TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
tine
14-8-2010
|
11-2-2012 9:44:36
Doen waar je je goed bij voelt, het is jullie feest! en als je weet dat ze neerbuigend of grof gaan doen op jouw dag, waarom zou je ze dan vragen? ik heb om dezelfde reden men eigen ouders zelfs niet gevraagd op onze trouw (hielden die wel heel bescheiden maar soit). wij wilden enkel mensen rondom ons die dag waar we ons mee konden amuseren. ik zou desnoods even met je tante gaan praten en je gevoel uitleggen, zien wat zij zegt.
|
|
tamara
|
11-2-2012 9:46:44
idd doen waar je je goed bij voelt wij vragen ook geen neven en nichten, we zien die toch nooit, in die 10j dat we samen zijn heb ik nog maar 3 van mijn ventje zijn nichten gezien, de overige 6 nog nooit
|
|
nancy
14-9-2012
|
11-2-2012 10:03:42
Inderdaad,het is jullie dag en gewoon uitnodigen wie jullie willen. Ze zullen daar misschien wel commentaar op hebben maar als jullie ze wel uitnodigen hebben ze wss ook commentaar op jullie feest en dat kunnen jullie missen hé
Wij zitten zo met de voetbalploeg van mijn zoontje,er zijn ook ouders bij waar ik minder contact mee heb en die zullen er dan ook niet bij zijn,enkel mensen waar wij iets aan hebben!!
|
|
Els
30-6-2012
|
11-2-2012 10:06:25
hey Evelien, als je er geen goed gevoel bij hebt, niet uitnodigen. Het is jullie dag, het is jullie feest; laat jullie omringen door mensen die jullie wel een warm hart toedragen. Groetjes Els
|
|
Jill
10-8-2012
|
11-2-2012 10:23:51
ik zou ze persoonlijk niet vragen ,je trouw is geen familie reunie het is een feest van jullie met alle belangrijke mensen om jullie heen die jullie graag hebben!!
laat je feest niet verbrodden ... je moet ervan kunnen genieten!
xxxx
|
|
Evelien
14-4-2012
|
11-2-2012 10:31:20
Merci voor al die lieve reacties! Ik denk dat ik inderdaad mijn hart ga volgen en ze niet ga vragen. Mijn papa zou ze voor de receptie vragen om de rust in de familie te bewaren, maar als ik 't er nog eens met hem over heb waarom de keuze om ze absoluut niet te vragen, dan zal hij er ook wel begrip voor opbrengen. Tenslotte zou ik het heel jammer vinden als 1 rotopmerking van de vriend van mn nicht onze dag om zeep helpt... xx
|
|
Silke
6-10-2012
|
11-2-2012 11:27:44
Ik zou ook mijn hart volgen, maar zou het jammer vinden als ik beide nichtjes niet kan uitnodigen omwille van één vriendje... Op zo'n momenten zou ik mij vooral afvragen van hoeveel contact zal ik effectief hebben met dat vriendje op de huwelijksdag? Uiteindelijk zal dit kort zijn en kan je toch je nichtjes uitnodigen... Misschien zou ik mijn nicht ook wel erover aanspreken. Ik wil je er graag bij, maar zou het apprecieren dat je vriendje niet weer zo'n uitspraken afgaat zoals bij het vorige feest... Maar uiteindelijk je hart volgen! Ik heb ook familieleden die niet gevraagd worden en ik heb er nog geen seconde mee ingezeten dat dit onrust zal stoken. Waarom ze niet gevraagd zijn is net omdat ze altijd onrust stoken. Dus of ik ze nu vraag of niet, er zal sowieso commentaar zijn. En dan heb ik liever commentaar over het feit dat ze niet moeten komen, dan commentaar of ruzie op de dag zelf!
|
|
Cindy
5-5-2012
|
11-2-2012 13:36:21
Als ik het zo begrijp zou je ze eerder voor de lieve vrede uitnodigen, maar als ze nu komen of niet: comentaar gaan ze blijkbaar zoieso hebben. Mijn idee van een huwelijk is: je trouwt omdat je elkaar ziet en je doet dit met een feest omdat je aan iedereen DIE JE NA AAN HET HART LIGT wil duidelijk maken hoe graag jullie elkaar wel zien, dus niet voor nichtjes die je maar eens in de 5 jaar ziet. Het is JULLIE feest en niet dat van tante, dus JULLIE keuze en niet die van tante. Je mag je dag niet laten verpesten door mensen die het niet goed met jullie menen. Iedereen heeft zo wel van die mensen in de familie die ze zelden zien, en voor de lieve vrede toch uitnodigen, maar dan moeten ze wel "in vrede" komen hé. Ik zou het niet doen, jouw papa gaat dat wel begrijpen als je het zo een beetje kan uitleggen. Het zijn grenzen die je zelf moet durven trekken. Niet over inzitten.
