TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Emy
30-6-2012
|
7-2-2012 10:08:24
wij hebben aan onze ouders gevraagd wie ze op de receptie willen en wie op het avondfeest. Dit omdat zij toch mee betalen (en wij die mensen meestal ook wel kennen).
|
|
Melissa
11-8-2012
|
7-2-2012 10:10:22
Hey...
Vroeger was het vooral traditie dat de ouders de bruiloft van de kinderen betaalden eh, en dat zij dan ook wel een 'deel' van de gastenlijst mee bepaalden..
Dus ik denk dat dat nog altijd zo'n beetje doorgetrokken wordt tegenwoordig, terwijl de meeste koppels hun bruiloft toch zelf bekostigen ;)
Bij ons wordt er niks betaald door onze ouders en WIJ bepalen de gastenlijst :) Lekker makkelijk, geen overbodig gemoei :)
|
|
Emy
30-6-2012
|
7-2-2012 10:12:18
gelukkig beseffen onze ouders dat dat allemaal ook veel kost en ze maar een deeltje betalen, dus dat ze niet moeten overdrijven. De meesten vragen ze dus ook gewoon voor de receptie, zodat de kost iets minder doorweegt.
|
|
Eveline
23-6-2012
|
7-2-2012 10:19:05
Wij wijken wat af van de "traditie" en hebben geen receptie dus het avondfeest is volledig voor familie (tem nichten/neven) en onze beste vrienden. Wijzelf zijn niet voor recepties dus vandaar! Ons ouders hebben samen in totaal zo'n 20 mensen gevraagd die zij dan betalen. Oh ja, wij vragen ook geen kids erbij om praktische redenen. Mits waarschijnlijk wel een paar afvallers zullen toch wel nog een 100 man komen hoor...
|
|
sofie
15-8-2023
|
7-2-2012 10:34:56
wij betalen dus bepalen ook alles zelf . ook gaan wij maar tot neven en nichten vanaf 6 jaar. onze familie telt op die manier al ruim 100 man al meer dan voldoende denk ik
|
|
Ann
28-9-2012
|
7-2-2012 10:39:14
Onze ouders betalen een deel mee en vragen dan elk 3 koppels. Vind ik redelijk :-)
los daarvan, het is jouw feest! ;-)
|
|
Debby
6-7-2013
|
7-2-2012 11:59:59
ja leuk om jullie reactie te horen hier moeten we ook alles zelf betalen denken we
|
|
Lotte
23-6-2012
|
7-2-2012 12:17:22
Hoi,
wij betalen ook alles zelf (behalve onze kledij). Als onze ouders graag nog mensen uitnodigen, dan mogen ze dat, maar dan moeten ze dat zelf betalen. En dat vinden ze niet meer dan normaal.
groetjes
|
|
Silke
5-5-2012
|
7-2-2012 12:49:15
One ouders betalen het feest. Daarom hebben we alvorens op zoektocht te gaan naar een zaal een beknopte gastenlijst gemaakt om toch een beter idee te krijgen over het aantal mensen dat we gaan hebben (hebben o.a. 2 grote families). Hebben voor het aantal te beperken wel gezegd dat we geen van onze achterneefjes en nichtjes zouden uitnodigen (op andere trouwfeesten in de familie waren ze er wel bij en ondertussen hebben we er al 10), de jongste gast zal dan ongeveer 10 jaar zijn (geen familie maar haar ouders komen uit Ierland en moeten dus heel weekend afkomen om feest mee te maken en het was niet mogelijk voor opvang voor haar te voorzien).
Toen we onze gastenlijst hadden hebben we dit wel wat naar boven afgerond daar we nog niet goed wisten van wie er extra uitgenodigd zou worden. Toen hadden we ongeveer 120 tot 130 man. Hierdoor waren er al heel veel zalen niet meer mogelijk.
