Nu Online
Momenteel zijn er 732 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zelf dessertbuffet organiseren?

8-2-2012 12:54:28
Bruidjes,
Wij geven een tuinfeest met BBQ tijdens onze grote dag.
Mijn vriend wil graag een (uitgebreid) dessertenbuffet. 't zou enkel zijn voor de mensen die die dag ook zijn uitgenodigd voor het eten (zo'n 150 mensen).
We waren al aan het denken om de dag ervoor met een paar vrienden wat te bakken/koken/..., maar ik weet niet of dit haalbaar is?
Hebben jullie hier ervaring mee?
Enig idee hoeveel stuks we per persoon moeten tellen?
Wat raden jullie aan als desserts in de zomer?

Lize
24-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2224

sofie
21-7-2012
 Meld misbruik8-2-2012 13:04:56

Hallo.

Ik persoonlijk zou me daar niet mee bezighouden. Denk dat je de dag vooraf toch wel nog veel aan je hoofd gaat hebben. Maar als je dat graag zou doen, ga ervoor.
Misschien ook even informeren bij traiteurs. Op onze babyborrel hebben wij een dessertbuffet gegeven voor nog geen 6€ de man.

Groetjes sofie

Katrien
5-5-2012
 Meld misbruik8-2-2012 14:15:56

Hoi Lize,

Wij gaan iets gelijkaardigs doen! Een vriendin gaat een mooie bruidstaart maken, maar ze is niet in de mogelijkheid om voor elke persoon meerdere stukken te voorzien. Daarom heb ik aan enkele vriendinnen en tantes gevraagd om iets te bakken voor onze trouwdag (avondfeest met 180 genodigden). Wij vonden het ook tof om op die manier er een persoonlijke touch aan te geven. Ik wilde zelf ook iets bakken, maar dat hebben ze uit mijn hoofd gepraat!

Dus, als je op de hulp van anderen kan rekenen, denk ik toch dat dit haalbaar is! Wat betreft het aantal stuks, voorzien wij gewoon voor iedereen een stuk bruidstaart en dan zijn de andere baksels de extraatjes.
Cakes/taarten/koekjes zijn misschien gemakkelijker dan echte desserts in de zomer? Want je hebt niet zomaar even voor desserts zoveel personen plaats in je frigo en wel kans op warm weer!

Groetjes, Katrien

frida
6-2-2010
 Meld misbruik8-2-2012 14:41:24

Hey,

Het is haalbaar...
Ik zelf heb ook onze dessertbuffet gemaakt. De dag er voor heb ik alles gemaakt alleen de bruidstaart heb ik de dag zelf afgewerkt..

Groetjes Frida

sara
2-3-2013
 Meld misbruik8-2-2012 14:59:13

Er zijn ook heel wat dingen die je kan invriezen. brownies, cupcakes, zelfs chocomousse heb ik gelezen. Moet je wel een grote diepvriezer hebben natuurlijk. En op voorhand eens uitproberen of het werkt.
Wat de porties betreft las ik ergens 4 voor na een maaltijd 8 voor zonder maaltijd, maar weet niet of dit klopt.
Je kan ook voor een combinatie zelfgemaakt en bij de bakker/supermarkt gehaald gaan.
(Ben er zelf nog niet helemaal uit hoe wij het gaan doen)

@Frida: Als je nog organisatietips hebt zijn die altijd welkom

Groetjes

Nathalie
1-6-2012
 Meld misbruik8-2-2012 19:17:35

Dag Frieda, mij mag je ook altijd wat ideetjes en/of recepten van je dessertjes bezorgen, lijkt me toch leuk om te doen (samen met os mama, zus en vriendinnen). Voor hoeveel personen had jij desserten voorzien?
lievangorp@hotmail.com

Little L

Meld misbruik8-2-2012 20:25:35

Een assortiment mini-gebakjes en/of petit fours, ijs en fruit, ...

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik8-2-2012 22:19:11

Ik hoop dat ik op de bakkunsten van wat familie en vriendinnen kan rekenen, we zouden dit aanvullen met een deel desserts van de catering en een deel dat ik op voorhand maak en invries. De dag voordien gaan bakken zit er bij mij niet in.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik10-2-2012 16:29:05

ik wou eerst zelf alles doen ... ik ben intussen zeer blij dat ik hulp al heb gevraagd hier en daar want dat is echt nodig. stress begint toe te nemen en zou me er die dagen NIET mee willen bezig houden, al wou ik het in het begin allemaal doen :)

Liesbeth
1-6-2013
 Meld misbruik2-11-2012 10:59:14

Wij gaan ook het dessertenbuffet zelf organiseren, maar niet zelf bakken. We gaan verschillende taarten bestellen (Tartes de Francoise) en aanvullen met snoepjes en chocolade enz. Eventueel bestellen we ook nog mini-cupcakes, maar ik vind die nogal zwaar. De mama had ook al voorgesteld om zelf nog tiramisu te maken, maar dan moeten we ook nog potjes en lepels huren, terwijl het anders enkel bordjes en vorkjes zijn. We vonden dit een goede middenweg tussen serieus besparen op het dessert en er toch niet té veel werk aan hebben.

Marjan
14-6-2014
 Meld misbruik11-3-2013 12:18:44

Dag,

Mijn nicht die vorig jaar is getrouwd heeft aan al haar tantes en nonkels gevraagd om 1 dessert te maken voor ong 30p en dat was dan het dessertenbuffet

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...