Nu Online
Momenteel zijn er 627 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ruzie in familie

9-2-2012 8:00:35
Hallo trouwers,

Ik zit hier met een heel groot probleem dat me even van het hart moet. Mijn ouders en broer hebben ruzie met mijn zus.
Mijn zus is mijn alles en ik wil niet dat ze zich verloren gaat voelen die dag. Ik ben me daarom nu al heel druk aan het maken daar die toch gaan samenkomen bij mij thuis, op de receptie, op het avondfeest. Ik maak me daar veel meer zorgen over dan het kiezen van de ringen, de trouwjurk.
Weet er iemand raad.

Vera
5-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 973

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 8:32:09

Praat met beide partijen. maak duidelijk dat het jouw dag is en dat ze volwassen genoeg moeten zijn om hun persoonlijke vetes die dag aan kant te laten.

Sarah
17-8-2013
 Meld misbruik9-2-2012 8:43:14

Hey Vera,
Da's idd niet leuk en begrijp dat je je zorgen maakt. Bij mijn familie is het ook ruzie, maar op familiefeesten houden ze toch rekening met de anderen. Je kan hun mss zeggen hoe belangrijk je het vindt dat ze daar allemaal zijn en wenst dat ze eens denken aan jullie dag en niet aan hun ruzie's en ze aan de tafels niet te dicht bij elkaar zetten. En je kan hun ook zeggen als er dan toch ruzie van kom dat je ze dan liever er niet meer bij heb, ongeacht wie er eerst begin. Ik denk wel als je het duidelijk maakt, dat ze er echt wel rekening mee zullen houden.
Je kan ze best eens eerst ervoor eens samen uitnodigen en dan aan hun allen zeggen, terwijl ze het samen horen en wij weet leggen ze de ruzie bij.

Ik wens je alvast veel geluk.

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 10:17:35

Ik ben het eens met Sarah en Heidi, praat er van te voren met iedereen over. Ik zou dat eerder apart doen dan met iedereen samen. Op de dag zelf kun je ze een beetje uit elkaar houden, bijvoorbeeld niet naast elkaar zetten tijdens ceremonie of aan de eretafel.

Wendy
1-12-2012
 Meld misbruik9-2-2012 14:31:51

Hey Vera,

Ik zit ook met zo een probleem.
Dan niet met ruzie in de familie.
Maar de familie van mijn verloofde heeft sinds kort ruzie met de beste kameraad van mijn verloofde.
Het probleem is dat die beste kameraad de getuige is van mijn verloofde.
Ik ben hier ook meer mee bezig in mijn hoofd of dit wel goed gaat aflopen dan met me zorgen te maken over de rest van de voorbereidingen.
Hoe moet het met de eretafel?
Gaan die op de mooiste dag van ons leven ruzie beginnen maken,...
Manman waarom kunnen mensen niet gewoon overeenkomen.

grs,
Wendy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...