Nu Online
Momenteel zijn er 683 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

originele tafelschikking ideën

8-2-2012 19:48:38
Dag iedereen

Ik ben hopeloos op zoek naar een originele manier om de mensen aan de juiste tafel te krijgen.
Je weet wel, soms worden foto's verknipt, of thema reizen, ... maar we willen dus iets origineels.
Hebben jullie nog ideeën? Of zijn jullie al naar een trouw geweest met iets kei-origineels?
Alvast bedankt en veel trouwgenot (lees: STRESS!)

Groetjes

bieke
1-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 6657

bieke
1-4-2012
 Meld misbruik8-2-2012 19:50:04

Oeps! Typfout in de titel! Ideeën!!!

Little L

Meld misbruik8-2-2012 19:57:21

Bieke,

ikzelf vind het altijd leuk als het iets is dat echt bij het koppel past. Een bruidegom die zelf bier brouwt had de tafels naar trappisten genoemd, een koppel dat op safari ging had de verschillende locaties als tafelnamen... Dus ik zou als startpunt jullie hobbies/interesses nemen en van daaruit beginnen zoeken :)

L.

An
9-6-2012
 Meld misbruik8-2-2012 20:01:00

Wij werken met bloemen. Een andere bloem per tafel. De bloemen delen we dan uit aan het einde van de receptie. Op elke tafel staat een vaas waarin de bloemen dan geplaatst kunnen worden. Op het einde van de avond kan iedereen zijn/haar bloem mee naar huis nemen. We denken er ook over om een bedankt-kaartje eraan te hangen.

Jill
9-3-2012
 Meld misbruik8-2-2012 20:03:48

Wij nemen plaatsen die we zeker gaan bezoeken tijdens onze huwelijkreis. We gaan naar Barcelona, dus veel bekende plaatsten die we kunnen bezoeken.

mei
5-5-2012
 Meld misbruik8-2-2012 20:05:14

Hoi, Wij geven de gasten een kaartje met de naam van een stad of plaats die We ooit op reis hebben bezocht: rome, firenze,... Op de tafels staan dan Grote (a4) foto s van mijn partner en ikzelf in die stad, met natuurlijk ook in grote Letters de naam van die stad, ik vond dit leuk omdat er ook foto s inzitten Van 9 jaar geleden! Zo kunnen onze gasten een klein beetje onze reizen en onze Periode voor ons huwelijk meebeleven:-))

LL
29-9-2012
 Meld misbruik8-2-2012 20:35:29

- liefde is... cartoons die toepasselijk zijn bij jullie relatie
- snoepjes (die je dan in grote schalen op tafel zet)
- stripfiguren
- tv series
- gezelschapspelletjes
of inderdaad iets persoonlijks (hobby, interesse)

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik8-2-2012 21:00:27

Ik ga dit zeker volgen...
Is ook iets dat we nog niet hebben en ook geen idee hebben voor iets leuks...
We hebben wel hobby's, maar hoe we die dan moeten verwerken in tafelnamen... pffff....

bieke
1-4-2012
 Meld misbruik8-2-2012 21:23:12

Dankjewel allemaal!

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik8-2-2012 21:36:40

Wij hebben hetzelfde probleem, wij hebben ook hobbies maar niets echt gezamelijk, ook onze muziekstijl ligt uit elkaar, snoepjes werd reeds door een bevriend koppel gedaan vorig jaar, op vakantie zijn we nog maar een paar keer geweest ...moeilijk

cindy
1-9-2012
 Meld misbruik8-2-2012 21:39:11

hallo bruidjes bij ons is het thema snoep (ik ben een zoetebekje)na de receptie krijgen de mensen vb een mars en zij mogen dan aan de tafel van de marskes gaan zitten en op de marssen die op tafel liggen zetten we de namen en zo hebben we direct onze naamkaartjes

stephanie
13-7-2012
 Meld misbruik8-2-2012 21:51:59

hallo,
wij gaan waarschijnlijk met het thema "liefde is..." werken. ben al eens naar een trouw geweest waar het thema Disney was en hun openingsdans was dan ook heel toepasselijk het liedje uit Aladdin "A whole new world". deze openingsdans deden ze dan ook buiten onder een hemel met vuurwerk. heel mooi allemaal

Daisy
20-7-2012
 Meld misbruik8-2-2012 22:39:15

Hey, wij gingen eerst onze koosnaampjes nemen, maar we hebben teveel tafels, of te weinig koosnaampjes ;) en nu gaan we liedjes nemen. Elk krijgt een kaartje met daaraan een bruid of bruidegom gelukspoppetje, en de titel en uitvoerder van een van onze lievelingsliedjes, als de plaat gedraaid wordt weten ze dat ze naar hun tafel mogen. Mijn collegatje trouwt ook en die nemen liefde is ... Als thema, en zij gaan dan aanvullen met dingen die ze zelf leuk vinden, bv elkaar laten uitslapen. Je kan ook gekleurde themas nemen, bv eendjes groetjes

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik9-2-2012 6:45:17

ik heb op dit forum het idee "gepikt" van de vliegtuigtickets.