|
|
Lieselot
10-3-2012
|
11-2-2012 13:50:33
Moeilijke situatie... Best eens heel goed nadenken voor je iets onderneemt (of net niet)... Zoals je schrijft zit je sporadisch eens samen, en de laatste keer viel serieus tegen. Ik kan begrijpen dat je deze mensen (of zeker toch de vriend) niet op je trouwfeest wil hebben indien hij zo zou doen. Dan zou ik me volgende dingen afvragen: 1. gaat hij écht wel zo doen denk je? 2. zal je nicht zich niet aangevallen voelen als je haar vriend niet zou meevragen? (zet jezelf eens in haar plaats!) 3. kan je hen/hem op voorhand vragen om het ietwat deftig te houden? 4. ga ik met deze beslissing geen 'breuk' creeëren?
Ik begrijp dat het jullie dag is, en jullie beslissen over alles... Maar zou je dit niet beter gewoon zo laten en de mensen vragen? Wie weet valt het allemaal enorm goed mee??
Think about it!
|
|
Ethel
|
11-2-2012 14:57:02
Ik vind de opmerkingen van Lieselot heel terecht. Uiteraard kies je op die dag volledig wie je wil en kan je rotte opmerkingen totaal wel missen. Maar als het maar om 3 personen gaat, zou ik toch overwegen van ze wel uit te nodigen. Zonder partner vind ik voor nichtjes wel kunnen eigenlijk. Al is het inderdaad zo dat je van die éne persoon waarschijnlijk niet veel last gaat hebben.
Goh, het ligt toch echt gevoelig allemaal he, zo'n dingen. Ik heb ook dergelijke problemen ze, maar overweeg om ze voor de lieve vrede toch maar uit te nodigen (enkel voor de receptie weliswaar) en dan hoop ik dat ze de beleefdheid in zich hebben om niet te komen :).
|
|
Ann
28-9-2012
|
11-2-2012 15:23:40
Niet makkelijk... wijzelf vragen enkel de mensen die we erbij willen hebben. bij Koen zijn familie vallen er een deel af. Bij mij idem.
het is een keuze dat je zelf maakt, maar hou er idd rekening mee dat het een breuk kan veroorzaken. (wat aan mijn kant het geval is, omdat ik op een eerder feestje niet de hele familie gevraagd had)
|
|
Cindy
5-5-2012
|
11-2-2012 16:03:31
Jammer voor degenen die hierdoor denken dat ze een breuk hebben veroorzaakt. Eigenlijk vindt ik dat dit meer zegt over die familieleden dan over jullie zelf. Zelf vindt ik het een beetje hypocriet om mensen te vragen die je er eigenlijk niet bij wenst en dat ze je daardoor niet meer bekijken mag je niet persoonlijk aantrekken. Als je ze er niet bij wil dan is dat niet zonder reden en ik zou dit jammer vinden maar helaas meer voor hen dan voor mezelf. Ik klink misschien wel een beetje hard, besef ik zelf ook wel hoor, maar als je zoals ik al teveel tegen de schenen geschopt geweest bent van zo'n familieleden dan zie ik liever hun hielen dan hun tenen. Het kan natuurlijk ook juist wel de familie weer naar elkaar trekken ook hé, als je ze wel vraagt. Het blijft een moeilijke kwestie, maar ik vraag geen mensen die grof gaan doen tegen mij. Wat Ethel zegt vindt ik dan ook weer waar: nichtjes zonder partner kun je wel vragen.
|
|
Hilde
7-9-2012
|
11-2-2012 18:51:43
Goh eum...ik zou ze wel uitnodigen want als jullie dat niet doen dan gaat jullie tante wss ook niet komen en miss andere mensen in de familie zitten opstoken. Geeft de vriend van uw nicht een grove opmerking, dan antwoord je gewoon terug ofwel doe je het alsof je het niet hoort. Veel succes!
|
|
petra
1-9-2012
|
11-2-2012 22:56:44
als je ze uitnodigt krijg je een mooier cadeau dan dat ze enkel op receptie komen, en zet ze aan een tafeltje in een hoekje, ver genoeg van de eretafel (dit zou ik doen :P ) niet uitnodigen, tja het is tenslotte familie, geen achternichtje ofzo.. en er zullen wel genoeg andere mensen zijn om tegen te praten ;-)
|
|
petra
1-9-2012
|
11-2-2012 22:59:55
en oja, zonder partner uitnodigen.. ik vind dat een beetje raar, dat zal in de toekomst het contact zeker niet verbeteren, dit zou ik niet doen, iedereen mag van mij iemand meebrengen, als ze niet alleen willen komen, al is het een hele goede vriend ofzo, alleen is maar alleen..
