Nu Online
Momenteel zijn er 297 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat op het menu te zetten?

11-2-2012 11:23:16
Hallo allemaal,

Hier zijn we weer met een vraag... Maandag hebben we een afspraak met de zaal en willen we al eens over een menu praten. Wij zullen niet met buffetten werken maar het eten aan tafel laten komen (behalve dessert natuurlijk).
Onze zaal laat ons heel vrij in het kiezen van het menu. Dat was toen een groot pluspunt toen we voor deze zaal kozen. Op dit moment maakt dit het ook wel moeilijker, want waar begin je??
Heeft er iemand zijn/haar menu al vastgelegd? En wat kiezen jullie dan zoal? Het mag natuurlijk wat "chiquer" zijn maar ik ga de mensen ook geen vreemde dingen voorschotelen die ze nog nooit gezien hebben :-)

Merci voor de feedback!
x
Sarah

Sarah
19-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 932

Jontje
20-7-2012
 Meld misbruik11-2-2012 11:32:14

wij hebben gekozen voor het volgende menu:

Rundscarpaccio
*
Heldere groentensoep met aspergepunten
*
Bordje met tongske, scampi en pureetorentje met een kreeftensausje
*
Kalfsfilet, met groentenboeket en kroketjes
*
Dessertenbuffet met ijstaart

En 's nachts zijn er nog mini hotdogs en mini sandwiches op het buffet samen met nog overschot van het dessertenbuffet.

Groetjes

Jill
9-3-2012
 Meld misbruik11-2-2012 11:33:58

Wij hebben als voorgerecht zalm met venkel en witte wijnsaus, en als hoofdgerecht filet mignon met varkenswangetjes en warme seizoensgroenten. En dan een uitgebreid dessertenbuffet.

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik11-2-2012 12:08:58

Hey,

wij hadden een salade met kreeft, Ossehaas Rossini met knolselderpuree en champignons en een tapas van dessert (een stukje ijstaart, moeulleux, bavarois en verse aardbeien).
Om 01u00 hadden we nog frietjes :)

Groetjes,
Hanne

inge
15-9-2012
 Meld misbruik11-2-2012 15:51:00

Wij kiezen voor receptie met 6 tal hapjes, daarna een voorgerecht: ik had ook ook gedacht aan rundscarpaccio of slaatje van scampi, als hoofdgerecht denk ik aan parelhoen en dan dessertbuffet. De soep laat ik er vantussen en twee voorgerechten vind ik veel te veel. Ons dessertbuffet blijft gans de nacht staan.

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik12-2-2012 7:32:26

wij zitten met heel veel moeilijke eters en hebben er wel een beetje naar gekeken. eigenlijk hebben we elk ons lievelingsgerecht genomen (en dan nog zullen er zijn, die hun neus zullen ophalen)

- eerst soep (tomatensoep)
- dan scampi diabolique
- filet pur met warme groentjes

- en dan zeer uitgebreid dessertbuffet

groetjes

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik13-2-2012 9:27:58

Wij hebben ervoor gekozen voor een voorgerecht en soep aan tafel, en dan een grill-diner waarbij de gasten kunnen kiezen uit twee gerechten van de grill en twee van het warme buffet. Wij hebben ook behoorlijk wat moeilijke eters in de familie, dus we hebben een aantal klassiekers genomen :

Voorgerecht : Slaatje van gandaham met meloen en ananas
Soep : Tomatenroomsoep met balletjes
Grill :
Varkenshaasje met graanmosterdsaus
Steak met driepepersaus
Warm buffet :
Kalkoenmedaillons archiduc
Duo van zalm en zeetong met snippergroenten op tuinkruidensaus
Dessert : Dessertenbuffet

We hadden er graag enkele speciallekes tussen gestoken, maar als de helft het niet zou lusten vind ik dat ook zonde van het geld. En het is toch feest voor iedereen. Deze gerechten vinden we zelf ook superlekker, en zo is er altijd wel iets dat ook een moeilijke eter lust (zelfs de kinderen).

Sofie
26-5-2012
 Meld misbruik13-2-2012 13:16:50

Wij hebben bij onze traiteur voor deze menu gekozen:

* luxehapje bij het aperitief
* gebakken zeebaars met Mechelse asperges en gewelde botersaus
* heldere bouillon van gevogelte
* wit van parelhoen 'fine champagne’, gesmoord witloof en amandelkroketjes
* sabayon van kriekenbier met vers fruit, vanilleroomijs en sinaasappelkrokantje
* koffie met huisgemaakte zoetigheden

Succes!

Steffie
4-8-2012
 Meld misbruik13-3-2012 12:33:13

Bij ons zal het waarschijnlijk worden :

Wachtbordje met 3 mini gerechtjes :
* Gerookte zalm in een glaasje met granny smith schilfers en ajuin
* Rundscarpacio met parmesaan schilfers en balsamico
* Gandaham met meloen

Warm voorgerecht :
Gegrilde zwaardvisfilet met wasabo-mouseline

Tussengerecht:
Limoensorbet

Hoofdgerecht:
Parelhoenfilet met fine champagne saus, een zomers slaatje en kroketten

Dessert:
Dessertbuffet & koffie met versnaperingen

Steffie
4-8-2012
 Meld misbruik13-3-2012 12:34:01

** ik bedoel dus : wasabi - mouseline :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...