Je geeft elke gast een vliegtuigticket ( dat je zelf maakt), en daar staat als destinatie dan een stad op waar wij geweest zijn.
en de tafel noemt dan naar die stad.
Bij het afroepen wordt dan gezegd: de passagiers met bestemming New York kunnen nu inchecken ( of iets dergelijks)
Het kan zijn dat we ook nog foto's van ons in die stad op tafel gaan zetten.

Groetjes,

Sofie

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 12:35:36

Wij werken met thema zee...

We lieten bij een houtbewerker houten staanders maken om op de tafels te zetten.
Bv. Zeepaard, schelp, zeester, meeuw, strandcabine...
Bij aankomst krijgen de mensen dan een envelop met een foto van hun symbooltje.
Ook de naamkaartjes zijn gemaakt met zo'n staander - foto in...
Wel leuk!

Jolien
23-7-2011
 Meld misbruik9-2-2012 14:20:05

Ja wij hadden ook het idee met de vliegtuigtickets, naar onze huwelijksreis bestemmingen (Aruba en New York) en dan nog Londen omdat dit een speciale stad voor ons is.
Dan telkens per tafel een toepasselijk liedje gespeeld (New York, New York / Lambada en Always look on the bright side of life)

Wendy
1-12-2012
 Meld misbruik9-2-2012 14:40:43

Ik ga dit ook opvolgen, want we zijn er ook nog noet helemaal uit hoe we het gaan doen.
Eerst hadden we gedachr om iets met wielrennen te doen, omdat we elkaar op een wielerwedstrijd leren kennen hebben (partner is wielrenner vandaar), maar dat lijkt toch niet zo evident.

Hoe zien jullie dat eigenlijk praktisch met die vliegtuigticketten, wie geeft die dan aan de betrokken personen?

Little L

Meld misbruik9-2-2012 22:33:25

Wendy,

voor een thema met wielrennen kan je toch de tafels benoemen met:
- team namen
- onderdelen van de koers (kopgroep, peleton, volgwagen, ...)
- grote koersen (Vuelta, Giro, Tour, ...)
- bekende wielrenners ...

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik10-2-2012 16:33:21

in puzzelvorm :
- 1 kant thema van de tafel of foto er van
- andere kant deel van het feestreglement
als ze alle stukjes bij elkaar leggen krijg je het feestreglement per tafel in zijn geheel!

sarah
11-8-2012
 Meld misbruik12-2-2012 18:17:10

Hallo
Wij willen werken met verschillende ski-pistes en dan après ski muziek. Maar we weten niet hoe we dit moeten over brengen naar de gasten. Dachten aan ski-passen, maar weten niet hoe we aan zoveel kaartjes moeten geraken.

Jessica
4-5-2013
 Meld misbruik3-3-2012 23:00:17

ik vind het super moeilijk om zoiets te bedenken. Onze hobby is eigenlijk vooral triatlon; zodanig onbekend dat je daar weinig mee kan doen... je kan moeilijk de mensen een fietshelm of loopschoenen geven :-) tenzij misschien gekleurde badmutsen haha ;)

Veerle
30-6-2012
 Meld misbruik5-3-2012 8:52:12

Wij gaan elke tafel op een ander schlager-lied doen binnenkomen..
niet omdat wij zodanig fan zijn van die liedjes maar gewoon omdat het direct ambiance verzekerd is.. :-)

sarah
11-8-2012
 Meld misbruik5-3-2012 19:36:59

en heb je ideeen van schlagers want komt eigenlijk op hetzelfde neer als adres ski muziek. ambiance van in het begin

Veerle
30-6-2012
 Meld misbruik6-3-2012 12:50:43

Het zullen de gekende liedjes zijn zoals frans bauwer, laura lynn, Kristof, enz.
als je op internet zoekt op schlagers krijg je er heel wat!
ambiance zal er zeker inzitten! :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...