Nu Online
Momenteel zijn er 382 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ervaringen met party tafels/walking diner,...

11-2-2012 23:55:21
Hallo,

Voor onze trouw zouden we kiezen voor een formule waar er om het kwartier voor 2u lang een hapje wordt geserveerd. Maar nu vroeg ik me af , voor de mensen die zelf ook zo een formule kozen of al meemaakten,... , vinden jullie dit een leuk concept? Zet je dan best de helft aperitief tafels en dan nog wat tafels waar ze aan kunnen zittten?

Lies
21-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 923

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik12-2-2012 1:44:55

Jullie gasten komen naar het feest, niet alleen voor jullie, maar vooral voor "zichzelf".
Ze willen kunnen praten, voldoende eten, drinken, hun favoriete muziek horen en dansen.
Sommigen hebben misschien reeds een hele dag gewerkt of hebben een duur kado bij.
Kortom, indien je er een geslaagd feest wilt van maken, moet je aan hun behoeften voldoen.
Je serveert 8 hapjes, wat dat precies is weet ik niet, maar zorg dat ze zeker niet met honger of dorst zitten.
Een dansvloer in het midden lijkt aangewezen.
Niet te groot, te klein, teveel of te weinig licht.
Veronderstel dat het feest van 19u tot 3u, 8 uur duurt....eventjes zitten om te bekomen na wat dansen of om wat te kunnen bijpraten, dus stoelen zijn essentieel.
Je moet je gasten "bewerken", alles moet kloppen, zoniet krijg je van die taferelen:
http://www.vt4.be/videos/slechts-3-gasten-op-de-dansvloer
Ontbreekt er iets...gaan ze naar huis.

grtz www.discovideo.be

inge
15-9-2012
 Meld misbruik12-2-2012 10:01:32

Ik ben persoonlijk ook niet zo voor walking dinners en zeker niet op een huwelijksfeest, waar je mensen hebt van alle leeftijden. Wij hebben het al tweemaal meegemaakt op een trouwfeest en wij kiezen er niet voor. Bediend worden aan tafel vind ik persoonlijker leuker en dan ben je zeker dat er niemand vergeten wordt.

Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik12-2-2012 10:24:39

Hey Lies,

Wij doen dit wél zo. Het is niet omdat sommigen een groot, duur feest houden dat ze moeten verwachten dat iedereen dat wil of kan doen! Ons idee? Als ze vinden dat het niet goed genoeg is voor hun dan mogen ze van ons gerust eerder vertrekken. Klinkt misschien een beetje cru maar zo is het toch, iedereen beslist zelf wat voor een feest ze geven!
We zorgen er wel voor dat iedereen duidelijk weet dat het een dansfeest is met hapjes (het feest begint ook pas om 20u30-21u00). En we werken met lage ronde tafels voor de familie en vrienden van onze ouders, en statafels met enkele krukjes voor de vrienden.
Dus, als jij dat zo wilt doen, zeker doen!

Vele groetjes!

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik12-2-2012 11:19:10

Wij gaan 't ook zo doen hoor! Ook een beetje rekening houdend met ons budget kunnen wij het ons gewoonweg niet permitteren om iedereen een "5-gangen menu" te geven..
Wij geven een receptie met hapjes (warm en koud) en daarna een broodjesbuffet en later op de avond zal er een dessert-buffet en kaasplank staan, dus honger gaan onze gasten niet hebben denk ik :)

We gaan ook zien voor wat hoge tafeltjes te zetten, maar zoiezo ook gewone tafels, iedereen zit graag eens op z'n gemak tussendoor.. :)

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik12-2-2012 12:38:25

Ik snap je vraag niet helemaal - is dit een receptie vooraf, of het feest zelf? Moeten de mensen na die twee uur naar huis, of begint dan het dansen? Hapjes zijn altijd leuk en lekker, en als gast zou ik dit zeker leuk vinden. Zelf heb ik veel liever buffetten en walking dinners dan een zittend diner.

Maar het is wel belangrijk om ervoor te zorgen dat je gasten geen honger hebben. Zo'n formule is niet persé goedkoper dan bijv. broodjes beenhesp, mobiele frituur, pasta of zelfs een barbecue. Als je je gasten verwacht rond etenstijd, moeten ze zeker genoeg krijgen, vooral als ze niet zelf kunnen opscheppen maar als er obers rondlopen met plateaus. Bespreek dit met je cateraar, maar een stuk of twaalf hapjes lijken me wel aangewezen. Zet ook wat schaaltjes met zaken als chips, olijven, rauwkost met dipsaus neer, zodat mensen ook zelf iets kunnen nemen om op te knabbelen. Aanvullen met een dessertenbuffet is altijd een aanrader.

