TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jolien
22-9-2012
|
6-2-2012 20:20:56
Dag Ellen
Wij betalen ons huwelijk ook zelf, dus wij zoeken ook voor alles het goedkoopste. Kan je zeggen rond wat je juist tips zoekt? Dan kan ik je wat websites geven van wat ik gevonden heb.
Groetjes Jolien
|
|
sandra
6-10-2012
|
6-2-2012 20:26:06
Hallo,
in plaats van een dure menu kan je kiezen voor een gezellige barbeque. Je kan ook zalen vinden die niet duur zijn (150 tot 300 euro lijkt me niet veel)
Ook alleen een avondfeest in de vorm van een 'fuif' is goedkoper, wij kiezen er bijvoorbeeld voor om een frietwagen te laten komen.
Een beperkte gastenlijst helpt natuurlijk ook.
Groetjes, Sandra
|
|
An
9-6-2012
|
6-2-2012 20:26:09
Het eerste waar wij op bespaard hebben zijn de uitnodigingen. We maken ze zelf en printen ze zelf. De uitnodigingen belanden toch maar in de vuilbak. Hetzelfde voor de misboekjes. Knutsel dat het een lieve lust is. Wij knutselen zelf de bedankjes in elkaar en mikken op 2 euro per genodigde. Informeer in je vrienden/kennissenkring naar mensen die DJ kunnen spelen of goed met een camera overweg kunnen of een toffe wagen hebben die jullie mogen lenen.
Veel prijzen vergelijken om het lekker algemeen houden...
|
|
tine
19-5-2012
|
6-2-2012 20:40:20
Hallo,
Ook wij doen het low budget! Prijzen vergelijken, rondkijken, rondsurfen...
Zoals hier al eerder werd gezegd, als je de uitnodigingen zelf maakt, bespaar je toch redelijk veel, wij maken ook de bedankjes zelf, voor nog geen euro per persoon. Zoek je nog een fotograaf, stuur dan een mailtje naar fotoclubs (hobby) in je buurt, ik ben op deze manier in contact gekomen met een heel goeie fotografe, die voor een zeer scherpe prijs te werk wil gaan.
En mijn trouwkleed wordt gemaakt; naar een model van Linea Rafaelli... Scheelt ook erg hoor!!
Veel succes!!!
groetjes Tine
|
|
tamara
|
6-2-2012 20:50:27
mijn uitnodigingen maak ik ook zelf(knippen en plakken ;-) ) kleedje gehaald in de solden bedankjes max 1 euro per koppel prijzen vergelijken
|
|
sofie
15-8-2023
|
6-2-2012 20:54:22
ook wij betalen alles zelf en onze gastenlijst is belachelijk lang! (lees 200 man! wegens enorm uitgebreide familie...)
-bekijk en vergelijk alle zalen en opties voor je feest (vooral drankenforfaits) niet wat op 't eerste zicht het goedkoopste lijkt is dat daarom ook vb wij hebben prijzen gaan vragen in 't pc hier in de buurt uiteindelijk trouwen we in een poepsjieke zaal die veel goedkoper was! ook krijgen we korting voor gasten die niet mee eten ;-)
-wij gaan enkel eten met ouders, grootouders en getuigen (+/-20 personen)soep en hoofdgerecht ongeveer 15 euro pp
- de rest komt naar het uitgebreide dessertenbuffet
-we hebben een vrijzinnige viering die we zelf in elkaar steken met behulp van het huis van de mens (dienst is gratis) deze dienst mogen we doen in de tuin van de zaal en bij slecht weer in de zaal ==> bespaard weer centjes om een andere plek te huren en logistiek
-fotografe is ook amateurfotograaf 400 euro van 's morgens tot 's nachts
-fotografe maakt vooraf ook gratis studiofoto's deze gebruiken we om zelf een ontwerpje te maken voor onze kaartjes. deze laten we drukken bij een lokale drukker enveloppen bij AVA. (om een gedacht te geven bij onze drukker hebben wij 250 geboortekaartjes laten drukken voor 110 euro) op deze enveloppen print je dan zelf iets moois en ineens t adres (500 enveloppen bij ava rond de 20 euro)
- dj is dj dylano 399 euro all in (ook hier goed kijken en vergelijken!!!!)