|
|
Evelien
14-4-2012
|
12-2-2012 1:06:41
Amai, wat een hoop reacties :). Merci om te reageren allemaal.Goh Petra, ivm het feit dat je een mooiere kado krijgt als je ze op het feest vraagt ipv op de receptie... dat vind ik nu niet echt een reden om ze te vragen. Zeker omdat mijn nichtjes vaak 'op het schuim' meegaan met mijn oma (ze profiteren echt van haar en laten haar altijd betalen), dus voor de kado's moet ik het zeker niet doen ;-). Ik heb eens nagedacht of hij echt een rotopmerking zou maken (ja), en of dit een breuk zou creeëren, misschien maar veel verlies ik er niet mee, want het contact is sowieso al heel beperkt... Ze maken ook maar een klein deel van de familie uit (dus geen kans tot opjutten van andere mensen), ik zou het vooral erg vinden voor mijn bomma en papa (hun deel van de familie) dat er discussie zou komen, omdat het tenslotte mijn beslissing is van ze niet te vragen. Anderzijds heb ik geen close band met beide nichten, dus kan me wel helemaal vinden in hetgene Cindy zegt: gewoon mensen vragen die je nauw aan het hart liggen. Heb er met papa over gepraat en ondanks het feit dat ik het me toch een beetje zal aantrekken (want ik sluit niemand graag uit), denk ik dat ze niet vragen de beste oplossing is... Liefs x
|
|
petra
1-9-2012
|
12-2-2012 12:15:32
als je je daar het beste bij voelt, moet je dat zo doen, meid! :-) en met de kado's; ik ben nogal materialistisch :P
|
|
kim
7-7-2012
|
12-2-2012 12:36:55
Ik vraag mijn tante en nonkel ook niet, en hun 2 kinderen wel. En moet je eens iets weten ? Ik trek mij de commentaar écht niet aan ! ;-) En dat moet jij ook niet doen, het is jullie feest, niet dat van hen !
Met mijn tante en nonkel heb ik al een paar jaar geen contact meer, ze wonen in mijn straat en ik kom ze af en toe tegen maar als ze doen of ze mij niet kennen ... tja, geen uitnodiging in hun brievenbus dus! :-)
Doen waar jij je goed bij voelt !
|
|
Alessia
7-9-2012
|
13-2-2012 19:06:59
Hey, ik zit ook met zo'n familieprobleem. Ik zie mijn tantes en onkels en oma/opa van mama kant heel weinig -lees 1 keer per jaar = al veel-. En als we toch eens naar mijn oma gaan dan bekijkt ze ons alsof we ik weet niet wat zijn en roddelt ze zo hard en zo veel als ze kan. Ik voel mij daar ook niet welkom en met mijn tantes/onkels/neven/nichten heb ik ook geen contact! Omdat ik niet wist wat te doen heb ik hun een mailtje gestuurd met -save the date...- denk je dat ze terug hebben gestuurd? NIET!!! Dus nu twijfel ik echt heel fel. Ik weet sowieso dat ze zullen roddelen als ze niet uitgenodigd worden -van hier tot Italë en terug :p-, maar als ik hen wel uitnodig zullen ze eveneens roddelen want jah ik ben nog veel te jong... ! Ik wil het gewoon voor mijn mama doen zodat zij niet de gevolgen 'geroddel' moet dragen, maar dan denk ik ook, ze moeten mijn mama ook niet hebben en mijn oma heeft haar zelfs al een paar keer gezegd dat ze daar niet welkom is... zucht! familie kan toch een grote probleem zijn soms hè! Succes nog
Groetjes
|
|
Evelien
14-4-2012
|
8-3-2012 18:43:21
Heyhey! Eventjes het vervolg op het familiedilemma. Uiteindelijk heb ik er met bomma over gepraat en ze vond het inderdaad jammer als ik mijn nichtjes niet zou vragen, maar respecteerde m'n keuze. Twee dagen nadat de trouwuitnodigingen gepost waren, kreeg ik een telefoontje van m'n tante, met de vraag of ik het adres van mijn nichtjes niet moest weten. Voor ik iets kon zeggen zei ze 'je gaat ze toch vragen?'. Ik ben zo eerlijk geweest om toe te lichten waarom ik ze niet wou vragen. Tante vond het zeer jammer, maarja, ik ga echt niet schijnheilig gaan doen. Enfin, blij dat ik m'n gedacht heb doorgedreven zodat ik zonder zorgen om scheve opmerkingen van mijn trouwdag kan genieten ;-).
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|