan een bepaalde dresscode houden, voor een van die weinige keren dat ze zoiets moeten/mogen doen. Het is de bedoeling dat er een verschil te zien is tussen de gewone genodigden en de suiteleden. Ik heb zelfs bepaalde kleurschema's die ze moeten volgen. Er zijn er ook twee die al beginnen te klagen, maar ik sta op het punt om te zeggen: "Als je geen zin hebt om de dresscode van de suite te volgen, geen probleem, maar dan moet je maar niet in de suite lopen." Iedere bruid heeft toch haar visie van hoe ze wil dat haar gevolg eruit ziet. Je trouwt (meestal toch) maar één keer, dus dan vind ik ook dat je voor die ene keer, op jouw dag, je eisen mag stellen!
|
|
pit
18-5-2012
|
5-2-2012 20:52:30
Elke, Ik geef je groot gelijk!
|
|
Eline
7-7-2012
|
5-2-2012 21:16:33
Ik vind dat je vriend wel gelijk heeft als hij zegt dat je niemand kunt dwingen. Een chique linnen broek, met een mooie blouse en eventueel een bijpassend vestje, kan ook heel mooi zijn trouwens. Maar het is wel jammer natuurlijk. Misschien kan je vriend nog eens met zijn moeder praten? Het kan zijn dat ze naar hem wel luistert.
|
|
Eva
23-3-2012
|
5-2-2012 23:03:44
Goh wat ik heb geleerd, is dat je zelfs op je eigen trouwdag niet alles naar je hand kunt zetten! Je kan kledingvoorschriften meegeven (wat wij ook doen hoor en oh wee degene die zich toch in jeans durft te vertonen) maar als mensen liever iets anders aandoen tja dan doen ze dat. Je kan je vanalles voor ogen houden, hoe je wilt dat het verloopt en hoe het eruit moet zien, maar je kan niet alles controleren. Als je dat kan loslaten, dan ga je zeker en vast tien keer zoveel genieten van je trouwdag!
|
|
Claire
25-2-2012
|
6-2-2012 1:33:07
Ik vind dat je als bruidspaar wel degelijk een dresscode kan opleggen. Als jouw schoonmama liever een broek aantrekt, is er misschien een mogelijkheid om haar een mooi en feestelijk broekpak aan te meten? Dan heeft zij haar zin wat de broek betreft, en jij je zin wat de suitelook betreft. In een oude post op de blog van Arnhems Meisje heb ik trouwens een paar mooie foto's gezien van Linea Rafaelli, misschien hebben ze nu nog steeds zoiets in hun suitecollectie? http://www.arnhemsmeisje.nl/2010/10/18/trouwen-in-een-b...
Wij zijn trouwens net het omgekeerde en houden het vrij informeel : wij vragen van onze suite absoluut niet dat ze een jurk of kostuum kopen dat ze bij wijze van spreken slechts één keer kunnen aantrekken. We willen vooral dat ze kledij dragen waarin ze zich comfortabel en zelfzeker voelen, en waarin ze net zo zullen stralen als mijn bruidegom en ikzelf. Mijn verloofde heeft trouwens niet speciaal een trouwkostuum gekocht en trekt zijn nieuwste kostuum aan uit zijn kast (tweedelig, slechts 2 maanden oud, en nog niet gedragen).
Mijn broer is mijn getuige en komt waarschijnlijk in een geklede broek met hemd en blazer, zijn vriendin heeft een mooie, korte jurk waarin ze deze zomer verder kan schitteren, mijn papa gaat voor een donkere jeans met hemd en blazer, mijn mama kiest voor een feestelijke broek met mooie blouse en mijn schoonmama voor een mooie jurk die ze ook achteraf nog kan dragen als ze uit gaat dansen.
|
|
Lotte
23-6-2012
|
6-2-2012 6:55:37
Oef, ik ben blij van deze reacties te lezen. Ben ik toch niet de enige die problemen heeft met de suite.
Wat de mensen vergeten: er is een groot verschil tussen: naar een huwelijk gaan en in de suite gaan.
Het enige wat ik vraag is dat voor de suite de vrouwen in een kort suite kleedje komen en dat de mannen in kostuum zijn. Ik leg geen kleuren op, maar zelfs dat is te veel gevraagd... En dan zeggen ze dat ik overdrijf! Het is toch wel ons huwelijk, dat we zélf betalen?!
|
|
Ellen
5-5-2012
|
6-2-2012 9:02:01
hey hey,
Hier ook problemen gehad, wij hadden gevraagd dat de mannen de suite allemaal het kostuum zouden huren dat wij gekozen hadden. Voor de meesten geen probleem ( we zij in totaal met 20 personen) De vrouwen had ik graag dat iedereen een kleedje had, moest geen suitekleed zijn en gelijk wat een kleur. Er waren 2 koppels die het kostuum te veel geld vonden en het niet wilden huren, ik heb hen laten kiezen ( ofwel kostuum huren en vervoer + op de foto's) of geen kostuum huren en geen vervoer en geen foto's. Das natuurlijk wel stout van mij maar voor één iets wat we wilden, wij hebben dat ook voor elke trouw gedaan zonder problemen... Nu mogen ze eens iets terug doen vind ik toch... Nu is alles wel inorde gekomen de het kostuum dat we gevraagd hadden om te huren willen ze zelfs kopen dus mensen kunnen raar in elkaar zitten... Maar ik ben blij dat hiervoor alles inorde gekomen is.