-mijn kleed, verstellingen, schoenen, lingerie, sierraden en haarspeldjes komen van Farah Love (pakket voor 1350 euro)
- enveloppendoos ook makkelijk te maken: neem een oude schoendoos en plak en toffe fotokes op
- bedankjes hebben wij niet (verdwijnt meestal snel in de prullenbak bij de mense = zonde van 't geld)
|
|
Eline
7-7-2012
|
6-2-2012 21:19:40
Er zijn zoveel tips, zijn er specifieke zaken die je wil weten?
Het is vooral een kwestie van goed nadenken over je prioriteiten en daar je budget in steken. Vooral het eten en drinken kost veel geld, of dat nu bij de zaal hoort of dat je een aparte catering inhuurt. Als je hier voor een goedkope formule kiest (frietjes, warme beenhesp, koud buffet, barbecue...) kun je het meeste uitsparen.
Zelf doen kan soms geld besparen, soms ook helemaal niet, bijvoorbeeld wanneer je veel materiaal nodig hebt. Vergelijk dus goed de prijzen als je graag zelf knutselt.
Bedenk bij alles of je het ook écht nodig hebt. Misschien kun je een goedkope 'engagement shoot', ringkussentje, limousine, videograaf, etc. krijgen, maar dit gewoon overslaan is nog veel goedkoper. Veel van de dingen die soms worden aangehaald als echt noodzakelijk zijn dit helemaal niet.
|
|
sofie
15-8-2023
|
6-2-2012 21:23:02
idd eline
al die "overbodige" dingen hebben wij ook ni hoor vervoer bv hebben wij niet voorzien wij kunnen zelfs wandelen naar t stadhuis want das achter den hoek :-)
van waar ben jij ergens mss kanne k u nog verder helpen.
ps: aparte catering is vaak ook duurder dan deze inbegrepen in een zaal ;-)
|
|
Katrien
28-4-2012
|
6-2-2012 21:25:47
-Zorg voor een All-in formule voor de drank. (geen onverwachte kosten achteraf) -Onze bedankjes kosten nog geen euro: concertolampjes van eurogifts. Gaat ook nog leuke sfeer geven bij de openingsdans. -Gewone witte schoenen (niet speciaal trouwschoenen) -Geen ceremoniewagen -Enkel familie laten komen eten...Avondgasten is enkel drank + klein middernachtsnackje. Was goedkoper dan ze ook te laten komen tijdens dessertenbuffet. -Goedkoopste uitnodiging van buromac genomen. Is nog altijd goedkoper dan zelf ontwerpen. (Zelf afdrukken blijft goedkoper) -Enveloppedoos geleend -Gastenboek gekocht op ebay voor 12 euro -Ballonen gekocht op ebay -Amateurfotograaf voor 500 euro, komt van smorgends tot snachts
|
|
Ellen
25-5-2012
|
6-2-2012 22:35:00
Onze fotograaf ligt al vast, dat hebben we mss inderdaad iets te vroeg gedaan en iets te duur, maar ik heb er niet echt spijt van, want dat vinden we echt belangrijk! Ik ben zelf ook een website aan het maken op wordpress en de bedoeling is om daar alles van extra info op te zetten en eventueel dacht ik van er ook gezocht berichten op te zetten (bvb van wie ziet het zitten om te filmen op de trouw, etc) Gastenboek en ontwerp uitnodiging gaat mijn moeder maken en alles van bloemen gaat mijn grootmoeder doen, de uitnodigingen dacht ik van te laten drukken bij vistaprint!
Voor de zaal hoop ik dat we het kunnen doen in een zaal via mijn moeders werk, dan is dat al gratis, en dan dacht ik om te vergelijken van goedkope traiteurs met het zelf doen en dan eventueel mijn toneelvereniging te vragen, zo'n soort kermissysteem lijkt me wel nog leuk, een kraampje waar frieten en aantal vleessoorten worden gemaakt, dan een met pasta en iets met koude pla en dan voor desserts ook weer zo te werken.
We doen ook geen engagementshoot, maar ik heb wel een fotoreportage geboekt bij onze fotograaf voor valentijn. Wagens waren we in eerste instantie vergeten en jammergenoeg ken ik niemand die zelf een leuke wagen heeft. Ik ben van Kortrijk maar ik woon in gent en mijn vriend is van dendermonde, dusj voor de wet gaan we gewoon in gent trouwen en dan erna richting dendermonde trekken en mijn schoonmoeder zou dan eten voorzien voor dichte familie en onze beste vrienden. en om het eerlijk te houden en ook omdat de zaal die we hopen te hebben daar ligt, zou voor de kerk in regio kortrijk doorgaan.
