Nu Online
Momenteel zijn er 544 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste pasbeurt & lingerie?

15-2-2012 11:00:43
Hoi bruidjes,

Even een vraagje. Mijn eerste pasbeurt van mijn trouwkleedje vindt plaats eind april. Ik zou graag bruidslingerie van POIRIER dragen (heb 2 leuke modelletjes gezien) onder mijn kleedje. Ze verkopen dit bij mijn bruidswinkel maar ze hebben niet alle modelletjes en maten (begrijpelijk) binnen. Om te vermijden dat ze bij de bruidswinkel bij mijn eerste pasbeurt niet de modelletjes hebben die ik leuk vind (dan nog in mijn maat), dacht ik van op voorhand even lingerie daar te gaan
passen. Enig probleem is dat ik het dan niet samen zie met mijn kleedje en ook niet voel of de combinatie wel goed zit (vb baleinen in mijn trouwkleedje ter hoogte van de buik in combinatie met corset, bh die niet diep genoeg uitgesneden
is en boven kleedje komt piepen, doorschijn, tè warm,...). Het is nl. al sedert half september geleden dat ik mijn kleedje nog aangehad heb (heb er toen geen foto's van genomen) en weet niet meer precies hoe alles zat en voelde.
Hoe doen jullie dat?

Liefs,

Nathalie

Nathalie
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1198

Lien
7-7-2012
 Meld misbruik15-2-2012 11:05:02

Hey Nathalie,

Dit is hoe ik het ga doen: ik heb een extra afspraak gelegd bij de bruidswinkel om lingerie te passen voor de eerste pas doorgaat. Ik ga er dan goed op letten hoe het zit met doorschijnen van de baleinen en dergelijke (ook of het corrigerend werkt? Rekbaar is?). Ik ga ook vragen me op te meten terwijl ik het kleed aanheb, zo weet ik dat het niet komt boven piepen als ik elders lingerie moet halen...

Groetjes,

Lien

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik15-2-2012 11:08:14

Hallo Nathalie,

Ik kocht mijn lingerie ook vooraf hoor... De bruidswinkel wist wel op basis van mijn kleedje wat ik best wel of niet koos. Ik denk dat ze je daar graag bij helpen. Ga zeker vooraf eens langs en leg even uit wat je hier zegt: pasvorm, (on)zichtbaarheid, ...

Voor mijn lingerie kon ik het wel regelen dat ik het kon inruilen mocht het alsnog niet passen met mijn kleedje. Dit kan je ook even vragen, je weet nooit! Ik kan me moeilijk voorstellen dat alles wat ze op bestelling binnenhalen voor de bruidjes, ook zeker past. 'Gewone' lingerie is vaak al een ganse zoektocht om perfect te zitten, laat staan bruidslingerie, er komt zo veel meer bij kijken :-).

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik15-2-2012 11:24:23

Hey Nathalie,

Ik ben momenteel ook op bruidslingerie-jacht...maar vind het ook moeilijk om net dezelfde redenen als jij aanhaalt: corset of niet? model? hoe diep uitgesneden?

Ik denk dat ik mij zowiezo een strapless BH ga aanschaffen die in het midden dieper is uitgesneden dan een gewoon model en die ga meenemen naar de eerste pas.
Als ik dan vind, dat ik niet 'strak' genoeg in mijn jurk zit, ga ik misschien op zoek naar een corset...
Een corset op voorhand kopen vind ik nogal duur...want ik denk niet dat ik het na de trouw nog zou dragen...

Dus ik ga voor optie 1 - de BH en dan bekijk ik het wel tijdens en na de eerste pas ;-)!

Ik vind het een moeilijk 'vinkje' op de lijst, de lingerie!

groetjes!!

Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik15-2-2012 11:27:30

Dag Nathalie,

Bij mijn eerste pas bleek dat mijn lingerie (serieus kwam piepen. De bruidswinkel heeft dan alles perfect afgespeld (+ een foto genomen van wat er kwam piepen) en hiermee kon ik terug naar de winkel waar ik mijn bruidslingerie had gekocht. De bandjes moesten verzet worden en er moest een deel van "de rug" genomen worden. Bij dit laatse moesten de baleinen ook ingekort worden en moest er dus voor gezorgd worden dat de scherpe kanten werden weggewerkt. Dit was niet goedkoop, maar zij hebben alles perfect geretoucheerd.

Informeer daarom best in de winkel waar je je lingerie gaat kopen, dat het indien nodig, mogelijk is om ook retouches uit te voeren. Want ik heb me laten vertelen dat dat in niet veel winkels gedaan wordt.

Groetjes,
Kathleen

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik15-2-2012 11:31:27

Bedankt alvast voor de tips, dames!

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik15-2-2012 12:12:30

Ik had mezelf een setje met strapless beha gekocht voor ik op trouwjurkenjacht ging. Die paste perfect onder mijn jurk en in principe had ik die dus gewoon kunnen dragen op dé dag. Alleen... ik vond het nogal simpel en wou toch liever iets speciaals.
Ik ben afgelopen zaterdag naar mijn vaste lingeriewinkel geweest en heb een setje met corsage gekocht. Om zeker te zijn dat het niet onder mijn jurk zou uitkomen, heb ik even de 'pasbeha' erover gedaan. De corsage kwam er niet bovenuit, dus vermoed ik dat er geen probleem zal zijn. Qua baleinen vermoed ik niet dat er een probleem zal zijn, want ik voelde niet eens dat ik een corsage aanhad .

Misschien kan je dat ook doen?

benita
8-9-2012
 Meld misbruik15-2-2012 12:51:25

Hoi Nathalie,

Je kan toch ook de lingerie daar eens gaan passen, waar je je kleed gekocht hebt en eens vragen of je het pasmodel eens mag aan doen van je bruidsjurk?
Of gaat dit niet? (maar een ideetje hé)

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik15-2-2012 13:24:18

@ Benita: dat gaat niet omdat ze in mijn bruidswinkel geen pasmodel hangen hebben van mijn kleedje. Ik had mijn droomkleedje nl. ergens anders gepast maar wou het daar niet bestellen omdat ik geen gevoel had bij die winkel. Bij mijn bruidswinkel had ik een supergoed gevoel en zij gaan mijn droomkleedje dus speciaal voor mij bestellen.

Denk dat ik vooraf eens langsga om lingerie te passen en een foto van op het internet meeneem om te kijken tot waar de BH mag komen. Ik ga er eens een gelijkaardig kleedje op passen om te zien hoe het doorschijnt en hoe de combinatie corset/baleinen in trouwkleedje voelt.

Liefs,

Nathalie

benita
8-9-2012
 Meld misbruik15-2-2012 16:04:02

Oh ja dan gaat dit niet é,

maar zoals je zegt kan je inderdaad een foto mee nemen zo zien ze ook of het past of niet e.
Nog veel succes!!
Grtjes Benita.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info