Terug naar overzicht
Ik zou gaan voor de naam van de bruid. We zijn zelf nog niet begonnen aan onze uitnodigingen ,dus volg ik voor alle zekerheid maar mee :)
Wij hebben mijn naam eerst gezet..dus de naam van de bruid. Heb ook altijd gedacht dat het zo was (beetje etiquette volgens mij, dat de man de vrouw 'voor laat gaan'...:D)..
Ik heb het ook altijd zo geweten dat de vrouw als eerste komt op een trouwuitnodiging en ik heb het op onze uitnodiging dus ook gedaan.Maar op onze taart en op het papier om de mensen boven naar de zaal te leiden hadden ze dan weer mijn man zijnen naam eerst gezet
Geen idee, ik vind gewoon dat "Evelien & Gunther" beter klinkt dan "Gunther & Evelien", vandaar dat we voor mijn naam eerst kiezen ;-).Groetjes!Evelien
Ik zou het ook niet weten, maar ik heb vooral gekeken hoe het het best klonk, net zoals Evelien. Bij ons is het dus Jill & Koen geworden...
Normaal moet de bruid eerst. Maar op onze uitnodiging is het qua lay-out mooier dat Kurt zijn naam eerst komt, omdat die veel korter is (dan Pascaline).
Ik dacht dat de regel was dat voor de trouw de naam van de bruid eerst komt. Eens jullie getrouwd en dus man en vrouw zijn, komt de naam van de man eerst...
Ik denk dat de "regel" zegt: eerst de naam van de bruid, maar ik zou het van jullie gevoel laten afhangen. Bij ons is het Lindsy & Peter geworden omdat we dat het best vinden klinken.
Ik heb deze vraag ook aan onze ceremoniemeester gevraagd. Hij zei dat je kon kiezen dat er geen vaste regel of etiquette was...
wij hebben ook gekozen voor Evy en Dries. Klinkt mooier...
bij ons komt ook eerst mijn naam
De naam van de bruid. Ik heb iets anders gehoord van mn ceremoniemeester /weddingplanner ivm etiquette:Zo lang we niet getrouwd zijn is het 'Tiffanie en Joeri'Maar vanaf we getrouwd zijn is het 'Joeri en Tiffanie'Dus uitnodiging, misboekje, ... bruid eerst.Bedankingen: Bruidegom eerst...Nu wij vinden sowieso Tiffanie en Joeri beter klinken dus mss doen we dat bij bedankingen ook wel ;-)
Wij gaan het dan blijkbaar helemaal tegen de regels doen :-)Wij vinden 'Benny & Tabita' veel beter klinken dan 'Tabita & Benny' :-)Gewoon doen wat voor jou het beste lijkt... regels zijn er om gebroken te worden ;-)
Nemen jullie de "roepnaam" of de echte naam. Mijn vriendin noemt namelijk Sarah maar wordt door iedereen Saartje genoemd...Ik zou er in ieder geval geen ruzie over maken, wie als eerste komt :)
Bart: Als iedereen haar Saartje noemt, zou ik dat durven nemen hoor... Klinkt ook veel speelser hé ;-)
Heb net gelezen op een site over huwelijksetiquette altijd eerst de naam van de bruid
wat dat betreft geef ik echt geen stik om de etiquette... ik neem gewoon wat het beste klinkt!