Nu Online
Momenteel zijn er 627 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Welke juwelen aandoen?

15-2-2012 15:53:18
Hallo Bruidjes,

Ik zit met een vraagje ivm met de juwelen voor bij mijn trouwkleed.
Is het niet te veel als je een ketting, oorringen, armband en tiara aandoet, bij waarschijnlijk een kanten sluier?
Als het TE veel is, zal mijn ketting waarschijnlijk het eerste zijn die ik zal moeten laten.

Groetjes,

Julie

julie
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1010

Sofie

Meld misbruik15-2-2012 16:07:29

Ik denk dat je het ook allemaal wat moet zien terwijl je het aan hebt om te weten of het te veel is of niet. Het hangt er namelijk wat vanaf hoe dat er allemaal uit ziet: zijn het kleine juweeltjes, wat onopvallender, of is het allemaal blingbling bvb.
Zonder foto's of zo wordt het dus wat moeilijk om dat vanop afstand te beoordelen. 't Is ook een kwestie van smaak, en dat is allemaal subjectief.

Mijn mening: ik zou dat niet allemaal aandoen, mij lijkt het er wat over. Ik ga zelf waarschijnlijk enkel oorbellen aandoen, en dat zullen er korte zijn. Ik heb een korte min of meer carré van kapsel (niet recht geknipt, maar op lengte en tot een 5-tal cm onder mijn oren) en wil geen lange hangers omdat ik een bril heb en geen "kerstboomeffect" wil creëren. Ik doe ook geen armband of ketting aan, ik houd het graag sober en wil dat mijn kleed alle aandacht trekt.

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik15-2-2012 16:33:53

Ik sluit me aan bij Sofie. Iemand anders kan dat moeilijk bepalen zonder het plaatje te zien. Het hangt ook af van je kleed, wat voor juwelen het zijn,...

Ik persoonlijk zou dat ook niet allemaal dragen. Op mijn trouwdag droeg ik oorbellen (instekers, geen hangers) en een ketting. Maar ik draag in het dagelijks leven ook bijna geen juwelen, dus dat zou voor de mensen ook raar geweest zijn, moest ik mij dan plots 'volgehangen' hebben. Je hebt al zo veel andere dingen: haar, kleed, make-up,...

Dus kijk even het totaalplaatje aan. Vraag het desnoods in de winkel bij het passen. De verkoopsters geven meestal wel een eerlijke mening als de juwelen niet bij hen verkocht worden

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik15-2-2012 16:48:44

Ik volg ook de bovenstaande dames. Zonder foto's van het geheel en je eigen persoonlijkheid is dit zeer moeilijk te beoordelen.
Als de mensen gewoon zijn om je met veel juwelen te zien, dan zou ik zeggen doe maar.

Maar zelf zou ik het nooit allemaal dragen. Ik had op mijn trouwdag zeer fijne hangertjes als oorbellen en een zeer mooie haarkam.( met swarovski en een parel)Ik wou mijn trouwjurk en kapsel zoveel mogelijk laten spreken.
Ik ben van het principe less is more. Ook in het dagelijkse leven draag ik geen opzichtige juwelen. Kleine oorstekertjes, mijn trouwring en last but not least mijn horloge die ik voor onze verloving heb gekregen
Vraag het idd aan de verkoopsters. Deze zijn over het algemeen echt wel eerlijk op dat gebied. Voorbeeldl ik was aan het twijfelen over een bijpassende sluier ( kostplaatje 800€ !) en ze hebben echt gezegd ( alle drie) doe dat niet; Het wordt overload met de sleep van je jurk.

Veel plezier!

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik16-2-2012 0:39:06

Veel hangt af van je persoonlijke smaak, maar zoals hierboven gezegd : probeer en vraag even de mening van de verkoopsters in je bruidswinkel. Zonder foto's wordt het moeilijk.

Zelf hou ik van eenvoudig vormgegeven juwelen die spreken door bijvoorbeeld het gebruik van bijzondere of grote kralen.
Ik draag bij mijn trouwjurk een parelketting, bijpassende oorbellen, een parelarmbandje (hoewel ik daar eigenlijk niet van hou, het is mijn "something borrowed"), een haarkam met swarovski steentjes en stoffen bloempjes, en natuurlijk mijn verlovingsring en later op de dag mijn trouwring. Het klinkt overweldigend, maar als je het totaalplaatje bekijkt is het geweldig.

De ketting is een eenvoudige, korte ketting van 1,2 cm dikke ivoorkleurige zoetwaterparels en zorgt voor wat "vulling" tussen mijn decolleté en mijn gezicht. De oorbellen bestaan uit dezelfde parel (1,2 cm dik) als hangertje aan een oorbelhaak. Ze zijn subtiel maar niet te klein, zodat ze niet verdwijnen in mijn dikke bos lange, donkere en loshangende haren, die door die kam met steentjes uit mijn gezicht gehouden wordt. Het armbandje bestaat uit ivoorkleurige pareltjes in de vorm van een 4 mm lang rijstkorreltje en is dus zeer fijn, maar zorgt wel weer voor "vulling" aan mijn armen.
En over mijn verlovingsring valt niet te onderhandelen.

Ik heb verschillende kettingen geprobeerd, en ze hebben in de winkel steeds eerlijk hun mening gegeven. De eenvoudige dikke bollen parelketting was het mooiste.

heidi

Meld misbruik16-2-2012 10:33:41

Je moet echt het geheel zien, kleed,juweeltjes en dan kan je oordelen...ik heb voor mijn huwelijk voor het gehele plaatje gekozen, ketting,oorringen,armband,sluier en tiara, het vormde een mooi geheel en paste bij mijn kleed, iedereen zei dat ik straalde en dat het er mooi uit zag...

julie
1-9-2012
 Meld misbruik16-2-2012 13:07:13

Liefste bruidjes,

Bedankt voor jullie uitleg allemaal. Ik zal dit inderdaad even checken met de verkoopsters. Want ik heb hele mooie juweeltjes gezien via www.debruidswinkel.nl maar dit is inderdaad moeilijk om te kiezen als je dit niet bij je kleed ziet hé.
Ik hou jullie op de hoogte!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...