Nu Online
Momenteel zijn er 227 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even een vraagje...

8-2-2012 19:47:46
Dag allemaal,

Misschien een onnozel vraagje, maar wie vermeld je eerst op de trouwuitnodiging?
De naam van de bruid of de naam van de bruidegom?

Groetjes,
Sara

Sara
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1171

Titia
28-7-2012
 Meld misbruik8-2-2012 19:48:58

Ik zou gaan voor de naam van de bruid. We zijn zelf nog niet begonnen aan onze uitnodigingen ,dus volg ik voor alle zekerheid maar mee :)

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik8-2-2012 19:50:44

Wij hebben mijn naam eerst gezet..dus de naam van de bruid. Heb ook altijd gedacht dat het zo was (beetje etiquette volgens mij, dat de man de vrouw 'voor laat gaan'...:D)..

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik8-2-2012 19:56:19

Ik heb het ook altijd zo geweten dat de vrouw als eerste komt op een trouwuitnodiging en ik heb het op onze uitnodiging dus ook gedaan.
Maar op onze taart en op het papier om de mensen boven naar de zaal te leiden hadden ze dan weer mijn man zijnen naam eerst gezet

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik8-2-2012 19:59:03

Geen idee, ik vind gewoon dat "Evelien & Gunther" beter klinkt dan "Gunther & Evelien", vandaar dat we voor mijn naam eerst kiezen ;-).

Groetjes!

Evelien

Jill
9-3-2012
 Meld misbruik8-2-2012 20:02:55

Ik zou het ook niet weten, maar ik heb vooral gekeken hoe het het best klonk, net zoals Evelien. Bij ons is het dus Jill & Koen geworden...

Pascaline
28-7-2012
 Meld misbruik8-2-2012 21:35:15

Normaal moet de bruid eerst. Maar op onze uitnodiging is het qua lay-out mooier dat Kurt zijn naam eerst komt, omdat die veel korter is (dan Pascaline).

Kelly
8-6-2012
 Meld misbruik8-2-2012 21:44:37

Ik dacht dat de regel was dat voor de trouw de naam van de bruid eerst komt. Eens jullie getrouwd en dus man en vrouw zijn, komt de naam van de man eerst...

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik8-2-2012 21:45:18

Ik denk dat de "regel" zegt: eerst de naam van de bruid, maar ik zou het van jullie gevoel laten afhangen. Bij ons is het Lindsy & Peter geworden omdat we dat het best vinden klinken.

sofie
8-9-2012
 Meld misbruik8-2-2012 21:54:40

Ik heb deze vraag ook aan onze ceremoniemeester gevraagd. Hij zei dat je kon kiezen dat er geen vaste regel of etiquette was...

Evy
7-7-2012
 Meld misbruik8-2-2012 23:19:30

wij hebben ook gekozen voor Evy en Dries. Klinkt mooier...

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 10:21:57

bij ons komt ook eerst mijn naam

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 12:37:59

De naam van de bruid.

Ik heb iets anders gehoord van mn ceremoniemeester /weddingplanner ivm etiquette:
Zo lang we niet getrouwd zijn is het 'Tiffanie en Joeri'
Maar vanaf we getrouwd zijn is het 'Joeri en Tiffanie'
Dus uitnodiging, misboekje, ... bruid eerst.
Bedankingen: Bruidegom eerst...
Nu wij vinden sowieso Tiffanie en Joeri beter klinken dus mss doen we dat bij bedankingen ook wel ;-)

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik9-2-2012 12:50:04

Wij gaan het dan blijkbaar helemaal tegen de regels doen :-)

Wij vinden 'Benny & Tabita' veel beter klinken dan 'Tabita & Benny' :-)

Gewoon doen wat voor jou het beste lijkt... regels zijn er om gebroken te worden ;-)

Bart
8-9-2012
 Meld misbruik9-2-2012 17:09:43

Nemen jullie de "roepnaam" of de echte naam. Mijn vriendin noemt namelijk Sarah maar wordt door iedereen Saartje genoemd...

Ik zou er in ieder geval geen ruzie over maken, wie als eerste komt :)

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 18:45:42

Bart: Als iedereen haar Saartje noemt, zou ik dat durven nemen hoor... Klinkt ook veel speelser hé ;-)

rosette
14-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 19:08:53

Heb net gelezen op een site over huwelijksetiquette altijd eerst de naam van de bruid

Kirsten
16-6-2012
 Meld misbruik12-2-2012 3:01:19

wat dat betreft geef ik echt geen stik om de etiquette... ik neem gewoon wat het beste klinkt!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info