groetjes
|
|
stefanie
30-6-2012
|
6-2-2012 11:41:12
Hehe ken ik volledig!! Ik leg WEL een kleur op (klinkt bitsig als ik dat zo lees ;)). Het is blauw geworden, iedereen staat met blauw. Het kan mij niet schelen welke tint blauw, maar blauw wordt het. Ik zie het niet zo zitten dat iedereen in een kakofonie van kleuren op de foto zal staan. Persoonlijk vind ik dat het toch wat moet samenhangen. Maar dat is puur persoonlijk e :). Niemand heeft zijn/haar kleren (behalve ik :D) al, maar tot nu toe merk ik dat iedereen er zich aan zal houden als ik ze bezig hoor. Ik zou idd ook helemaaaaaaal boos worden als iemand dan in het rood ofzo zou afkomen.... Gewoon omdat dat niet past in de suite... (oké ook dit klinkt bitsig, maar we trouwen maar één keer e ;)). Groetjes
|
|
maria
|
6-2-2012 13:28:52
Is moeilijk.. wij hebben hier ook vooropgesteld dat iedereen in t kort gaat , we gaan er vanuit dat je dan nog kan kiezen of je een echt suitekleed neemt of een jurk die je nadien nog kan dragen. Maar moest er iemand met een lange broek komen met een mooi bijpassende top of bustier erop geen probleem. We hebben ook niemand een vaste kleur opgelegd zodat iedereen een kleur kan kiezen waar zij het beste mee staat enkel zwart en wit is uit den boze. en wat die kakafonie betreft van kleuren .. ach ik heb al foto s gezien waar iedereen in dezelfde kleur staat of dezelfde tint, dit is natuurlijk persoonlijk , maar ik vind dat toch een beetje "uniformachtig" en wat kleur mag zeker wel op zo een feestelijke dag.
|
|
kim
7-7-2012
|
6-2-2012 17:20:13
Bij ons draagt de suite ook suitekledij en niks 'gewoontjes'. Ben wel blij dat dit totaal geen probleem was voor hun. Mijn mama stond erop dat de vrouwen een mooi kleed dragen, en de mannen in hetzelfde kostuum. Alleen vrees ik een beetje voor mijn getuige (mijn nicht)... zij heeft geen mannequin model, en kan haar ook niet echt modern kleden. Een kleed zal ik zeker niet moeten verwachten maaaar... ik en mijn mama gaan met haar shoppen! Dan zijn we zeker dat er iets deftig uit de bus komt :-)
De ouders van mijn bruidskindjes vonden de kostuums van de suite begrafenisachtig, omdat deze donkergrijs zijn. Euum, de kostuums zijn kei kei mooi! Dus ons antwoord was: dan doe jij maar iets anders aan, je loopt toch niet in de suite ;-)
Hopelijk krijg jij ook een mooie suite naar jou goesting ! Er zijn genoeg goedkopere winkels om suitekleedjes te kopen, denk maar aan P&C, ...
Succes!
|
|
Patricia
2-6-2012
|
7-2-2012 13:02:30
Man man man, als ik dit allemaal lees, ben ik O ZO BLIJ dat wij gekozen hebben geen suite te nemen! Al die "miserie" en dat "gezaag" die er soms rond hangen... Het is altijd zo, hoe meer mensen je erbij betrekt, hoe moeilijker. Dus van begin af aan hebben we besloten het met ons 2-tje te doen van A tot Z. Enkel de kinderen weten wat er zal gebeuren en zij hebben het respect netjes te zwijgen en alles leuk te vinden . Uiteraard hebben wij ook het "voordeel" dat we er voor het budget alleen voor staan, maar dat is het ons zeker waard om geen last te hebben zoals hier zo vaak beschreven wordt. Bruidjes met "moeilijke" suite, ik leef met jullie mee en wens jullie veel succes toe !
|
|
Jana
5-5-2012
|
7-2-2012 14:06:55
Wij hebben ook ni eens een suite, en had aan iedereen gevraagd om in het kort te gaan! helaas heb ik de melding gekregen dat mijn toekomstige schoonzus en toekomstige schoonmoeder in het LANG zijn!! en wat zeggen ze: Leg er u bij neer! tis te laat het is gekocht :(
|
|
tessa
12-12-2012
|
7-2-2012 23:10:29
das inderdaad spijtig e tis jullie dag en voor 1 keer kunnen ze dat niet doen voor jullie! Wij hebben ook een dresscode omdat wij met een thema werken dus het moet passen en dit is voor iedereen suite en de andere gasten voor de heren zilver en de dames goud. Maar de familie en mijn vrienden kennen mij dus konden dit verwachten en vinden dit nog redelijk normaal dus zijn ze opgelucht dat dit maar is dus niemand zou durven iets anders aan te doen dus op dit moment heeft niemand met deze kleuren een probleem gelukkig! groetjes tessa
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|