Daar onze ouders het feest betalen zijn er natuurlijk ook kameraden van hen uitgenodigd, maar daar wij ook veel bij die mensen komen, vonden we dit meer dan normaal.
|
|
Sandra
7-9-2012
|
7-2-2012 13:34:11
Hoi hoi,
Wij betalen ook alles zelf (buiten onze kledij) en hebben de gastenlijst toch wat 'in bedwang' gehouden. Mijn ouders hebben een aantal mensen gevraagd (vrienden van hen) maar die mensen ken ik zelf persoonlijk ook heel goed en die wou ik er zowiezo wel bij :-). Zij hadden ook zo iets van 'het is jullie feest, niet dat van ons'...dus voor de rest doen we onze zin en ik ben daar heel blij mij! Geen gemoei...zalig! Langs de kant van mijn verloofde komt er ook wel wat 'verre' familie...maar niet overdreven. Het is zo ongeveer een beetje gelijk verdeeld 'zijn' kant en 'mijn' kant...als ik het dan ga vergelijken.
groetjes
|
|
Tine
26-5-2012
|
7-2-2012 14:20:07
Onze ouders vragen ook enkele mensen maar deze komen wel enkel naar de receptie. Voor mij was het niet echt nodig dat deze ook bij het avondfeest uitgenodigd zouden zijn omdat we deze in de meeste gevallen niet echt kennen en op het avondfeest wil ik alleen maar mensen die ik ook echt ken.
|
|
tamara
|
7-2-2012 15:09:24
wij betalen het ook allemaal zelf, we vragen tantes en nonkels en vrienden , geen neven en nichten, die zien we toch nooit mijn schoonma had al gevraagd van vraag je mijn tantes, heb direct nee gezegd, in die 10j dat we al samen zijn heb ik ze nog nooit gezien ,waarom moet ik ze dan vragen?
|
|
sofie
15-8-2023
|
7-2-2012 18:06:14
hangt uiteraard van familie tot familie af en de banden die der binnen de familie zijn he. wij spreken met de neven en nichten minstens iedere maand ene keer af. en gaan ook samen op vakantie
|
|
Debby
6-7-2013
|
7-2-2012 18:45:42
ja hier hebben we ook een zeer goed contact met mijn nichten en neven maar van langs mijn ventje zijn kant niet maar ja ge moet dat dan ook wel vragen hé
|
|
Karen
18-8-2012
|
17-2-2012 12:10:50
Net onze gastenlijst vastgelegd. Niet verschieten (we hebben grote families): 73volw en 22 kids voor ganse feest en 95volw en 38kids voor dessertenbuffet. Kids (de meeste zijn onder de 10 jaar) ja wij willen een namiddagfeest speciaal voor onze kids! Ouders hebben dan eigenlijk nog geen kenissen gevraagd! Ze betalen wel mee maar mijn mama verjaart binnenkort en geeft een feest voor haar vrienden en kenissen en zegt dat ze dan niet meer naar de trouw moeten komen! Yes! Maar ik zal er niet rouwig om zijn als er een paar nonkels of neven en nichten niet kunnen komen ;-)
|
|
sofie
15-8-2023
|
17-2-2012 17:33:39
da valt nog goe mee :-) ik wil best wisselen zanne :-) wij komen aan 210! daarom opteren wij om met beperkt publiek (suite met enkel ouders, grootouders en getuigen) gaan te eten en al de rest komt naar t dessertenbuffet!
zelf hebben wij nog een klein kindje (dat op 18-8-2011 ;-) ) geboren werd. daarom starten wij ook heel vroeg met ons feest
|
|
Debby
6-7-2013
|
17-2-2012 17:54:38
j a hier zitten we dus ook met meer dan 200 maar alletwee een grote familie en dan nog vrienden hier worden er geen kindjes meegevraagd en zelf zijn onze kindjes ook nog niet groot Jasper nu 18 maanden en Hanne bijna 2 maanden
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|