Als het niet rond etenstijd is - een receptie die ten laatste rond 18u30 eindigt, of een dansfeest dat ten vroegste rond 20u30 begint, vermeld dan duidelijk op de uitnodiging wat voor feest je geeft (dansfeest met hapjes, receptie met hapjes, iets dergelijks), zodat mensen geen maaltijd verwachten.

inge
15-9-2012
 Meld misbruik12-2-2012 13:24:18

Oei oei, ik ben blijkbaar verkeerd begrepen. Het gaat er hier niet over dat het niet goed genoeg is he. Want ik weet uit ervaring dat het feest van de mensen waar we naartoe geweest zijn, dicht tegen de kostprijs ligt van ons feest. Wij geven ook geen 5-gangen hoor. Het was is gewoon het feit dat ik liever heb dat de mensen bediend worden aan tafel.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik12-2-2012 18:55:02

Je hebt gewoon je mening gegeven he Inge :)
Ik heb je alvast op een correcte manier begrepen en heb ook gewoon mijn persoonlijke mening meegegeven ;)

Het is heel persoonlijk he zoiets, ik heb nog nooit naar een walking diner geweest maar het lijkt me gewoon heel losjes, en ook best kunnen als het merendeel van je gasten ook echt jong is. Onze leeftijd dus...20-ers en 30-ers...

Wel al naar een huwelijk geweest met bediening aan tafel, moet wel zeggen dat 't een feest was met dik 200 gasten en mijn persoonlijke ervaring was dat je eigenlijk een beetje te lang moest wachten elke keer op je bord.. Ik heb toen ook zeker een half uur lang achter een ober zitten roepen voor iets te drinken te krijgen. Ik dronk toen (nog) geen wijn en wou iets fris..."Het komt zo!"...Ja, niet dus... :) (Maar dat zegt uiteraard meer over de zaal, dan over het feest op zich :) hihi..)

Lies
21-4-2012
 Meld misbruik12-2-2012 21:54:44

Aangezien het een tweede huwelijk is, is het dit keer hoe ik het wil,... en ik wil geen hele avond aan tafel meer zitten. Ik wil rondlopen en genieten van de mensen die ik vraag. Ik vraag ook geen tantes en nonkels meer die ik maar 2keer op een jaar zie, maar de mensen waar ik iets aan heb,... Het zullen dus allemaal "jongere" mensen zijn en het is dus geen klassiek trouwfeest. Dit even terzijde want ik kan me wel voorstellen dat dit toch iets anders is,...
De bedoeling is eerst een receptie, met hapjes ( wat koude en warme) en dan rond 20u30 zou de traiteur beginnen met om het kwartier een hapje te geven,... het zijn dus eigenlijk kleinere porties maar het zou tellen als een volwaardige maaltijd. Om middernacht zullen er nog broodjes zijn. Honger zullen ze zeker niet lijden.
Wat betreft die VT4 reportages waar iemand steeds terug naar grijpt,,.... iedereen doet zijn ding,... voor sommigen is dat een groots huwelijk met 3-4-5 gangen,...voor anderen is dat een mobiele frituur,... Bij die reportages is het al lang duidelijk dat ze steeds mensen bijeen zetten die hele uiteenlopende feesten hebben,... En iedereen weet al langer dat Tv enkel toont wat zij willen tonen. Het belangrijkste voor mij aan die reportages is de mening van het koppel achter het feest en iedereen was tevreden!

Sofie

Meld misbruik13-2-2012 8:36:57

Ieder doet zijn trouwfeest hoe hij het wil. Dus daar spreek ik mij niet over uit.

Wat ik een voordeel vind van walking dinners:
- je kan vrij rondlopen en praten met wie je wil, je moet je niet "beperken" tot de mensen aan jouw tafel
- lossere sfeer
- het beginnen dansen verloopt minder geforceerd

Nadelen:
- heel belangrijk dat je goede bediening hebt. Ik kan het aantal recepties en walking dinners niet meer op 1 hand tellen waar ik heb moeten zwaaien tot en met naar een ober die ons systematisch oversloeg omdat we in een "moeilijk hoekje" stonden
- het rechtstaan is niet voor iedereen evident. Wij hebben bvb een trouwfeest gehad met rechtstaand eten op een vrijdagavond: we waren allemaal al moe van een dag werken en daar bovenop hebben we dan een paar uur gestaan voor het eten (er waren zittafels, maar voor de oudere mensen). Het dansen was er een beetje te veel aan en we zijn (met een heel aantal) vroeg naar huis gegaan... Beetje zonde vond ik.
- hapjes zijn op zich niet altijd een probleem maar dingen die meer naar "eten" neigen hebben nood aan een tafel. Voorzie er daarvan dus genoeg, want dat is altijd zo'n gesukkel met een bordje, bestek, een servetje en dan komen ze nog rond met drank. Dat zijn zo van die momenten dat je een derde arm wil hebben. :-)

Veel plezier!
Sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...