Nu Online
Momenteel zijn er 661 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe mensen aanspreken op uitnodging

8-2-2012 11:02:19
Hallo allemaal

Ik ben volop bezig mijn adressen aan het verzamelen, om die straks allemaal mooi op de uitnodigingen te kunnen schrijven. Maar ik heb hieromtrent een vraagje. Hoe schrijven jullie de mensen aan, en in welke volgorde? Bijv: Dhr & Mevr. Jansens en Peeters? Of wordt dat niet meer gedaan Dhr & Mevr? Wat doen jullie bijv met jonge koppels, ik vind dat precies zo ouderwets? Alvast bedankt.

Sofie
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1522

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik8-2-2012 11:10:29

Ik heb zo mijn regeltjes. Of ze juist zijn weet ik niet, maar 't is wel makkelijk (voor mij) :P
Als ze getrouwd zijn zonder inwonende kinderen zet ik de beide voornamen (de man eerst) en dan hun beide achternamen met een koppelteken tussen. Is er een kindje bij dan zet ik 'familie' en de beide achternamen met een koppelteken. Voor koppels die niet getrouwd zijn en geen kindjes hebben zet ik de beide namen apart. Een persoon alleen gewoon voornaam en achternaam. De grootouders hebben we wel aangesproken met Mw. en de achternaam. Een beetje ingewikkeld ziet het er zo wel uit, maar zo doe ik het dus altijd ;D

Sarah
17-8-2013
 Meld misbruik8-2-2012 11:13:47

Ik volg even mee, want vind het ook niet zo makkelijk.
Ik weet dat de namen op moeten staan van wie je erbij wil.
Vb een gezin, maar je hebt liefst dat de kinderen thuis blijven dan enkel de de naam van de vrouw en de man, maar als je de kinderen bij wil, denk ik dat vb De Familie Janssens wel goed is. Maar bij jonge koppels vind ik het ook ouderwets.

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik8-2-2012 12:31:18

Standaard en volgens de regels is het als hieronder, maar dit is zeer formeel :
- getrouwde koppels : "De heer en mevrouw Janssens - Pieters". Als je de nog thuis wonende kinderen ook vraagt, kan je ook "Familie Janssens" gebruiken.
- niet-getrouwde koppels : "De heer J. Janssens en mevrouw P. Pieters" (je kan indien nodig nog "en kinderen" toevoegen op een tweede regeltje)
- personen alleen : "De heer J. Janssens" of "Mevrouw P. Pieters"

Ik probeer de adressering altijd beleefd en beknopt te houden, en gebruik voor alle koppels (of ze nu getrouwd zijn of niet, of ze nu kinderen hebben of niet) steeds de formule "Familie Janssens - Pieters". Wij zetten er steeds de achternaam van de vrouw bij, om het onderscheid te maken tussen de verschillende broers van mijn vader .

Voor het bezorgen van onze uitnodigingen hebben we deze regels dus absoluut niet gevolgd, in onze familie mag het allemaal wat losser. Wij hebben gewoon één enveloppe per koppel (met eventuele thuiswonende kinderen en hun vriend(innet)jes) of per alleenstaande (met eventuele thuiswonende kinderen) genomen, en deze persoonlijk afgegeven. Neven en nichten die niet meer thuis woonden hebben een aparte uitnodiging gekregen. We hebben daar steeds de voornamen opgeschreven.

Dus voor een fictieve familie Janssens-Pieters, bestaande uit pa Jan Janssens, ma Petra Pieters (al dan niet getrouwd), zoon Bruno en dochter Leen met liefje Koen, staat er op onze enveloppes :
Jan & Petra
Bruno
Leen & Koen

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik8-2-2012 14:47:58

Wij hebben op de enveloppen gewoon gezet wat we zouden zeggen als we hen persoonlijk aanspreken, dus bv. Tante Petra en Nonkel Jan (om de namen van Claire te pikken :) ). Als er thuiswonende kids waren zonder partner, stonden die mee op 1 uitnodiging, indien er een liefje aan te pas kwam, kregen ze een aparte uitnodiging (zo kon er ook eentje mee naar het liefje thuis).

De kaartjes werden ook gewoon persoonlijk in de bus gestoken (al raad ik dat niet aan, want hebben daar anderhalve dag voor rondgereden met de auto), dus adressen stonden er ook niet op.

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik8-2-2012 14:48:33

'k Weet dat het trouwens volledig inging tegen alle regeltjes, maar gezien ik een zwart kleed had, leek het mij nogal onnozel om voor de rest alles volgens de tradities te doen ;)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik10-2-2012 16:26:52

wij hebben onze uitnodigingen al deels rond gebracht... ook met de aanspreeknamen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info