Nu Online
Momenteel zijn er 685 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ja-woord of jawoord

15-2-2012 10:07:03
Dag iedereen

Het ontwerp voor onze uitnodigingen is zo goed als af, nu dus nog de tekst finaliseren. Ik struikel over het woordje "jawoord". We willen echt dat woord gebruiken, maar hoe schrijven jullie het? Het groene boekje zegt jawoord, maar vinden jullie ja-woord niet mooier? Het is zo'n pieteluttig detail, maar toch...

Op vrijdag 18 mei 2012 geven wij elkaar om 11u ons jawoord in het Gemeentehuis van X
Op vrijdag 18 mei 2012 geven wij elkaar om 11u ons ja-woord in het Gemeentehuis van X
Op vrijdag 18 mei 2012 geven wij elkaar om 11u ons Ja-woord in het Gemeentehuis van X

Wat denken jullie/zouden jullie doen?

An
18-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 7700

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik15-2-2012 10:19:13

Ik had ook een streepje

Als titel:
Lesley&Sven geven elkaar het ja-woord
en dan er onder:
Op zaterdag 15 oktober 2011 in het gemeentehuis van Borsbeek

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik15-2-2012 10:29:36

Hihi ik ben een spellingfreak dus als het zonder streepje is dan is het zonder streepje :P Maar eigenlijk ligt niemand daar van wakker hé, als je het zo mooier vindt staan op de uitnodigingen gewoon doen. Tenzij er leerkrachten Nederlands in jullie familie zitten ;D

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik15-2-2012 11:10:52

Hey An,

Hier een spellingsfreak (ook beroepshalve dus dat verklaart hé ) en het enige juiste is wel degelijk jawoord zonder streepje.
Maar als jullie liever ja-woord zien staan, zou ik mij daar niet door laten tegenhouden hoor! Denk echt niet dat daar iemand over zal vallen

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik15-2-2012 11:27:03

Hihi, ik ben normaal gezien ook een serieuze spellingsfreak, maar over deze had ik toch niet nagedacht
Ik vond het gewoon veel mooier met het streepje

Sarah
28-4-2012
 Meld misbruik15-2-2012 13:03:56

Wij hebbe zelfs JA-woord geschreve om er nog is de nadruk op te legge :p

An
18-5-2012
 Meld misbruik15-2-2012 13:19:15

Haha, Sarah! Nu geef je me nog meer opties :p

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik15-2-2012 13:27:39

Ik zou ook met streepje doen, juist of niet juist, maar ik vond dit mooier :-)

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik15-2-2012 14:11:50

wij hebben het zonder streepje gedaan, dat vond ik juist mooier staan:

3 juni 2006 is het allemaal begonnen,
3 dagen later elkaars liefde gewonnen.
nu 5 jaar verder in ons leven,
gaan we elkaar het jawoord geven.

Onze voorkant van de kaart was wit met in grote sierlijke letters links onderin in het antreciet/zilver "Ja" (Mercard).
Rechts bovenin stond dan in strakke kleine letters dit versje (mercard had bedacht dat daar eigenlijk onze voornamen moesten staan, maar ik wilde liever dit versje).

maika
3-8-2012
 Meld misbruik15-2-2012 16:35:24

Wij gebruiken ook het streepje :-)

Laurence
31-3-2012
 Meld misbruik15-2-2012 23:22:58

Ik heb ook voor de nadruk gekozen JA-woord.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info