Terug naar overzicht
He, Tja voor de kerk trouwen heeft vind ik dan dat tikkeltje meer!U kan nog voor de kerk trouwen zelfs als je al voor de kerk getrouwd bent geweest geven ze nu een viering. Misschien is het mogelijk om de zaal langer te huren?Groetjes
Hey,Je kan zeker nog voor de kerk trouwen!!! En heeft inderdaad een geeft inderdaad een zeer mooie waarde (alé naar mijn gevoel)... Je kan ook steeds een kerkelijk huwelijk de dag van vandaag zonder extra eucharistie. Dit is evenwaardig aan een met eucharistie, maar er is meer plek voor persoonlijke teksten in een viering zonder eucharistie (hostie) dan eentje met. Persoonlijk in jullie geval zou ik kiezen voor een viering zonder eucharistie en iets meer persoonlijke teksten muziek verwerken (beetje meer mogelijkheden aanleunend zoals bij rent a priest), omdat jullie wws minder belang hechten in het dasgelijkleven aan het communiceren van de hostie... en het huwelijk is op zichzelf ook een sacrament. Dus wanneer wel communi doet zijn er gewoon twee sacramenten die dag.... maar niet nodig voor een geldig huwelijk voor de kerk.Is natuurlijk maar mijn idee...Veel groetjes Ellen Maar
Hey,bij ons was er ook wat twijfel tussen kerk en rent a priest. Omdat mijn toekomstige met rent a priest reeds mooie dingen had gezien. Maar toen begon ook de praktische kant van de zaak. Een tent in de tuin was een optie maar om dan alleen een viering in te doen was dit toch ook best wel kostelijk. Wij trouwen nu in de kerk waar ik gedoopt bent, communie gedaan enz en we hebben een geweldige pastoor die van het principe is alles kan en alles mag. Misschien moeten jullie ook een kerk zoeken waar er echt een toffe pastoor is dus jullie begrijpt?
misschien ook nog een ideetje: wij laten het avondfeest direct aansluiten bij de ceremonie. Zo kan het allemaal in dezelfde zaal. Enige nadeel is dan wel dat het moeilijker is om iedereen erop uit te nodigen (als je bijvoorbeeld apart receptie hebt ofzo)