Terug naar overzicht
ik kende het ook niet, totdat ik het hier tegenkwam.het wordt vroeger opgestuurd dan de uitnodigingen zodat mensen die datum al zeker vrijhouden ;-)ik vind het een leuk iets om te maken en te versturen ;-)
Hey Mieke,Hahaha, ja toen ik eerst op deze site kwam was dit voor mij ook helemaal nieuw!eerst en vooral, niets is een verplichting, maar 't is wel leuk.Ik wou hier ook geen extra budget aan spenderen ... de centjes vliegen al snel genoeg de deur uit ... dus hebben wij er een Save the Date mailtje van gemaakt een een powerpoint doorgemaild naar iedereen.En ja, er kan veel veranderen op 1 jaar tijd. Zo kan ik je ook al bevestigen dat er mensen zijn die we niet meer gaan uitnodigen, ook al kregen ze een Save the Date... en andere die de mail niet kregen, worden wel gevraagd. Maar daar trekken wij ons niets van aan ;-). We willen dan ok geen mensen op ons feest die het niet goed menen met ons.Je kan de twijfelgevallen dan misschien ben geen kaartje sturen, dat kan een oplossing zijn ;-).Succes!
Is wel een leuk idee maar kost natuurlijk weer extra hé..De mensen die we er echt bij willen die weten het ondertussen al wel hoor
Wij hebben ook een save the date kaart gestuurd hij is heel leuk geworden! Wij hebben deze verstuurt naar de mensen die heel de dag mee komen dus receptie en avonddiner. We geven ook een receptie maar hebben het niet naar die mensen gestuurd want dan komt dat zo over van save the date en oh ik mag alleen op de receptie komen :D We zijn met mn moeder als fotografe door het bos gelopen en er zijn hele leuke foto's van gekomen! We hebben er 1tje uitgekozen en via t kruidvat nog eens bewerkt.
Bij jullie is kerst niet zo'n goede periode, maar misschien kan je het voor pasen doen of zo... maar wij hebben aan onze familie kerstkaartjes gegeven met onze datum op. Onze vrienden weten onze datum en onthouden dat wel goed, maar van veel familieleden kregen we vaak de vraag: 'wanneer is het nu weer, 3 of 4 augustus'... dus hebben we het zo aangepakt :)
Wij hebben ook gewoon een mailtje gestuurd met de datum en de mededeling dat er later nog een uitnodiging volgde via de post. Dan hebben we meteen ook aan iedereen gevraagd om voor de zekerheid hun adres nog eens door te geven. Zo is onze adressenlijst zeker up to date.
Een Save the Date is een Amerikaanse gewoonte, die nu ook naar hier overgekomen is. Je stuurt ze inderdaad zodat mensen je datum vrij houden. Maar je hoeft die zeker niet naar iedereen te sturen die je ook uitnodigt - zoals iemand hierboven stelt, kan er op een jaar tijd veel veranderen. En volgens de etiquette moet je mensen die je een save the date stuurt ook zeker uitnodigen. In Amerika, waar deze gewoonte vandaan komt, is het toch een soort van hoofdzonde om dit niet te doen, ook al omdat mensen daar vaak wat verder moeten reizen voor een bruiloft en dus al een hotel en tickets gereserveerd hebben.Je stuurt die dus best naar dichte vrienden en familie die je er zeker bij wil hebben. Vage kennissen en collega's hoeven het heus niet veel eerder te weten dan je uitnodiging. Je kunt er een leuk kaartje van maken, maar gewoon een emailtje waarin je aankondigt dat je gaat trouwen is ook goed genoeg. Je hoeft dat ook niet persé een save the date te noemen. Doe je dat wel, met dan op dat het 'save' en niet 'safe' is, zoals je hier ook wel eens ziet.Wij doen daar in ieder geval niet aan mee en sturen gewoon een mooie uitnodiging. We hebben wel de mensen die we er zeker bij willen al een tijdje terug mondeling verwittigd dat ze onze datum vrij moeten houden.
Wij hebben van onze kerstkaartjes "Save-the-date"-kaartjes gemaakt, zo hadden we 2 vliegen in 1 klap en geen extra kosten ;-). Wij hebben ze gestuurd naar de familie en dichte vrienden, de anderen moeten wachten op de uitnodiging ;-). Aangezien wij in de zomer trouwen en veel mensen in januari hun reis boeken, vonden wij het belangrijk om iedereen op tijd duidelijk te laten waten wanneer ons feest is :-).Groetjes!Evelien
Hallo Bij ons hetzelfde verhaal: wij trouwen in de zomer en hebben onze kaartjes rond de kerstperiode verstuurd. Wij hebben dit enkel gestuurd naar de mensen waarvan we zeker zijn dat we ze gaan uitnodigen - ook enkel receptie, want wij geven een intiem avondfeest.De tekst was dus aangepast voor de mensen die de hele dag komen.Bij ons is het ook een foto van ons beide.. moest je willen, kan ik het wel even mailen.Groeten!
Hey,Ben nu toch al iets wijzer .Het lijkt mij inderdaad wel een leuk idee.@ Kristen : stuur maar door. (miekyeno@hotmail.com) Zo heb ik een voorbeeldje. Mercietjes
Piep Ook bij ons hetzelfde verhaal ... wij trouwen in de zomer en hebben in november iedereen een kaartje gestuurd (sommige per mail, sommige persoonlijk). We hebben dit ook alleen maar gedaan naar beste vrienden/collega's/buren en familie ... Als je wilt wil ik jou ons voorbeeldje ook wel doorsturen: simpel maar voor ons toch mooi! :-)Groetjes
@ Sarah : Stuur maar door!
Je hebt een mailtje! :-)
Wij hebben ook een save the date gestuurd en hebben dit via een Amerikaanse website besteld. Dit kostte helemaal niet zoveel geld en we hebben er veel leuke reacties op gekregen. Zeker omdat wij in een verlengd weekend trouwen.www.weddingpaperdivas.com Heel goede service!
Wij trouwen ook in de zomer en wilden gewoon de familie en goede vrienden zeker op tijd de datum laten weten. Bij ons is het dan bouwverlof en gaan er veel op reis. Dan kunnen ze zeker niet zeggen dat ze de datum niet wisten he. We hebben gewoon een foto van onzelf genomen met op de achterkant een zelfgedrukt kaartje aan. Bij ons stond er: Frederiek kocht voor Daisy een prachtige ring, en nu zijn we zeker van 1 ding. Omdat we zielsveel van elkaar houwen, hebben we besloten om te trouwen. Dus hou op 20 juli 2012 een gaatje vrij, want we willen jullie er natuurlijk graag bij. En onderaan stond nog dat de officiele uitnodiging volgt.
Wij hebben zelf een save the date foto gemaakt en die laten afdrukken op een magneet zodat mensen die op hun frigo konden hangen en de datum zeker niet vergeten...Wij hebben de datum op onze voeten geschreven en dan foto's genomen terwijl we op het strand zaten. Aangezien we een 'beach wedding' doen wisten mensen op die manier ook al een beetje waar het was...