Huis van de mens had ik ook al gezien, maar mijn grootmoeder zou dan niet willen komen omdat ik me dan 'openlijk tegen het christendom keer'.
Danslessen hoeft gelukkig al niet meer, dat doen we zowiezo al. Ik vind het wel lastig soms om te moeten kiezen. nuja we hebben wel zoiets dat we echt heel graag zo'n 'once in a lifetime'-reis willen als huwelijksreis dus daar hebben we echt wel nog een redelijk groot budget voor uitgetrokken.
Trouwjurk ging ik eerst ook echt lowbudget doen, maar ik ben nu echt nog extra aan het sparen zodat ik toch wat meer kan uitgeven. @Tine waar kan je die dan laten maken, ik vind nl de trouwjurken van Alfred Angelo supermooi, maar tgrootste deel is hier al niet te krijgen en je kan dan toch nie op voorhand weten of je er mooi mee bent (of heb ik dat verkeerd op)?
Bedankt iedereen alvast voor de vele tips! Groetjes Ellen
|
|
stef
1-9-2012
|
7-2-2012 17:20:04
zoveel mogelijk zelf regelen bespaard veel geld ook, nu wij hebben een prachtige feestzaal met receptie, buffetten en avondfeest, all in voor rond de 65€ per persoon en hebben een 80tal gasten, dat is een hele hap uit ons budget, evenals mijn aanstaande haar trouwkleed, maar mijn kostuum bv, heeft een goede 500€ gekost, de uitnodigingen maken we zelf, met speciaal papier van de AVA, wat lint, en de binnenkant, hebben wa laten drukken bij kruidvat, is maar iets van een 5€, per 10 stuks, en is echt mooi, op glanzend foto papier.
Voor bedankjes voorzien we gepersonaliseerde m&m's, kost een 75€/zak, maar is genoeg voor alle bedankjes, en de zakjes komen ook van de ava, ceremonie wagen, schrappen, er is vast wel iemand in de familie met een mooie, of leuke wagen, op ringen kan je ook al veel geld besparen, ik lees dat je je fotograaf al hebt, wel wij maken geen gebruik van een fotograaf, mijn vader is amateur fotograaf, evenals een nonkel van haar, nu hebben we aan de ene gevraagd foto's te maken, en aan de andere om te filmen op onze grote dag.
Bloemen kan je ook op besparen, huur geen bloemist in, maar maak je stukken lekker zelf, of laat je moeder ze maken
Het zijn maar wat ideetjes die me te binnen schieten, maar ik zou zo zeggen, ga je lijstje eens af, en kijk waar je iemand voor kunt vragen in je familie of, bekijk eens op welke manier bij wat je kan besparen
veel succes stef
|
|
sofie
15-8-2023
|
7-2-2012 18:04:32
op ringen hebben wij net ni bespaard gezien je dit (normaal) heel je leven meedraagt. je kan dit wel opsplitsen: we hebben er laten ontwerpen zo kan je er "voorlopig" laten maken in zilver (kost bijna nix) en na enkele jaren laten maken in goud of witgoud ;-)
kijk ook regelmatig is op groupon.be wij hebben er ne tijd geleden ne bon van afgeprint voor een kostuum met hemd voor 99 euro!!!
|
|
Ellen
25-5-2012
|
7-2-2012 22:06:57
Trouwringen gaan we zowiezo voor de klassieke, die vinden we het mooist en gelukkig zijn die ook het goedkoopst en passen best bij mijn verlovingsring!
bedankt voor de tips again!
groetjes ellen
|
|
Mieke
12-7-2013
|
20-2-2013 21:34:25
wij hebben gouden trouwringen, maar hebben oud goud ingeleverd, en dit werd hergebruikt, vraag is aan (groot)ouders en broers en zussen of ze niet een beetje willen missen, zo heb je ze altijd bij u in uw trouwring, groot verschil in prijs onze ringen zijn rond de 2000euro en hebben maar 200euro voor betaald onze auto (een kever) hebben we via een keverclub, die mensen doen dat met plezier en voor echt weinig geld
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|